Sterke punten
- Bijzonder autoconcept
- Zeer goede rijeigenschappen
- Laag verbruik t.o.v. prestaties
Zwakke punten
- (Nieuw) geen koopje
- Concurrentie biedt betere prestaties
- Niet meer zuinig bij topprestaties
BMW i8 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW i8, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van BMW i8
-
BMW i8 334pk Limited Edition Ferrada HUD 360Cam Nieuwstaa
€ 67.900,-- 62.904 km
- 05/2015
- 246 kW (334 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9231 HS SURHUISTERVEEN -
BMW i8 / Uniek / AC Schnitzer / 21 Inch / HK
€ 67.950,-- 20.740 km
- 07/2015
- 266 kW (362 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7903 AZ HOOGEVEEN -
BMW i8 1.5 First Edition | Origineel NL | Head-Up | Leder
€ 49.850,-- 169.205 km
- 11/2014
- 266 kW (362 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
49 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3845 MC HARDERWIJK -
BMW i8 1.5 Carbon Edition NL Auto Dealer Onderhouden
€ 69.995,-BTW verrekenbaar - 61.745 km
- 05/2018
- 275 kW (374 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-4264 AJ VEEN -
BMW i8 incl BTW Bodykit Bodykit/Head-Up/360 Camera
€ 61.000,-BTW verrekenbaar - 99.247 km
- 12/2015
- 266 kW (362 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
49 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3314 CM DORDRECHT -
BMW i8 1.5 first edition black pakket. org nl. nieuwstaat
€ 60.950,-- 69.916 km
- 12/2015
- 170 kW (231 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
49 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6581 KZ MALDEN -
BMW i8 1.5 | Rood | Nieuwstaat
€ 79.450,-- 31.767 km
- 10/2016
- 170 kW (231 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
49 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-6822NN Arnhem -
BMW i8 1.5 Hybrid 362PK First Edition (46.778Km! Orig NL
€ 65.950,-- 46.778 km
- 01/2015
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5664 EM GELDROP -
BMW i8 Coupé Progressive Pack
€ 71.995,-- 75.596 km
- 06/2019
- 266 kW (362 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
49 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3084 CB ROTTERDAM -
BMW i8 1.5 LCI updated model
€ 89.950,-- 23.285 km
- 08/2018
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2361 HG WARMOND -
BMW i8 Roadster 1.5 Harman Kardon | Head-up display | Cab
€ 119.950,-BTW verrekenbaar - 11.384 km
- 03/2020
- 266 kW (362 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
51 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3034 KE ROTTERDAM -
BMW i8 Roadster 1.5 NL-Auto 360 Cam Harman/Kardon
€ 88.950,-- 43.095 km
- 07/2018
- - kW (- PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
50 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9405 PS ASSEN -
BMW i8 Protonic Red Edition + e-bike | low mileage
€ 99.500,-- 11.339 km
- 12/2016
- 170 kW (231 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
2,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
49 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1704 SR HEERHUGOWAARD -
BMW i8 1.5 ORG. NL. NAP KM. | PROTONIC RED EDITION | BMW
€ 109.899,-- 1.895 km
- 12/2016
- 170 kW (231 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
49 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5482 VR Schijndel -
BMW i8 335pk Leer HeadUp 20inch Camera Navi Plug-in Phev
€ 62.900,-- 89.276 km
- 02/2016
- 246 kW (334 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9231 HS SURHUISTERVEEN
Interesse in een BMW i8
Alle artikelen
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
BMW i7 (2023) test: kan een auto ook te luxe zijn?
BMW iX M60 test - Kan een 2700 kilo zware stekker-suv sportief zijn?
TEST - BMW i4, hoe ook deze elektrische BMW rijden geweldig maakt
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Goede redenen
- Sportiviteit en duurzaamheid verenigd in één auto: nog altijd is de BMW i8 een heel bijzondere sportauto
- Biedt de uitstekende rijeigenschappen waar BMW om bekendstaat
- Ondanks sportiviteit een laag brandstofverbruik (afhankelijk van rijgedrag)
- Extra exclusief: BMW i8 ook als Roadster met open dak
Technische gegevens
Motorisatie
De BMW i8 is altijd een plug-in hybride, met in de basis een 1,5-liter driecilinder benzinemotor. Aanvankelijk leverde de auto een systeemvermogen van 266 kW (362 pk), maar bij de update in 2018 werd het vermogen iets verhoogd naar 275 kW (374 pk). Net als vrijwel elke hybride is de BMW i8 alleen geleverd met een automatische transmissie, een zestrapsautomaat in dit geval. Daarnaast heeft de BMW i8 dankzij de combinatie van benzine- en elektromotor altijd vierwielaandrijving. De 100 km/u is in 4,4 seconden bereikt (ongeacht vermogensvariant) en de topsnelheid is begrensd op de, voor veel Duitse auto’s ‘standaard’, 250 km/u. Ondanks de sportieve prestaties blijft het officiële verbruik 2,1 l/100 km en voor de Roadster zelfs 1,9 l/100 km. Kanttekening is wel dat de batterij dan netjes moet zijn opgeladen en ook moeten de sportieve topprestaties niet te veel worden aangesproken als je het officiële verbruik wilt behalen.
Afmetingen
De BMW i8 is 4,7 meter lang en liefst 1,9 meter breed. De hoogte blijft dan weer beperkt tot een zeer lage 1,3 meter, ongeacht coupé of Roadster. Ofwel: de BMW i8 is lang, laag en breed, zoals een echte sportauto. De wielbasis meet exact 2,8 meter. Met 12,3 meter van stoep tot stoep is de draaicirkel relatief groot. Met 154 liter bagageruimte (zelfs 88 liter voor de Roadster) en plaats voor twee personen is de BMW i8 ook niet de meest praktische auto.
De belangrijkste specificaties op een rij
Merk en model | |
---|---|
Marktintroductie | 2014 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,7 m x 1,9 m x 1,3 m |
Wielbasis | 2,8 m |
Inhoud bagageruimte | 88-154 l |
Ledig gewicht | 1.460-1.570 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.870-1.965 kg |
Cilinderinhoud | 1.499 cm3 |
Vermogen | 266 kW (362 pk)-275 kW (374 pk) |
Koppel | n.b. |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 4,4 sec |
Tankinhoud | 42 l |
Verbruik | 1,9-2,1 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 42-49 g/km |
Varianten
De BMW i8 was aanvankelijk alleen leverbaar als tweedeurs coupé. Bij de update in 2018 werd ook een Roadster-versie geïntroduceerd, met open dak. De coupé en Roadster zijn vrijwel identiek aan elkaar. De Roadster heeft een nog kleinere bagageruimte en dankzij een iets lager gewicht wel een fractioneel lager verbruik, maar de sportieve prestaties zijn identiek. De coupé kende in de eerste productiejaren een aantal speciale uitvoeringen: de First Edition (2014), de Protonic Red Edition (2016) en de Protonic Black Edition (2017). De First Edition was een introductiemodel met speciale samenstelling van opties, de Protonic Red Edition onderscheidde zich vooral met een exclusieve rode carrosseriekleur. De Protonic Black Edition was juist volledig zwart.
Prijzen
Sportauto’s zijn bijna nooit goedkoop, zeker niet als ze vol zitten met voor hun tijd innovatieve technologieën zoals bij de BMW i8. Met een vanafprijs van ongeveer 150.000 euro (coupé) tot bijna 170.000 euro (Roadster) was de BMW i8 nieuw behoorlijk aan de prijs. Aan de andere kant: je had dan wel een heel bijzondere sportwagen met bijbehorende sportieve prestaties.
Als occasion is de BMW i8 vanzelfsprekend veel voordeliger. De auto is dan al te vinden voor prijzen vanaf 50.000 euro. De kilometerstanden in die prijsklasse zijn vrij hoog voor een sportauto, maar juist vrij laag vergeleken met andere BMW-occasions van die leeftijd. De prijzen lopen voor de coupé op tot zo’n 85.000 voor een exemplaar met weinig kilometers, of 90.000 voor een speciale uitvoering. Voor de meer exclusieve Roadster worden over het algemeen hogere prijzen gevraagd, variërend van 97.000 euro voor reguliere uitvoeringen tot bijna nieuwprijzen voor speciale uitvoeringen. Overigens is het aanbod BMW i8 occasions vrij beperkt, al is het maar omdat van een dergelijke sportauto nieuw nooit grote aantallen zijn verkocht.
Design
Buitenkant
Niet alleen onderhuids, maar ook qua design is de BMW i8 geen standaard BMW. Het design borduurt voort op de een jaar eerder geïntroduceerde BMW i3, maar combineert dat met een sportwagendesign met enkele subtiele verwijzingen naar de BMW M1 uit de jaren zeventig. Het opvallende design moet de voor zijn tijd ongebruikelijke constructie en aandrijflijn benadrukken.
Binnenkant
In het interieur lijkt de BMW i8 meer op reguliere BMW-modellen uit zijn tijd, in ieder geval qua dashboardontwerp. Wel is de BMW i8 natuurlijk een tweepersoons sportauto, waardoor de verdere interieurindeling anders is. Er is bijvoorbeeld geen achterbank en je zit lager en meer onderuit dan in een doorsnee BMW-model. Ondanks de focus op sportiviteit zijn luxe zaken zoals airco en stoelverwarming gewoon aanwezig.
Veiligheid
Een exclusieve sportauto zoals de BMW i8 wordt niet getest door het bekende veiligheidsinstituut Euro NCAP. Officiële veiligheidsscores ontbreken dan ook. Wel kan worden gezegd dat de BMW i8 is voorzien van alle veiligheidssystemen die in zijn tijd gebruikelijk waren bij BMW-modellen. Ook biedt de grotendeels koolstofvezel carrosserieconstructie meer stevigheid dan een conventionele stalen carrosserie.
Alternatieven
De BMW i8 is een eigenzinnige sportauto waar maar weinig alternatieven voor zijn. De meest directe concurrent is wellicht de Tesla Roadster. Ook een sportauto en met zijn volledig elektrische aandrijving eveneens een pionier op het gebied van elektrische sportiviteit. Plug-in hybride sportwagens zijn er maar weinig, maar de exclusieve Polestar 1 en de tweede generatie Honda NSX zijn hiervan voorbeelden. Dan praat je wel over een hogere prijsklasse dan de inmiddels wat oudere BMW i8. Daarnaast zijn er tegenwoordig de nodige volledig elektrische modellen die je als sportauto kunt zien. De elektrische aandrijving wordt daarbij gebruikt voor absolute topprestaties. Maar ook hier geldt: dat is doorgaans een hogere prijsklasse.