BMW 520 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW 520, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van BMW 520i
-
BMW 520 5-serie Touring 520i Business Line Edition I
€ 4.950,-- 234.459 km
- 09/2009
- 125 kW (170 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
166 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1742 NE SCHAGEN -
BMW 520 520i Bns Edition I
€ 2.750,-- 318.000 km
- 11/2008
- 125 kW (170 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
7,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
167 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1401VH Bussum -
BMW 520 520i Corp.L. BnsEd I
€ 6.899,-- 191.000 km
- 11/2009
- 125 kW (170 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
6,9 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
164 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-3851 Ermelo -
BMW 520 5-serie Touring 520i High Luxury Edition I LCI I N
€ 14.495,-- 193.218 km
- 01/2014
- 135 kW (184 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
157 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6732 DA HARSKAMP -
BMW 520 5-serie Touring 520d I M-pakket I ACC I Pano I Nap
€ 26.950,-€ 24.950,-- 174.198 km
- 01/2018
- 140 kW (190 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
- - (l/100 km)
-
119 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8861 KH HARLINGEN -
BMW 520 i Edition Exclusive
€ 5.900,-- 252.500 km
- 05/2002
- 125 kW (170 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
9,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-6043sx Roermond -
BMW 520 5-serie 520i Executive M Sport I AUT. I 1 EIG. I N
€ 16.999,-- 137.392 km
- 10/2013
- 135 kW (184 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
155 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1724 BB OUDKARSPEL -
BMW 520 5-serie I 6 Cil. Aut. Airco Youngtimer APK 31-3-20
€ 2.850,-- 298.681 km
- 11/2001
- 125 kW (170 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
237 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7665 PZ ALBERGEN -
BMW 520 i Touring Autom. E39 2.2 6-cilinder 170pk Historie
€ 8.750,-- 193.386 km
- 06/2002
- 125 kW (170 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
10,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
242 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2612 KK DELFT
Interesse in een BMW 520i
Alle artikelen

BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed

BMW i7 (2023) test: kan een auto ook te luxe zijn?

BMW iX M60 test - Kan een 2700 kilo zware stekker-suv sportief zijn?

TEST - BMW i4, hoe ook deze elektrische BMW rijden geweldig maakt

Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt

Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Alternatieve modellen
Een tweedehands BMW 520i nodig? U vindt onderaan deze pagina honderden BMW 520i occasie zoekertjes in België terug. U kan eveneens 1 advertentie voor uw tweedehands BMW 520i gratis plaatsen (enkel voor particulieren) met 15 foto's gedurende 1 maand.
BMW 520i
Terwijl BMW de 5-reeks net een nieuwe wending heeft gegeven met een tot in de puntjes uitgewerkt model, blijven de oudere generaties gegeerd goed op de tweedehandsmarkt. Het moet gezegd, de 5-reeks is steeds een voorbeeld geweest van toptechnologie. Zo introduceerde BMW met de E39-reeks (1995-2004) hoogstandjes als de sequentieel te schakelen automatische versnellingsbak, gordijnairbags, of de airco met aparte temperatuurregeling voor chauffeur en passagier. Maar wie meer uitrusting zegt, denkt ook meer gewicht. Dat van de 520i was te veel geworden voor de 150 pk uit het 2.0 zes-in-lijn motorblok. Vanaf 2000 werd dit blok vervangen door een 2.2 met 170 pk. De E39 5-reeks onderscheidt zich niet alleen omwille van zijn geluidsisolatie en zijn comfort, maar ook omwille van zijn precies en dynamisch stuurgedrag.
Zijn opvolger, de E60, was opnieuw een creatuur van de controversiële Amerikaanse designbaas Chris Bangle. Maar de 5-reeks gaf minder aanleiding tot verhitte discussies dan de 7-reeks voordien gedaan had. Net zoals in de 3-reeks van dat moment, werd de zes-in-lijn in de 520i vervangen door een viercilinder (163 pk). Hierdoor gaat de charme grotendeels verloren.
In 2007 werd de 5 lichtjes bijgewerkt. BMW introduceerde toen ook zijn Efficient Dynamics, maatregelen die het verbruik lieten dalen, zonder evenwel aan het rijplezier te raken. Zo kreeg de 520i standaard een start/stop-systeem mee, een remenergierecuperatie, een actieve stuurbekrachtiging en kleppen die de luchtkoeling via het radiatorrooster regelden. In 2010 verdween de 520i E60 uit de catalogus, net als de break: de Touring E61.