BMW 318 : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de BMW 318, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van BMW 318i
-
BMW 318 3-serie 318i I Edition M Sport Shadow Executive NL
€ 24.955,-- 91.416 km
- 05/2018
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
126 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3604 BA MAARSSEN -
BMW 318 i M-PAKKET/VERLAAGD/18"VELG/NAVI/CLIMA/FACELIFT !
€ 6.999,-- 215.000 km
- 12/2008
- 143 kW (194 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-2291jp den haag -
BMW 318 3-serie i * 2012 * 213.000 KM * MOTOR PROBLEEM
€ 1.995,-- 213.049 km
- 04/2012
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
147 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2913 LV NIEUWERKERK AD IJSSEL -
BMW 318 Bmw 328.i
€ 16.000,-- 180.000 km
- 01/2012
- 184 kW (250 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
6,6 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
155 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-2552 's-Gravenhage -
BMW 318 i Luxury Line
€ 9.400,-- 168.134 km
- 10/2011
- 105 kW (143 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
6,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
159 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1788TR JULIANADORP -
BMW 318 3-Serie (g20) 318i SportLine 156pk AUT I Navi I Cl
€ 33.700,-BTW verrekenbaar - 36.493 km
- 07/2022
- 115 kW (156 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
146 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4704 RK ROOSENDAAL -
BMW 318 3-serie 318i E90 Sedan Executive | M-pakket | 17 i
€ 5.950,-- 242.253 km
- 09/2008
- 105 kW (143 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
142 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4153 XL BEESD -
BMW 318 I Touring Sport Line
€ 15.950,-- 124.316 km
- 11/2015
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-6136 GT SITTARD -
BMW 318 3 Serie 318i LCI NAVIGATIE Clima Airco Stuurbed. I
€ 10.999,-- 113.226 km
- 03/2010
- 105 kW (143 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7317 AK APELDOORN
Interesse in een BMW 318i
Alle artikelen
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
BMW i7 (2023) test: kan een auto ook te luxe zijn?
BMW iX M60 test - Kan een 2700 kilo zware stekker-suv sportief zijn?
TEST - BMW i4, hoe ook deze elektrische BMW rijden geweldig maakt
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Alternatieve modellen
Voor veel BMW-adepten dient er een zes-in-lijn onder de motorkap te liggen om de blauwe propeller echt te verdienen. Maar de komst van de viercilinder 318i in het E30-model (1983-1991) doorbrak dat taboe. De 318i bleef binnen bereik, respecteerde het budget van zijn eigenaar èn stuurde leuk, in tegenstelling tot het 316i basismodel. Door de jaren verwierf de 318i zich een reputatie, vooral bij jongeren.
Terwijl de eerste E30 318is nog waren uitgerust met de oude 1.767 cc met 105 pk, waarvan je de origine in 1962 kon plaatsen, dook vanaf 1987 een resoluut moderner motorblok op: 1.795 cc, 113 pk. De E30 318i bestond in vier carrosserietypes: berline, coupé, cabrio en break. In de allerlaatste jaren van de E30 (1989-1991) dook de 318is op, met zijn 134 pk een echte armemensen-M3.
Diens opvolger in 1991, de E36, gebruikte hetzelfde blok voor de 318i. Ook de 318is mag terugkeren, met 140 pk. Deze is behoorlijk gezegd als youngtimer. Hij duikt ook op in het Compactmodel. Met het E46-model (1998-2005) laat BMW de cilinderinhoud van de 318i stijgen tot eerst 1.9 liter (118 pk) en vanaf 2001 zelf 2.0 liter (136 pk). Sinds de huidige modelreeks E92 deelt de 318i zijn motor met de 320i, die dus ook een viercilinder werd. Generatie na generatie werd de 3-reeks meer bourgeois en dus ook zwaarder. Dit heeft ervoor gezorgd dat atmosferische basisversies als de 318i gaandeweg hun aantrekkelijkheid verloren.