Sterke punten
- Ruimte van een SUV
- Betaalbaar binnen segment
- Goede zitpositie
Zwakke punten
- Niet echt premium
- Geen frunk voor laadkabel
- Klein distributienetwerk
BYD Seal U : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de BYD Seal U, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van BYD Seal U
-
BYD Seal U Design 87 kWh -3000EUR Förderung
€ 42.980,-- 50 km
- - (Bouwjaar)
- 160 kW (218 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Elektrisch
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, AT-4844 Regau -
BYD Seal U DM-i PHEV 18,3kWh Boost (JETZT PROBEFAHREN)
€ 37.890,-- 500 km
- 12/2024
- 160 kW (218 PK)
- Demo
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, AT-4707 Schlüßlberg -
BYD Seal U Comfort 71,8kw
€ 39.990,-BTW verrekenbaar - 4.822 km
- 03/2024
- 160 kW (218 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, BE-6010 Couillet -
BYD Seal U Comfort Österreich-Paket 71.8 kWh
€ 36.980,-- 2.770 km
- 10/2024
- 160 kW (218 PK)
- Demo
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, AT-2130 Mistelbach -
BYD Seal U DM-i Boost PHEV # bis zu 1080km Reichweite
€ 37.890,-BTW verrekenbaar - 32 km
- - (Bouwjaar)
- 160 kW (218 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
-
0,9 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
20,5 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
21,0 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, AT-6460 Imst -
BYD Seal U SEAL U Comfort LED/el.Sitzv./Dachrel.
€ 37.490,-BTW verrekenbaar - 9.500 km
- 10/2024
- - kW (- PK)
- Demo
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
19,9 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-39130 Magdeburg -
BYD Seal U Comfort 71.8 kWh 218 PS AUT. LAGER AKTION
€ 39.980,-BTW verrekenbaar - 10 km
- - (Bouwjaar)
- 160 kW (218 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, AT-4481 Asten -
BYD Seal U SEAL U Comfort LED/el.Sitzv./Dachrel.
€ 37.490,-BTW verrekenbaar - 9.500 km
- 10/2024
- - kW (- PK)
- Demo
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
19,9 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-01239 Dresden -
BYD Seal U Comfort - € 3.000 Förderung (Privat)
€ 37.990,-- 3.500 km
- 07/2024
- 160 kW (218 PK)
- Demo
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
0,0 kWh/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, AT-6850 Dornbirn
Alle artikelen
BYD Atto 3 review: potentiële nachtmerrie voor Kia Niro EV
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Prijs-kwaliteitverhouding zeer goed
- Innovatieve technologieën zoals de BYD Blade Battery
- Ruim interieur voor het hele gezin
- Aanzienlijke actieradius voor een SUV
- Ook als plug-in hybride
Technische gegevens
Motorisatie
De BYD Seal U is uitgerust met een enkele elektromotor die 160 kW (217 pk) levert, wat genoeg is voor soepele en krachtige prestaties. De SUV heeft een actieradius van 420 km in de Comfort-uitvoering volgens de WLTP-norm, waarbij de stroom afkomstig uit een 72 kWh-batterijpakket. De Design-uitvoering gaat een stap verder en heeft een actieradius van 500 km dankzij een 80 kWh-batterijpakket. De Seal U beschikt over een automatische versnellingsbak en heeft een topsnelheid van 170 km/u. Het maximale laadvermogen (DC snelladen) van deze elektrische SUV is 140 kW voor de Design en 110 kW geldt voor de Comfort.
Daarnaast is de Seal U er vanaf eind 2024 als plug-in hybride (PHEV), onder de naam Seal U DM-i. Dit laatste staat voor Dual Mode-intelligent, vanwege de ‘slimme’ samenwerking tussen de elektromotor en benzinemotor. Dit levert in de praktijk een gunstig brandstofverbruik op en een aanzienlijke actieradius. De BYD Seal U DM-i is er als Boost, Comfort of Design. De Boost is de basisversie en heeft een 1,5-liter viercilinder verbrandingsmotor en een elektromotor, die samen de voorwielen aandrijven met een vermogen van 160 kW (217pk) en een koppel van 300 Nm. De elektromotor haalt zijn energie uit een 18,3 kWh batterij. De Comfort heeft dezelfde aandrijflijn, maar dan met een 26,6 kWh batterij, genoeg om zo'n 125 kilometer elektrisch te kunnen rijden. De Design heeft de 18,3 kWh batterij, maar met een turbo op de verbrandingsmotor en een extra elektromotor op de achterwielen, wat ook resulteert in vierwielaandrijving. Daarmee stijgt het systeemvermogen van de BYD Seal U DM-i van 160 kW naar 238 kW (324 pk) en 500 Nm aan koppel.
Afmetingen
De Seal U heeft een lengte van 4,79 meter, een breedte van 1,89 meter, en een hoogte van 1,67 meter, met een wielbasis van 2,76 meter. Deze afmetingen maken het een ruime SUV, ideaal voor gezinnen en lange reizen. Dit wordt benadrukt door de bagageruimte, die begint bij een volume van 552 liter. Klap je de achterstoelen naar beneden, dan ontstaat er een ruimte van 1.440 liter. Zeeën van ruimte dus aan boord van de Seal U. De draaicirkel is met 11,1 meter redelijk kort voor een auto van dit formaat.
De belangrijkste specificaties op een rij:
BYD SEAL U | |
---|---|
Marktintroductie | 2024 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,79 x 1,89 x 1,67 m |
Wielbasis | 2,76 m |
Inhoud bagageruimte | 552 l |
Ledig gewicht | 2.147 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.557 kg |
Vermogen | 160 kW (217 pk) |
Koppel | 330 Nm |
Topsnelheid | 175 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 9,6 sec |
Batterijcapaciteit | 72 -87 kWh |
Verbruik | 19,9 – 20,5 kWh/100 km |
Actieradius | 420 – 500 km |
De belangrijkste specificaties op een rij:
BYD SEAL U DM-i | |
---|---|
Marktintroductie | 2024 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,78 x 1,89 x 1,67 m |
Wielbasis | 2,76 m |
Inhoud bagageruimte | 425 – 1440 l |
Ledig gewicht | 1.940 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.350 kg |
Cilinderinhoud | 1.498 cm3 |
Vermogen | 160 - 238 kW (218 – 324 pk) |
Koppel | 300 – 500 Nm |
Topsnelheid | 170 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 8,5 sec |
Tankinhoud | 60 l |
Verbruik | 0,9 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 20 g/km |
Varianten
De BYD Seal U is beschikbaar in twee uitvoeringen: Comfort en Design. De Comfort biedt een uitstekende basis met veel standaardopties zoals 19-inch lichtmetalen velgen, een panoramisch glazen dak, Apple CarPlay en Android Auto integratie in een infotainmentsysteem met een 12,8-inch draaibaar touchscreen en een warmtepomp. De Design voegt nog extra meer luxe toe aan de Seal U door sfeerverlichting, een actief luchtzuiveringssysteem, een groter 15,6-inch draaibaar touchscreen en onder andere head-up display. Ook de capaciteit van het batterijpakket neemt toe bij de Design, van 72 kWh naar 80 kWh.
De BYD Seal U DM-i, een plug-in hybride variant, is vooral aantrekkelijk voor bestuurders die langere afstanden willen afleggen zonder zich zorgen te maken over het opladen. Deze komt in drie varianten, als Boost, Comfort of Design. De Boost is de basisversie en heeft een 1,5-liter viercilinder verbrandingsmotor en een elektromotor. De Comfort heeft dezelfde aandrijflijn, maar dan met een 26,6 kWh batterij. De Design heeft de 18,3 kWh batterij, maar met een turbo op de verbrandingsmotor en een extra elektromotor op de achterwielen, wat ook resulteert in vierwielaandrijving.
Prijzen
De nieuwprijs van de BYD Seal U start bij ruim 41.000 euro voor de Comfort en loopt op tot bijna 45.000 euro voor de Design. Voor dit geld is de Seal U een redelijk betaalbare auto in dit segment, die in de aanschaf bijvoorbeeld goedkoper is dan een Zeekr X of een NIO EL6. Private lease is op het moment van schrijven mogelijk vanaf 569 euro per maand.
Design
Buitenkant
De BYD Seal U valt op door zijn strakke lijnen en moderne design. Met zijn SUV-profiel en aerodynamische vormen heeft hij een sportieve en toch verfijnde uitstraling. BYD noemt het design oceaanesthetiek met futuristische accenten. De Seal U is dan ook onderdeel van de Ocean Series, een reeks modellen van de fabrikant volgens deze designfilosofie. Details als druppels in de achterlichten vormen een knipoog. De Seal U is leverbaar in diverse kleuren, waaronder enkele opvallende opties zoals diepblauw en metallic zilver. Het ontwerp wordt verder geaccentueerd door de LED-koplampen en 19-inch lichtmetalen velgen.
Binnenkant
Het interieur van de Seal U is ruim. De zitpositie is goed en dankzij de elektrische aandrijving heeft de auto een vlakke vloer, wat resulteert in veel beenruimte. Het ruimtelijk gevoel wordt versterkt door het standaard panoramisch glazen dak. Verder vind je aan de binnenkant comfort en luxe met elektrisch verwarmbare voorstoelen, een hoogwaardig audiosysteem en uitgebreide connectiviteitsopties zoals Apple CarPlay en Android Auto – allemaal standaard in de Comfort-uitvoering. De Design-uitvoering beschikt over extra opties in het interieur die het comfort van de inzittenden moet verhogen, met onder andere een groter infotainmentscherm van 15,6 inch (tegenover 12,8-inch), sfeerverlichting en een head-up display.
Veiligheid
De BYD Seal U heeft een indrukwekkende vijfsterrenbeoordeling ontvangen in de Euro NCAP-crashtests, wat zijn uitstekende veiligheidsnormen benadrukt. Het model is standaard uitgerust met diverse rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruise control en een 360-graden camera voor extra veiligheid en gemak. Ook tijdens het rijden helpt de SEAL U de bestuurder een handje mee, met onder andere Blind Spot Detection, Lane Centering Control, Rear Cross Traffic, en Rear Cross Traffic Brake, dat ervoor zorgt dat de auto tijdens het achteruitrijden waarschuwt of remt als er andere voertuigen naderen.
Alternatieven
Binnen het gamma van BYD lijkt de Seal U in naam heel veel op de BYD Seal. Het belangrijkste verschil tussen deze auto’s is echter het type carrosserie. De Seal U is een ruime SUV, terwijl de Seal een vijfdeurs sedan is en dus een lagere daklijn heeft. Concurrerende elektrische SUV’s van andere merken zijn onder andere de Hyundai Ioniq 5 en de Volkswagen ID.4 of ID.5. De Tesla Model Y is niet direct een SUV te noemen, maar is ook ruimer aan de binnenkant dan een Model 3. Verder zou de Seal U ook vergeleken kunnen worden met de Zeekr X of de Nio EL6. Vergeleken met zijn concurrenten biedt de Seal U een scherpe prijs.