BMW 525 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW 525, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van BMW 525i
-
BMW 525 I TOURING EXECUTIVE SMG BJ 04/SMG/NAVI/PANO/AIRCO/
€ 1.999,-- 276.184 km
- 12/2004
- 141 kW (192 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-2533tz Den Haag -
BMW 525 Leer, Navi, i High Executive !! STORING TRANSMISSI
€ 1.950,-- 359.478 km
- 09/2004
- 141 kW (192 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
248 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4191 CL GELDERMALSEN -
BMW 525 5-serie 525i Business Line Edition I | AIRCO TREKH
€ 7.749,-- 255.398 km
- 09/2009
- 160 kW (218 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
179 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5347 KG OSS -
BMW 525 i
€ 6.450,-- 258.000 km
- 01/2005
- 141 kW (192 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-8938AH LEEUWARDEN -
BMW 525 i Automaat Touring High Executive
€ 8.450,-- 211.606 km
- 02/2005
- 141 kW (192 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
10,3 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
248 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2612 KK DELFT -
BMW 525 5-Serie 2.5 I TOURING AUT Executive
€ 9.950,-- 194.021 km
- 04/2004
- 141 kW (192 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
248 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4214 DR VUREN
Interesse in een BMW 525i
Alle artikelen
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
BMW i7 (2023) test: kan een auto ook te luxe zijn?
BMW iX M60 test - Kan een 2700 kilo zware stekker-suv sportief zijn?
TEST - BMW i4, hoe ook deze elektrische BMW rijden geweldig maakt
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Alternatieve modellen
Een tweedehands BMW 525i nodig? U vindt onderaan deze pagina honderden BMW 525i occasie zoekertjes in België terug. U kan eveneens 1 advertentie voor uw tweedehands BMW 525i gratis plaatsen (enkel voor particulieren) met 15 foto's gedurende 1 maand.
BMW 525i
De romige zes-in-lijn en de luxe van een 5-reeks, ze lijken wel voor elkaar gemaakt. De 525 staat al van bij de eerste generatie 5-reeks E12 (1974-1981) in de BMW-catalogus. Opmerkelijk daarbij, al zolang is hij zowel met handgeschakelde bak als met automaat verkrijgbaar.
De 525i bekleedt een unieke positie omdat hij twee markten weet te bedienen. Zowel de sportieve bestuurder als de meer op comfort ingestelde kilometervreter worden even goed bediend in een 525i. De 2.994 cc motor debuteerde als 525 met twee kleppen per cilinder en een carburator, goed voor 150 pk en 208 Nm. Bij de volgende generatie E28 (1981-1988) kwam daar benzine-injectie bij, waarna de i werd toegevoegd. 150 pk bleef, maar het koppel steeg naar 215 Nm. De 525e van die tijd, had een 2.6 motor.
Beide bereikten intussen oldtimerstatus, wat je ook al bijna kan zeggen van hun opvolger, de E34 (1988-1995). Die haalde eerst 170 pk/222 Nm uit de 2.5, en na toevoeging van 2 extra kleppen per cilinder in 1990 liep dat op naar 192 pk/250 Nm. Vierwielaandrijving in de vorm van een 525ix dook op, net als het eerste breakmodel. De E34 525i heeft de reputatie van onbreekbaar te zijn, mits goed onderhoud.
Misschien wel de meest solide 5 ooit, was de E39 (1995-2003), waar een 2.5 met 170 pk gebadged werd als 523i. Bij de facelift in 2000 werd deze vervangen door de 525i (192 pk/245Nm). Bij de komst van het E60-model bleef de motor ongewijzigd. Ook zagen we voor het eerst een zestrapsautomaat. De facelift in 2007 bracht een nieuwe 2.996 cc motor (218 pk/270 Nm).