Sterke punten
- Krachtige, verfijnde motoren
- Luxe interieur
- Sportief rijgedrag
Zwakke punten
- Hoge aanschafprijs
- Hoge onderhoudskosten
- Hoog brandstofverbruik
BMW 8-serie (alle) : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW 8-serie (alle), inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van BMW 8 Serie
-
BMW 840 8-serie 840i M-Sport - Driving Ass Prof - Air Coll
€ 66.875,-- 40.715 km
- 08/2019
- 250 kW (340 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
197 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4205 MZ GORINCHEM -
BMW 840 8-serie 840d xDrive High Executive | M-Sport | Dri
€ 54.950,-- 64.100 km
- 06/2019
- 235 kW (320 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
160 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2132 PZ HOOFDDORP -
BMW 840 8-serie Gran Coupé 840i 340pk M Sport Leder|Pano|H
€ 64.450,-- 64.007 km
- 02/2020
- 250 kW (340 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
176 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8251 GM DRONTEN -
BMW 840 840 High Ex.
€ 69.500,-BTW verrekenbaar - 44.500 km
- 04/2021
- 245 kW (333 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-7339EZ Ugchelen -
BMW 850 8-serie Ci
€ 20.000,-- 197.751 km
- 05/1990
- 220 kW (299 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3262 HN OUD-BEIJERLAND -
BMW 850 undefined 850 Ci
€ 15.500,-- 256.000 km
- 04/1994
- 221 kW (300 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-9512SK DRENTHE -
BMW 850 Ci
€ 35.000,-- 206.462 km
- 10/1990
- 215 kW (292 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-6923BG Groessen -
BMW 850 850 CSI - EU-model - 74.000 km - - ONLINE AUCTION
€ 30.000,-- 74.115 km
- 06/1991
- - kW (- PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-1422 AE UITHOORN -
BMW 850 850CSi M8 5.6 V12 381PK M Motorsport 850 E31
€ 74.950,-- 140.263 km
- 09/1993
- 280 kW (381 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
18,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-6641BL Beuningen -
BMW 850 M850i / X-Drive / Harman Kardon / Soft-Close / Las
€ 85.950,-€ 79.950,-- 51.060 km
- 06/2021
- 390 kW (530 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
10,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
249 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6221 VA MAASTRICHT -
BMW 840 8-serie 840i High Executive 340PK *Harman/Kardon*H
€ 56.900,-- 70.141 km
- 09/2019
- 250 kW (340 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
190 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7821 AC EMMEN -
BMW 840 8-serie 840i High Executive | Harman Kardon | Lase
€ 63.950,-- 59.800 km
- 10/2020
- 250 kW (340 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
164 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3861 PZ NIJKERK -
BMW 840 CI
€ 23.500,-- 110.000 km
- 01/1997
- 210 kW (286 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-3083KX Rotterdam -
BMW 840 8-serie Ci 4.0 Origineel Nederlandse geleverd,
€ 29.950,-- 162.423 km
- 08/1993
- 210 kW (286 PK)
- Oldtimer
- 5 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7833 HE NIEUW-AMSTERDAM -
BMW 840 840i X-Drive 2021 vol opties
€ 62.900,-BTW verrekenbaar - 72.000 km
- 04/2021
- 250 kW (340 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
7,7 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
176 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1069al Amsterdam -
BMW 840 8-serie Gran Coupé 840i xDrive | M-sport | leder |
€ 56.945,-- 126.510 km
- 10/2019
- 245 kW (333 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
176 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4462 GT GOES -
BMW 840 8-serie Gran Coupé 840i M-Sport Pano Laser Active
€ 59.900,-- 99.761 km
- 02/2020
- 250 kW (340 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
200 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3851 SE ERMELO -
BMW 840 8-serie 840i High Executive Automaat HUD LED Camer
€ 61.950,-- 80.043 km
- 09/2020
- 250 kW (340 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
164 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3846 AM HARDERWIJK -
BMW 840 8 Serie Coupé 840i High Executive | M Sportpakket
€ 61.950,-- 76.841 km
- 07/2020
- 250 kW (340 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
191 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3543 AC UTRECHT -
BMW 840 8-serie 840i xDrive, M Sport pakket, Soft close, 3
€ 82.500,-BTW verrekenbaar - 22.716 km
- 03/2022
- 246 kW (334 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
207 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2516 BM `S-GRAVENHAGE
Interesse in een BMW 8 Serie
Alle artikelen
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
BMW i7 (2023) test: kan een auto ook te luxe zijn?
BMW iX M60 test - Kan een 2700 kilo zware stekker-suv sportief zijn?
TEST - BMW i4, hoe ook deze elektrische BMW rijden geweldig maakt
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Goede redenen
Is er als coupé, cabrio of Gran Coupé met vier deuren
Ruime keuze in motoren, van diesel tot aan zelfs een V12-motor
Beschikt over een zeer acceptabele bagageruimte
Helemaal naar eigen smaak samen te stellen door legio personalisatiemogelijkheden
Technische gegevens
Motorisatie
De eerste generatie van de BMW 8 Serie verscheen begin jaren 90 als het echte topmodel van BMW. En hoewel de auto zijn tijd ver vooruit was wat betreft elektronica, functionaliteiten en motoren, was hij eigenlijk te duur. Heel veel werd de 8 Serie dus niet verkocht.
Waar er bij de eerste generatie keuze was uit een V8 en een V12, moet de tweede generatie het doen met een zes-in-lijn en een V8. Niets om over te klagen overigens, want de tweede generatie biedt motoren met veel meer vermogen dan die in de voorgaande generatie.
Bescheiden vermogen geeft BMW niet voor de instapper van de 8 Serie. De ‘kleinste motor’ wordt geleverd in de 840i en dat is een 3,0-liter zes-in-lijn, voorzien van turbo’s, met 245 kW (333 pk) en 500 Nm. Deze motor is altijd gekoppeld aan een 8-traps automaat en kan optioneel besteld worden met xDrive vierwielaandrijving.
De volgende in de line-up van de modelreeks is de M850i xDrive. In dit model ligt een 4,4-liter grote V8 met maar liefst 390 kW (530 pk) en 750 Nm aan koppel. De M850i is alleen te bestellen met xDrive vierwielaandrijving en een 8-traps automaat.
Dan kan er ook nog gedieseld worden met de 8 Serie. Er is dan wel maar één keuze en dat is de 840d xDrive met 250 kW (340 pk) en 700 Nm uit een zescilinder dieselmotor. Het voordeel van een dieselauto is natuurlijk het verbruik en met 6,8 liter op 100 km is het prima zuinig rijden voor een auto van dit formaat. Let erop dat de hoogte van de wegenbelasting wel aanzienlijk is. Ook deze versie is altijd voorzien van een automatische transmissie en vierwielaandrijving.
Het absolute topmodel van de BMW 8 Serie is de M8. De BMW M8 beschikt over dezelfde motor als de M850i, maar door verschillende aanpassingen weet het blok in dit model er 441 kW (600 pk) uit te persen. Altijd gekoppeld aan een 8-traps automaat, maar dit is wel de M-automaat met meer configuratieopties dan de non-M modellen. Tevens is de M8 altijd voorzien van vierwielaandrijving om al het vermogen op het asfalt te krijgen. De combinatie van de motor, de automaat en het vierwielaandrijfsysteem zorgt ervoor dat de M8 3,3 seconden doet over een sprint vanuit stilstand naar 100 km/u.
Afmetingen
De 8 Serie van BMW is een bovengemiddeld groot en lange auto, zoals een supercoupé betaamt. De coupé en de cabriolet tikken een lengte aan van 4,85 meter, de Gran Coupe zelfs de 5 meter. Hierdoor biedt hij met 20 centimeter meer voldoende plaats aan maximaal vijf personen. De coupé en de cabriolet bieden vier zitplaatsen.
Dankzij de royale afmetingen is de ruimte voor de bestuurder en passagier bovengemiddeld goed. Achterin is de hoofd- en beenruimte enigszins beperkt, maar kleinere mensen en kinderen kunnen er prima zitten. Alleen de Gran Coupe is geschikt voor langere, comfortabele ritten met volwassenen op de tweede zitrij.
De kofferruimte heeft een inhoud van 440 liter en is daarmee wat aan de kleine kant voor de grootte van de auto, maar er is nog steeds genoeg ruimte voor zowel kleine als grote bagage. De cabriolet heeft met 350 liter vanwege het ontwerp het kleinste laadvolume van de serie.
De belangrijkste specificaties op een rij (modellen met een verbrandingsmotor)
BMW 8 Serie | |
---|---|
Marktintroductie | 2018 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,85 – 5,00 x 1,90 - 1,93 x 1,34 – 1,40 m |
Wielbasis | 2,8 – 3,0 m |
Inhoud bagageruimte | 350 440 l |
Ledig gewicht | 1.890 – 2.070 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.290 – 1.425 kg |
Cilinderinhoud | 2.998 – 4.395 cm3 |
Vermogen | 245 – 441 kW (333 – 600 pk) |
Koppel | 500 – 750 Nm |
Topsnelheid | 250 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 5,2 sec |
Tankinhoud | 68 l |
Verbruik | 6,6 – 11,4 l/100 km |
CO₂-uitstoot | 170 - 260 g/km |
Varianten
De BMW 8 Serie is in drie modelvarianten verkrijgbaar: Coupé, Cabrio en Gran Coupé. Eerstgenoemde is de basisversie, voor de andere twee moet een meerprijs betaald worden. De BMW 8 Serie Cabrio is voorzien van een elektrisch te openen stoffen dak dat na het openen verdwijnt in de kofferbak. De grootste uit de serie is de 8 Serie Gran Coupé. Deze versie is langer dan de Coupé en de Cabrio en heeft twee extra deuren zodat achterin voldoende plek is voor drie volwassenen.
Aan uitvoeringen doet BMW niet echt. Enkel de M850i en M8 kunnen gezien worden als losstaande uitvoeringen. De M850i wordt gekenmerkt door zijn sportieve accenten en prestaties. Hij wordt gezien als de “M8 light” en is de perfecte keuze voor wie de M8, het topmodel, net wat te extreem is. Alle carrosserievarianten zijn te bestellen als M8.
Prijzen
Wie in de markt is voor een BMW 8 Serie moet rekening houden met tamelijk hoge aanschafprijzen. Prijzen voor de 8 Serie beginnen bij 133.000 euro voor de 840i Coupé. De Gran Coupé kost minimaal 132.000 euro en de Cabrio mag voor minimaal 146.000 euro de dealer verlaten.
Op de occasionmarkt vind je ook goedkopere 8 Serie modellen. Uiteraard ook van de eerste generatie, al worden die langzaam steeds meer waard, maar ook van de tweede generatie zijn genoeg alternatieven voor een nieuwe te vinden. Prijzen beginnen ongeveer bij 65.000 euro voor dieselexemplaren met wat ervaring. De prijzen lopen op tot ver boven de 250.000 euro voor jong gebruikte M8-modellen.
Design
Buitenkant
De 8 Serie is gemakkelijk te herkennen aan het sierlijke uiterlijk. De brede grille aan het einde van de lange motorkap is typisch, samen met de smalle, spits toelopende koplampen. De vloeiende lijnen en relatief veel vouwen in de carrosserie creëren een sportief, maar net zo elegante uitstraling.
De krachtige achterkant met de brede en smalle achterlichten biedt niet alleen veel herkenbaarheid, maar oogt ook enorm gestroomlijnd. Ongeacht de carrosserievorm is de 8 Serie duidelijk herkenbaar. De Cabrio heeft een stoffen dak en de Gran Coupé heeft twee deuren extra. Voor de rest zien ze er allemaal, op enkele details na, hetzelfde uit. De M8 ziet er extra dik uit door de sportieve accenten, zoals grotere bumpers en velgen.
Binnenkant
De tweede generatie 8 Serie oogt vanbinnen aanzienlijk moderner dan zijn voorganger. Naast een verscheidenheid aan moderne displays en een digitaal dashboard blinkt hier vooral de uitstekende bouwkwaliteit uit en het gevoel van luxe. De gebruikte materialen overtuigen qua uiterlijk en voelen zeer aangename aan. Eenvoudige harde plastic oppervlakken zijn niet te vinden in de 8 Serie BMW; in plaats daarvan domineren leer, carbon en andere luxe materialen.
Veiligheid
Zoals gebruikelijk in dit segment, is de BMW 8-serie voorzien van een zeer uitgebreide veiligheidsuitrusting. Hiertoe behoren onder meer een noodremassistent, verkeersbordherkenning, rijbaanassistent, vermoeidheidswaarschuwing en zelfs een head-up display.
Bovendien zorgen verschillende airbags voor de bescherming van de inzittenden bij een botsing, waaronder hoofd-, zij- en knieairbags. Functies zoals een vooruitziende kruisingsassistent of een uitwijkassistent zijn optioneel verkrijgbaar.
Alternatieven
Het waarschijnlijk meest voor de hand liggende alternatief voor de BMW 8 Serie komt uit Stuttgart, de Mercedes-Benz S-Klasse Coupé. Deze is minder sportief, maar aanzienlijk luxueuzer. Voor de Bentley Continental kan hetzelfde gezegd worden. De Porsche Panamera kan gezien worden als alternatief voor de 8 Serie Gran Coupé.