- Homepage
- Auto
- BMW
- BMW 6 Serie
- BMW 635
Sterke punten
- Krachtige zes-in-lijn motoren
- Rijeigenschappen
- Balans tussen sportiviteit en luxe
Zwakke punten
- Brandstofverbruik
- Aanschafprijs
- Hoge onderhoudskosten
BMW 635 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW 635, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van BMW 635
-
BMW 635 6-serie Cabrio 635d High Executive, Export
€ 6.950,-- 320.892 km
- 08/2010
- 210 kW (286 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-1814 MB ALKMAAR -
BMW 635 635 CSi
€ 15.000,-- 197.695 km
- 11/1987
- 156 kW (212 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-1619BJ Andijk -
BMW 635 E24 635csi 635 csi 6 serie
€ 36.500,-- 71.000 km
- 06/1983
- 160 kW (218 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-3824HR Amersfoort -
BMW 635 635CSi
€ 34.950,-- 147.700 km
- 04/1987
- 160 kW (218 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-2771 ha Boskoop -
BMW 635 635+CSi
€ 21.000,-- 221.000 km
- 07/1981
- 160 kW (218 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-5674RP Nuenen -
BMW 635 635+M+CSi
€ 50.000,-- 226.000 km
- 02/1986
- 210 kW (286 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-5175VW Loon op Zand, -
BMW 635 BMW 635D Cabrio AUT 2009 Blauw | 332PK en 670NM |
€ 12.000,-- 324.189 km
- 04/2009
- 210 kW (286 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
7,2 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
190 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-8051 KK Hattem -
BMW 635 635 CSi
€ 21.500,-- 288.000 km
- 07/1983
- 160 kW (218 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-8032TT zwolle -
BMW 635 CSi Collectible quality, Original 105.000 kilomete
€ 43.500,-- 105.580 km
- 01/1988
- - kW (- PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6971 AP BRUMMEN -
BMW 635 6-serie CSi Shadowline. LIEFHEBBERS AUTO! 23 JAAR
€ 31.995,-- 98.931 km
- 10/1986
- 160 kW (218 PK)
- Oldtimer
- 5 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9288 XJ KOOSTERTILLE -
BMW 635 635 635d
€ 15.750,-- 227.600 km
- 08/2009
- 210 kW (286 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
-
7,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
183 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-9207GL Drachten -
BMW 635 CSi "Sonderausstattung" 33.000 km!! Desirable show
€ 79.950,-- 33.276 km
- 01/1986
- - kW (- PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6971 AP BRUMMEN -
BMW 635 Coupé M0658
€ 35.950,-- 159.962 km
- 01/1979
- 160 kW (218 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6651 KV DRUTEN -
BMW 635 6-serie CSi Leder Sch/Kanteldak Automaat
€ 45.500,-- 216.730 km
- 11/1985
- 156 kW (212 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-4033 BJ LIENDEN -
BMW 635 6-serie CSi
€ 39.500,-- 191.481 km
- 03/1985
- 156 kW (212 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-5405 AA UDEN -
BMW 635 6-serie CSI / Airco / ABS / Elektrische Ramen
€ 31.950,-- 177.878 km
- 11/1983
- 135 kW (184 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5504 DW VELDHOVEN
Interesse in een BMW 635
Alle artikelen
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
BMW i7 (2023) test: kan een auto ook te luxe zijn?
BMW iX M60 test - Kan een 2700 kilo zware stekker-suv sportief zijn?
TEST - BMW i4, hoe ook deze elektrische BMW rijden geweldig maakt
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Alternatieve modellen
Goede redenen
- Vooral de modellen van eerdere generaties zijn waardevast
- Heerlijke zescilinder-in-lijn motoren
- Ook als cabrio of als diesel
- Dynamische rijeigenschappen
Technische gegevens
Motorisatie
De BMW 635 wordt door de Duitse autobouwer voor het eerst op de markt gebracht in 1978, tijdens de eerste generatie van de 6 Serie. Met zijn introductie kreeg de 6 Serie ook direct een nieuw topmodel. Deze 635 CSi, zoals de officiële typenaam was, beschikte over een 3,2-liter grote atmosferische zes-in-lijn motor met 145 kW (197 pk) en 285 Nm aan koppel. Voor die tijd een serieus vermogen. Hij werd geïntroduceerd met een drietrapsautomaat, maar kon twee jaar later ook besteld worden met een handgeschakelde vijfbak. De motor ontving rond diezelfde tijd ook direct meer vermogen en leverde toen 160 kW (218 pk) en 310 Nm koppel uit een 3,5-liter zescilinder.
Met de facelift in 1982 introduceerde BMW een nieuw topmodel: de M635 CSi. Dit is een sportieve versie die onder toeziend oog van BMW M, de motorsportafdeling van BMW, is geproduceerd. De versie had naast allerlei aanpassingen aan het onderstel en interieur, ook een geoptimaliseerde motor, die een vermogen leverde van 210 kW (286 pk) en een maximum koppel van 340 Nm. De M635 CSi kon alleen besteld worden met een handbak, een zogenaamde ‘dogleg’ handbak, waarbij de eerste versnelling linksonder zit en de tweede bovenin. De ‘normale’ 635 CSi kreeg juist iets minder vermogen: 155 kW (211 pk) t.o.v. de 160 kW (218 pk) van daarvoor.
Er gaat een aantal jaar overheen voordat de typeaanduiding 635 weer terugkeert in het gamma van BMW. Hij keert terug als BMW 635d in de facelift van tweede generatie 6 Serie, die pas in 2007 werd geïntroduceerd. Hij kon besteld worden als BMW 635d coupé of cabrio. Onder de motorkap ligt een 210 kW (286 pk) sterke 3,0-liter zes-in-lijn dieselmotor met turbo die een maximaal koppel van 580 Nm levert.
Afmetingen
De BMW 6 Serie is geen kleine jongen. Hoewel de sportieve karaktertrekken er wel degelijk zijn, blijft het een grote coupé. De eerste generatie van de 635 heeft een lengte van 4,75 meter, een breedte van 1,72 en een hoogte van 1,36 meter. De tweede generatie is 4,82 meter lang, 1,85 meter breed en 1,37 meter hoog. De afmetingen voor de cabrio zijn identiek.
BMW 635 | |
---|---|
Marktintroductie | 1978 - 2011 |
Lengte x breedte x hoogte | 4,75 – 4,82 x 1,72 – 1,85 x 1,34 – 1,37 m |
Wielbasis | 2,63 – 2,78 m |
Inhoud bagageruimte | 300 – 450 l |
Ledig gewicht | 1.430 – 1.835 kg |
Toelaatbaar totaalgewicht | 1.850 – 2.260 kg |
Cilinderinhoud | 2.993 – 3.430 cm3 |
Vermogen | 145 – 210 kW (197 – 286 pk) |
Koppel | 285 – 580 Nm |
Topsnelheid | 229 - 250 km/u |
Acceleratie van 0 tot 100 km/u | 6,3 – 7,4 sec |
Tankinhoud | 70 l |
Verbruik | 10,3 - 6,9 l/100 km |
CO₂-uitstoot | n.b. – 190 g/km |
Varianten
Los van de carrosserievormen coupé of cabrio, die in de tweede generatie 6 Serie leverbaar waren, is er ook één speciale variant op de markt geweest van de BMW 635 en dat is de BMW M635 CSi. Dat was de extra sportieve versie van de 635 CSi.
Prijzen
Een nieuwe BMW 635 kostte in de laatste modelgeneratie minstens 100.000 euro als coupé en 111.000 euro als cabrio. Uiteraard steeg de prijs aanzienlijk bij het aanvinken van opties en pakketten.
Afhankelijk van het bouwjaar en de staat van de auto beginnen de prijzen voor een BMW 635 occasion bij ongeveer 10.000 euro voor de exemplaren met een hoop kilometers op de teller. Koop je liever een netter exemplaar, dan moet je rekenen op minstens 30.000 euro. Prijzen voor heel knappe eerste generatiemodellen kunnen oplopen tot zo’n 40.000 euro, waarbij prijzen voor de M635 CSi beginnen bij ongeveer 65.000 euro.
Design
Buitenkant
Uiteraard is het design van de BMW 635 door de jaren heen veranderd, maar toch zie je wel degelijk een terugkerende lijn. Zo hebben alle generaties een langgerekte neus en een korte achterkant, een brede agressieve houding en twee koplampen met vier lichtbundels. De eerste generatie van de 6 Serie wordt ook wel ‘sharknose’ genoemd vanwege de vorm van het front dat sterk lijkt op dat van een haaienneus. Hetzelfde heeft BMW een beetje proberen door te zetten bij de tweede generatie. Al is de achterkant van de tweede generatie wel totaal anders.
Binnenkant
Binnenin de BMW 6 Serie valt direct op dat alles gericht is op het rijden. Je zit in sportieve stoelen, het dashboard is naar de bestuurder gedraaid en je zit lekker diep in de auto. Uiteraard zie je wel dat de twee generatie sprongen heeft gemaakt op het gebied van technologie, want displays, navigatie en tal van elektrische snufjes zul je bij de eerste generatie niet vinden.
Veiligheid
Over het algemeen kun je van BMW wel verwachten dat ze veilige auto’s maken voor de tijd waarin ze gebouwd zijn. Met uitzondering van de eerste generatie zijn alle 6 Series in ieder geval uitgerust met airbags, ESP en ABS. Bij later modellen vind je zelfs elektronische veiligheidssystemen, zoals Lane Departure Warning en een noodremassist.
Alternatieven
Het sportieve luxesegment heeft altijd veel spelers gekend. Grote concurrent Mercedes-Benz bood een coupé- en cabrio-versie van de E-Klasse. Al neigen die meer naar de comfortabele kant, waar BMW meer naar sportiviteit helt. Audi bood met de A5-modellen ook een alternatief voor de 6 Serie, die echter iets minder exclusiviteit uitstralen en ook in een lagere prijsklasse zijn gepositioneerd.