Actueel aanbod van Audi v10
-
BMW M5 5-serie V10 507PK ORIGINEEL NAP!!
€ 28.499,-- 236.866 km
- 03/2006
- 373 kW (507 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
357 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5015 AS TILBURG -
BMW M5 V10 (E60) NL Auto
€ 29.950,-BTW verrekenbaar - 159.565 km
- 02/2006
- 373 kW (507 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
357 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5405 AA UDEN -
BMW M6 6-serie 5.0 V10|CARBON DAK|IPE UITLAAT|19'|YOUNGTI
€ 39.900,-- 76.465 km
- 10/2007
- 373 kW (507 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-1327 EA ALMERE -
BMW M6 6-serie 5.0 V10 - Carbon dak - Alcantara hemel - P
€ 38.749,-- 99.586 km
- 09/2005
- 373 kW (507 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
357 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4271 BC DUSSEN -
BMW M6 E64 700 PK! Cabriolet V10
€ 37.950,-- 152.980 km
- 11/2008
- 373 kW (507 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-8013 PE ZWOLLE -
BMW M5 Touring V10
€ 89.950,-- 117.237 km
- 08/2008
- 373 kW (507 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3262 HN OUD-BEIJERLAND -
BMW M5 5-serie V10 508PK *unieke conditie*
€ 34.995,-- 161.292 km
- 01/2006
- 374 kW (508 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Half/Semi-automaat
- Benzine
- - (l/100 km)
-
357 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9611 TE SAPPEMEER -
BMW M6 6-serie Cabrio 5.0 V10 Cabriolet SMG Youngtimer Ca
€ 24.950,-- 198.674 km
- 02/2007
- 373 kW (507 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Half/Semi-automaat
- Benzine
- - (l/100 km)
-
328 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7556 PH HENGELO -
BMW M5 5-Serie 5.0 V10 507 PK Ned geleverd
€ 44.800,-- 131.231 km
- 03/2006
- 373 kW (507 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
357 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3481 MC HARMELEN
Highlights van Audi V10
- Magistraal geluid
- Topprestaties
- Ook uitstekend rustig te rijden
- V10 motor verkrijgbaar in verschillende modellen
Welke Audi V10 modellen zijn leverbaar?
Audi's avontuur met V10 motoren markeert een bijzonder hoofdstuk in de geschiedenis van het merk. De V10 motor – bekend om zijn krachtige prestaties en kenmerkende geluid – vindt zijn oorsprong in de racewereld, maar heeft ook zijn weg gevonden naar commerciële auto's, waaronder enkele van Audi's meest iconische modellen.
De beslissing van Audi om V10 motoren te introduceren was deels geïnspireerd door zijn successen in de autosport en de wens om die prestaties en technologische innovaties naar straatmodellen te brengen. De V10 motor in de R8 deelde veel van zijn ontwerp en technologie met die in de Lamborghini Gallardo, waarmee de synergiën binnen de Volkswagen Group werden benut. Maar die eerste generatie R8 was slechts het begin. De V10 motor werd ook toegepast in de Audi S8 en Audi A6.
Audi's V10 motoren staan bekend om hun specifieke vermogensafgifte, met een hoog koppel beschikbaar over een breed toerentalbereik, wat resulteert in een indrukwekkende acceleratie en prestaties. Daarnaast bieden V10 motoren een unieke rijervaring, mede dankzij het onderscheidende geluid dat ze produceren.
Een overzicht van Audi V10 modellen:
Modellen en uitvoeringen Audi V10
Audi R8 V10
De Audi R8 is wellicht het meest iconische model van Audi met een V10 motor. Deze middenmotor sportwagen werd voor het eerst geïntroduceerd in 2006, maar de V10 versie debuteerde pas in 2009. Dat komt omdat Audi begon met de levering van een 4,2-liter V8 motor. De V10 variant werd later aan het gamma toegevoegd. De eerste generatie Audi R8 V10 is gebouwd van 2009 tot 2015. Dit model had een atmosferische 5,2-liter FSI V10 motor, gebaseerd op de motor van de Lamborghini Gallardo, een ander lid van de Volkswagen Group. Deze motor had een vermogen van ongeveer 525 pk in de standaardversie, met later een upgrade naar 550 pk in de R8 V10 Plus.
De tweede generatie van de R8 V10 verscheen in 2015 en is gebouwd tot maart 2024. In deze tweede generatie steeg het motorvermogen van de V10 naar 540 pk, maar in de V10 Plus – die later werd omgedoopt naar V10 Performance – steeg het vermogen tot 610 pk. De laatste exemplaren die Audi heeft gebouwd van de R8 V10 hebben zelfs een output van 620 pk.
De productie van de tweede generatie Audi R8 werd beëindigd op 25 maart 2024. Het laatste exemplaar was een exemplaar in de kleur Vegas Yellow met 620 pk sterke V10 motor. De R8 werd gebouwd in de Böllinger Höfe-fabriek. In totaal heeft Audi 44.418 exemplaren van de R8 geproduceerd.
Audi RS6 V10
De Audi RS6 met zijn V10 motor is een ware krachtpatser die de grenzen van wat mogelijk is met een stationwagon aanzienlijk heeft verlegd. Het model biedt een zeldzame combinatie van praktische bruikbaarheid, met ruimte voor vijf personen en hun bagage, en de prestaties en sensaties van een supercar. Dit maakt de RS6 V10 zeer geliefd onder de petrolheads. Alleen de tweede generatie Audi RS6 had een 5,0-liter V10-motor met turbotechnologie, goed voor 580 pk (426 kW). Daarna koos Audi weer voor achtcilindermotoren. Die turbotechnologie was bijzonder, want in andere modellen koos Audi voor een turboloze benadering. In jargon heet dat ook wel een atmosferische motor. Een motor zonder drukvulling in de vorm van turbo of supercharger.
De RS6 V10 accelereert van 0 tot 100 km/u in slechts 4,5 seconden, met een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/u. Met het optionele Dynamic Package kon de topsnelheid worden verhoogd naar 280 km/u en met het Dynamic Plus Package zelfs naar 305 km/u. Om de krachtige prestaties in bedwang te houden, is de RS6 uitgerust met grote remschijven en high-performance remklauwen. Optioneel waren carbon-keramische remmen beschikbaar.
Audi S6 V10 (C6)
Van 2006 tot 2011 heeft Audi de Audi S6 generatie C6 geleverd. Deze derde generatie S6 maakte gebruik van een 5,2-liter FSI V10 motor met een vermogen van 435 pk (320 kW) bij 6.800 toeren per minuut. Het maximale koppel van 540 Nm is beschikbaar tussen 3.000 en 4.000 toeren per minuut. Alle kracht wordt overgedragen door een 6-versnellings tiptronic automatische transmissie naar Audi's quattro vierwielaandrijvingssysteem. De Audi S6 V10 accelereert van 0 tot 100 km/u in ongeveer 5,2 seconden, met een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/u. De S6 is uitgerust met high-performance remmen en een sportief afgestelde ophanging. Optioneel kon het worden voorzien van Audi's Dynamic Ride Control (DRC), dat rolbewegingen tijdens het nemen van bochten vermindert, wat bijdraagt aan een stabielere rijervaring. Dezelfde V10-motor vond ook zijn weg naar de nog grotere S8.
Audi S8 V10
De Audi S8 van de derde generatie gebruikte een vergelijkbare 5.2 FSI V10-motor als de S6. De V10 levert een indrukwekkende 450 pk (331 kW) bij 7.000 toeren per minuut. Het motorblok produceert een koppel van 540 Nm bij 3.500 toeren per minuut. Schakelen gebeurt met een zestraps Tiptronic-automaat en Quattro-vierwielaandrijving. De Audi S8 V10 accelereert van 0 tot 100 km/u in ongeveer 5,1 seconden, met een elektronisch begrensde topsnelheid van 250 km/u.
Hoeveel kost een Audi V10?
Nieuwprijzen
Helaas, alle Audi-modellen met V10 motor zijn niet meer nieuw verkrijgbaar. Ook de Audi R8 – het laatste Audi-model met tien cilinders – is uit het gamma gehaald. Een nieuwe Audi V10 is dus niet meer te bestellen, al bestaat de kans nog wel dat je een zo goed als nieuwe auto vindt bij een dealer. Goed zoeken is het advies. Overigens was een Audi R8 met V10 motor geen koopje. Je moest al snel denken aan 305.000 euro, exclusief opties. Opties waren er in overvloed. Klanten kregen namelijk de mogelijkheid om de auto tot in de kleinste details te personaliseren.
Prijzen voor occasions
Als occasion is de kans op het kopen van een Audi V10 model een stuk groter. Maar weet wel dat je flink in de buidel moet tasten. Want alle Audi-modellen met krachtige V10 motor zijn aan de prijs, zelfs als occasion. Een Audi S6 V10 start bij ongeveer 11.000 euro en die prijs loopt op tot ongeveer 15.000 euro. Een Audi S8 V10 occasion is er vanaf 14.000 euro, maar die prijs kan oplopen tot 23.000 euro. De Audi RS6 met V10 motor start bij ongeveer 27 mille. Een exemplaar met lagere kilometerstand is voor een bedrag van ongeveer 32.000 euro van jou. Het V10 paradepaardje van Audi – de Audi R8 V10 – is er vanaf ongeveer 67.000 euro, maar die prijs kan oplopen tot 188.000 euro. Bij die R8 is er keuze uit een coupé of spyder.
- Audi S6 V10 – van 11.000 tot 15.000 euro
- Audi S8 V10 – van 14.000 tot 23.000 euro
- Audi RS6 V10 – van 27.000 tot 32.000 euro
- Audi R8 V10 – van 67.000 tot 188.000 euro
FAQ
Is een Audi V10 betrouwbaar?
Hoeveel brandstof verbruikt een Audi V10?
Meer informatie
Meer details
- Kleine Audi
- Audi Cabrio
- Audi Etron
- Audi Qr
- Audi Q
- Audi Quattro
- Audi Tt Occasion
- Audi Plug In Hybrid Occasion
- Audi Suv
- Audi Tt