Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
bmw-6er-l-01.jpg

BMW 645

1 / 3
bmw-6er-l-01.jpg
BMW-645Ci_Convertible-2004-1280-05.jpg
BMW-645Ci-2004-1280-07.jpg

Sterke punten

  • Krachtige motor
  • Uitstekende rijeigenschappen
  • Luxe uitstraling

Zwakke punten

  • Hoog brandstofverbruik
  • Dure onderhoudskosten
  • Alleen betrouwbaar bij goed onderhoud

BMW 645 : een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW 645, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Occasions vanaf:
Financial Lease vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

BMW 645: krachtige, luxe coupé en cabrio

De BMW 645 is een tweedeurs coupé of cabrio die net na de eeuwwisseling op de markt kwam. Hij is slechts in één generatie van de 6 Serie geleverd. Hij wordt aangedreven door een atmosferische achtcilinder benzinemotor met 245 kW (333 pk). Lees meer.

Interesse in een BMW 645

BMW 645 occasions
BMW 645 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Goede redenen

  • Comfortbel en toch sportief
  • Fijn stuurgevoel
  • Krachtige prestaties
  • Prima te gebruiken als dagelijks vervoer

Technische gegevens

Motorisatie

De BMW 645 (officieel 645Ci) verschijnt net na de eeuwwisseling voor het eerst in het gamma van de Duitse autofabrikant. Hij is direct beschikbaar bij de introductie van de 6 Serie (E63) in 2004. Onder de motorkap ligt een 4,4-liter V8 met 245 kW (333 pk) en een maximum koppel van 450 Nm. De BMW 645 is altijd ‘op benzine’. Een versie op diesel bestond niet.

Hij is standaard gekoppeld aan een handgeschakeld zesbak, maar kan optioneel besteld worden met een automatische transmissie. De aandrijving vindt plaats op de achterwielen. Een versie bestellen met xDrive vierwielaandrijving was niet mogelijk.

De prestaties zijn uitstekend, zeker als je rekening houdt met het formaat en het gewicht van de 645. De BMW 645 coupé met automaat met sprint in minimaal 5,6 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u. Alle andere versies doen er iets langer over. Voor alle configuraties geldt dat de topsnelheid begrensd is op 250 km/u.

Echt zuinig wordt het niet met de BMW 645. De coupé met handbak heeft een gemiddeld verbruik van 11,7 l op 100 km (1 op 8,5). De coupé met automaat doet het met 10,9 l/100km (1 op 9,2) net iets beter. De cabrio met handbak komt niet verder dan een gemiddeld verbruik van 12,8 l/100km (1 op 7,8), de BMW 645 cabrio met automaat rijdt gemiddeld 11,5 l/100km (1 op 8,7).

Afmetingen

De afmetingen van de BMW 645Ci zijn relatief fors voor het type auto. De BMW meet 4,82 meter in de lengte, 1,86 meter in de breedte en 1,37 meter in de hoogte. Hij heeft een wielbasis met een lengte van 2,78 meter. Dankzij zijn ruime afmetingen heeft de BMW 645Ci in totaal vier zitplaatsen, die klassiek verdeeld zijn over twee zitrijen. Geen van de varianten heeft echter meer dan twee deuren. De bagageruimte van zowel de coupé als de cabriolet is indrukwekkend: er is respectievelijk 445 en 330 liter aan opbergruimte beschikbaar.

BMW 645

BMW 645
Marktintroductie 2004-2005
Lengte x breedte x hoogte 4,82 x 1,86 x 1,37 m
Wielbasis 2,78 m
Inhoud bagageruimte 330-445 l
Ledig gewicht 1.690-1.895 kg
Toelaatbaar totaalgewicht 2.065-2.220 kg
Cilinderinhoud 4.398 cm3
Vermogen 245 kW (333 pk)
Koppel 450 Nm
Topsnelheid 250 km/u
Acceleratie van 0 tot 100 km/u 5,6-6,1 sec
Tankinhoud 70 l
Verbruik 10,9-12,8 l/100 km
CO₂-uitstoot 283-310 g/km

Varianten

De BMW 645Ci is verkrijgbaar met keuze uit twee verschillende versies. Slechts drie maanden na de marktintroductie van de coupé in december 2003 presenteerde BMW een cabrioletversie van de auto. De twee modellen verschillen structureel nauwelijks; de cabriolet heeft dezelfde motor en dezelfde afmetingen als zijn gesloten tegenhanger. Enkel de grootte van de kofferbak is echt anders.

Prijzen

De vanafprijs van een nieuwe BMW 645 was 102.000 euro. Voor dat bedrag kreeg je de standaard 645Ci coupé mee met handbak. Wilde je een automaat, dan moest je een meerprijs van 3.000 euro betalen. De prijzen voor de cabrio begonnen bij 113.000 euro.

Inmiddels is de 645 niet meer nieuw verkrijgbaar en is de occasionmarkt nog de enige plek waar je een 645Ci kunt vinden. Daar beginnen de prijzen bij ongeveer 10.000 euro voor exemplaren met wat meer kilometers op de teller. Voor exemplaren die jonger en frisser zijn moet je rekening houden met minimaal 18.000 euro. De cabrio’s zijn over het algemeen duurder, net als de versies met handbak. Áls je er al één kunt vinden, want ze zijn vrij zeldzaam.

Design

Buitenkant

Hoewel de modellen van BMW uit deze periode niet altijd bekendstonden om hun fraaie design, moet gezegd worden dat ze prima ‘opdrogen’ na al die jaren. Dat geldt eigenlijk ook voor de 645Ci. De neus van de auto werd nog wel goed ontvangen, maar de achterkant viel niet bij iedereen in de smaak. We kunnen wel stellen dat de 6 Serie van deze generatie mooi oud is geworden, want mensen kijken de auto altijd nog even na als ze er één zien rijden.

Binnenkant

BMW’s uit deze periode maken een flink sprong voorwaarts wat betreft het interieur. Zo was er plek voor een groot centraal navigatiescherm op het dashboard dat bediend kon worden via een draaiknop op de middenconsole, het zogenaamde iDrive systeem. Verder werden de afwerking en de materiaalkeuze naar een hoger niveau getild vergeleken met modellen uit voorgaande generaties. Ook op het gebied van features was de 6 Serie van een hoog niveau. Opties waren onder meer stoelventilatie, een head-up display, M-sportpakket, actieve cruise control, premium audio etc. Achterin zitten is overigens mogelijk, mits je niet al te groot bent. Echt comfortabel is het niet voor volwassenen. De plekken achterin zijn geschikter voor kinderen.

Veiligheid

Ook vandaag de dag kan de BMW 645Ci beschouwd worden als een uiterst veilige auto. Hoewel er geen Euro NCAP-crashtests werden uitgevoerd met de BMW 6 Serie, waren vooral de testers van de Duitse ADAC herhaaldelijk onder de indruk van de kwaliteiten van de auto. Vooral het snel reagerende en fijn instelbare remsysteem en de betrouwbare front-, zij- en hoofdairbags werden geprezen. BMW bood ook een aantal assistentiesystemen aan voor de BMW 645Ci. De meeste daarvan behoorden echter niet tot de standaarduitrusting van de auto.

Alternatieven

Er zijn zeker aantrekkelijke alternatieven voor de BMW 645Ci. Met de BMW 630i en de BMW 650i bood BMW zelfs lange tijd verschillende vergelijkbare modellen aan, elk met een iets zwakker of krachtigere motor. Met de 3 Serie bood BMW ook een sportievere coupé of cabrio, maar die konden dan weer niet worden uitgerust met een V8.

De BMW 645Ci heeft ook stevige concurrentie van auto's van andere autofabrikanten. Denk bijvoorbeeld aan de Mercedes-Benz SL en de Jaguar XKR.

FAQ

Hoeveel pk heeft de BMW 645Ci?
De BMW 645Ci heeft een vermogen van 245 kW (333 pk).
Hoeveel verbruikt de BMW 645Ci?
De BMW 645Ci is niet bepaald zuinig. Hij verbruikt in het gunstigste geval gemiddeld 10,9 l/100 km.
Wat kost de BMW 645Ci?
Nieuw kostte de BMW 645Ci minimaal 102.000 euro. Inmiddels kun je op de occasionmarkt exemplaren vinden voor ongeveer 10.000 euro.

Beoordelingen voor BMW 645

2 Beoordelingen

4,0

Meer informatie

Meer details

Meer links