- Homepage
- Auto
- BMW
- BMW M Serie
- BMW M3 Touring
Sterke punten
- Krachtige prestaties
- Ruim interieur
- Geavanceerde technologie
Zwakke punten
- Hoog brandstofverbruik
- Prijzig in aanschaf
- Niet de ruimste in zijn klasse
BMW M3 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW M3, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van BMW M3 Touring
-
BMW M3 MxDrive Compétition Frozen *TV
€ 84.900,-BTW verrekenbaar - 23.517 km
- 10/2021
- 375 kW (510 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
230 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, BE-4500 Huy-Tihange -
BMW M3 3-serie DCTA 540PK Mosselman-tuning Akrapovic Lede
€ 59.995,-- 52.100 km
- 02/2016
- 317 kW (431 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
194 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3641 RP MIJDRECHT -
BMW M3 Lim. Competition AC Schnitzer 2.HAND VOLL DE
€ 83.990,-- 28.941 km
- 05/2023
- 375 kW (510 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, DE-52457 Aldenhoven -
BMW M3 VERKOCHT/SOLD/VENDU
€ 104.990,-- - km
- - (Bouwjaar)
- 390 kW (530 PK)
- Nieuw
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
10,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
235 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, BE-2500 Lier (Antwerpen) -
BMW M3 Limousine M Drivers Pack CarbonKeramikBr. h&k Las
€ 67.800,-BTW verrekenbaar - 33.062 km
- 05/2021
- 353 kW (480 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, DE-45478 Mülheim an der Ruhr -
BMW M3 Competition Laser DrAssProf H/K ParkAss+ Glas
€ 76.880,-BTW verrekenbaar - 24.590 km
- 05/2023
- 375 kW (510 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, DE-40549 Düsseldorf -
BMW M3 COMPETITION**VOLLAUSSTATTUNG**M-Driver, GARANTIE**
€ 89.999,-- 20.000 km
- 08/2021
- 375 kW (510 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
10,2 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
234 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, AT-1230 Wien -
BMW M3 Competition Individual Carbon Ext Laser H/K
€ 88.890,-BTW verrekenbaar - 19.803 km
- 11/2022
- 375 kW (510 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
10,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
229 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, DE-40549 Düsseldorf -
BMW M3 Touring/Comp xDrive/Laser/HUD/HarmannK/M-Diff/BTW
€ 96.499,-BTW verrekenbaar - 9.900 km
- 03/2023
- 375 kW (510 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
233 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, BE-9300 Aalst
Alle artikelen
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
BMW i7 (2023) test: kan een auto ook te luxe zijn?
BMW iX M60 test - Kan een 2700 kilo zware stekker-suv sportief zijn?
TEST - BMW i4, hoe ook deze elektrische BMW rijden geweldig maakt
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Ideaal voor bestuurders die sportiviteit zoeken en een gezin moeten vervoeren.
- Praktische bagageruimte.
- Unieke auto voor BMW.
- Standaard vierwielaandrijving.
Technische gegevens
Motorisatie
De BMW M3 Touring is een langverwacht model voor de Duitse autofabrikant. Veel fans van het merk, maar ook de fans van krachtige stationwagens keken al uit naar de BMW M3 Touring. En in 2024 was het dan zo ver: BMW bracht voor het eerst in de geschiedenis van het merk een M-versie van de 3 serie Touring op de markt. En dat terwijl concurrenten als de Audi RS 4 Avant en Mercedes-Benz C63 AMG Estate zeer goed verkopende modellen zijn in het segment.
Onder de motorkap van de BMW M3 Touring ligt dezelfde 3,0-liter turbo benzinemotor als in de M3 sedan en M4. Echter wordt de M3 Touring standaard verkocht als Competition xDrive. Dat betekent dat het model beschikt over 390 kW (530 pk) en 650 Nm koppel. Terwijl de M3 sedan en M4 ook verkrijgbaar zijn met 353 kW (480 pk) en een maximum koppel van 550 Nm. De M3 Touring beschikt ook altijd over xDrive vierwielaandrijving. Het M xDrive systeem maakt het mogelijk om naast twee vierwielaangedreven modi ook te kiezen voor een 2WD modus, in tegenstelling tot de gewone modellen met xDrive. In deze modus worden enkel de achterwielen aangedreven en is het mogelijk om met de BMW M3 Touring te driften. De M3 Touring is louter leverbaar met een achttrapsautomaat. Een handbak is niet beschikbaar voor de stationswagon.
Wat betreft de prestaties valt er bij de BMW M3 Touring eigenlijk niets te klagen. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/u duurt 3,6 seconden. En de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Als je het M Driver’s package aanvinkt in de optielijst wordt de topsnelheid verhoogd naar 280 km/u. Het gemiddelde verbruik wordt door BMW opgegeven op 10,3 l/100 km.
Afmetingen
De BMW M3 Touring heeft een lengte van 4,79 meter, een breedte van 1,90 meter en een hoogte van 1,43 meter, met een wielbasis van 2,58 meter. Hét unieke kenmerk van de M3 Touring ten opzichte van de sedan is natuurlijk de praktische kofferbak. De inhoud van de bagageruimte is 500 liter en is uit te breiden tot 1.510 liter met de achterbank neergeklapt. Hoewel het een fijne toename is in ruimte in vergelijk met de sedan, is de Touring niet de ruimste in zijn klasse. Het ledig gewicht bedraagt 1.680 kg, wat enigszins hoog is, maar passend voor een wagen van deze omvang en met zoveel vermogen.
De belangrijkste specificaties op een rij
BMW M3 TOURING | |
---|---|
Marktintroductie | 2024 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,79 x 1,90 x 1,43 m |
Wielbasis | 2,58 m |
Inhoud bagageruimte | 550 – 1.510 l |
Ledig gewicht | 1.680 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 2.370 kg |
Cilinderinhoud | 2.993 cm3 |
Vermogen | 390 kW (530 pk) |
Koppel | 650 Nm |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 3,6 sec |
Tankinhoud | 59 l |
Verbruik | 10,3 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 229 g/km |
Varianten
De BMW M3 Touring is alleen verkrijgbaar als Competition xDrive. Dat betekent dus altijd 390 kW (530 pk), een automaat en vierwielaandrijving. De basis is dus altijd hetzelfde. Wel kun je ervoor kiezen om wat aan te vinken in de optielijst. Deze bestaat voornamelijk uit pakketten, zoals het Comfort Pack, Innovation Pack en M Race Track Pack. Losse opties zijn onder meer een HiFi-audiosysteem, shadow line zwarte sierdelen, adaptieve koplampen, verwarmbaar stuurwiel en meer. De meeste van deze accessoires zijn ook onderdeel van een bepaald pakket.
Prijzen
De nieuwprijs voor de BMW M3 Touring begint bij 155.000 euro. Daarmee is de M3 Touring direct de duurste versie van de M3. Prijzen van de M3 Touring kunnen al snel oplopen als je eenmaal aan de slag gaat met het kiezen van opties. Het M Driver’s Pack bijvoorbeeld, onderdeel van het M Race Track Pack kost een kleine 18.000 euro extra. Het Innovation Pack met onder meer op afstand te openen en sluiten achterklep en comfort access kost 3.000 euro. Keramische remmen zijn een optie van 10.000 euro en koolstofvezel details aan het exterieur kosten 5.000 euro. Het kan dus snel aantikken.
Design
Buitenkant
De BMW M3 Touring heeft een karakteristiek en agressief uiterlijk dat typerend is voor de M-reeks. De opvallende nierengrille, grote luchtinlaten en de vier uitlatenuiteinden geven de auto een sportieve look. De auto is beschikbaar in een aantal unieke kleuren, zoals Sao Paulo Yellow, Isle of Men Green en Toronto Red, en kan worden uitgerust met M-specifieke wielen in verschillende formaten, waaronder 19-inch vooraan en 20-inch achteraan.
Binnenkant
Het interieur van de M3 Touring combineert luxe met sportiviteit. M-sportstoelen (optioneel van carbon), een sportstuur en carbon fiber details creëren een exclusieve sfeer. De wagen is standaard voorzien van BMW’s iDrive infotainmentsysteem, met een groot gebogen scherm dat zowel de instrumentencluster als het centrale display omvat. Opties zoals een head-up display, verwarmbare en geventileerde stoelen verhogen het comfort en de luxe.
Veiligheid
De BMW M3 Touring heeft uitstekende veiligheidsscores behaald in de Euro NCAP-crashtests, met vijf sterren als eindresultaat. De auto is standaard uitgerust met een reeks aan rijhulpsystemen zoals adaptieve cruise control, lane keep assist en automatische noodremassistentie. De bouwkwaliteit en het uitgebreide veiligheidspakket maken de M3 Touring een veilige keuze voor gezinnen en sportieve rijders.
Alternatieven
Binnen BMW's eigen gamma kan de M3 Touring vergeleken worden met de BMW M340i Touring, die een meer toegankelijke prijs, maar minder vermogen biedt. Wie meer ruimte wenst kan bij BMW terecht voor de M5 Touring, die een maatje groter is en over een hybride aandrijflijn beschikt. Concurrenten zijn onder andere de Audi RS 4 Avant en de Mercedes-AMG C63 Estate. Beide modellen bieden vergelijkbare prestaties, maar moeten ten opzichte van de BMW het onderspit delven.