Actueel aanbod van Audi 2014
-
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI S-Line | Pano | Leder | Navi
€ 16.750,-- 139.890 km
- 08/2014
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
109 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1851 LX HEILOO -
Audi S3 2.0 TFSI S3 quattro Pro Line Plus PANORAMADAK, ACC
€ 23.999,-- 162.419 km
- 07/2014
- 221 kW (300 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
159 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7641 AG WIERDEN -
Audi A3 2.0 TFSI S3 301Pk, Quattro Pro Line Plus Automaat
€ 18.950,-- 153.323 km
- 03/2014
- 221 kW (300 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5301 KM ZALTBOMMEL -
Audi RS Q3 2.5 TFSI Q3 quattro / 310pk / Leder / Dealer onder
€ 27.000,-- 113.321 km
- 03/2014
- 228 kW (310 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
206 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3421 GV OUDEWATER -
Audi A1 Sportback 1.2 TFSI Admired 5-Deurs | Cruise | Navi
€ 11.945,-- 98.254 km
- 06/2014
- 63 kW (86 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
118 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3771 MT BARNEVELD -
Audi S3 2.0 TFSI S3 quattro Pro Line Plus
€ 24.999,-- 112.973 km
- 05/2014
- 221 kW (300 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
159 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7641 AG WIERDEN -
Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Sport Edition AUTOMAAT
€ 17.999,-- 154.534 km
- 10/2014
- 125 kW (170 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
136 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7891 VE KLAZIENAVEEN -
Audi A3 Limousine 1.4 TFSI Attraction Navi|Clima|LMV|Sport
€ 12.950,-- 158.877 km
- 10/2014
- 92 kW (125 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
122 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8251 GM DRONTEN -
Audi RS Q3 Uniek 2.5 TFSI quattro 2014 CRUISE/LEDER/NAVI/DSG
€ 29.950,-- 114.053 km
- 02/2014
- 228 kW (310 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
206 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-1066 CM AMSTERDAM
Highlights van Audi 2014
- Introductiejaar van de S1, de snelste Audi A1 op dat moment
- Facelift van de Audi A1
- Introductiejaar van de Audi S3 Limousine & Cabriolet
- Vijfde generatie Audi A4 maakt zijn opwachting
- Laatste jaar van de RS4 & RS5 Cabriolet met bejubelde V8
- Facelift voor Audi A6, A7 Sportback & A8
- Verkoop beresterke RS6 Avant komt op gang
- Introductiejaar van de derde generatie Audi TT
Welke modellen leverde Audi rond het jaar 2014?
Audi beleefde in 2014 één van zijn drukste jaren ooit. Althans wat betreft introduceren van nieuwe dan wel vernieuwde modellen. Een groot deel van het leveringsprogramma onderging een verjongingskuur. Om met de kleinste te beginnen: het grootste nieuws onder de Audi A1-modellen was de komst van de Audi S1, een zogenoemde pocket rocket die ondanks zijn compacte formaat het wist te schoppen tot 231 pk en 370 NM aan koppel. Binnen zes tellen zit je ermee op 100 km/h en stoppen met versnellen doet hij pas bij 250 km/u. Want dan grijpt er een begrenzer in.
Sowieso was 2014 hét jaar voor wie van snelle Audi’s houdt. Al was er ook alle reden voor hen om alvast een traan te laten. 2014 zou namelijk het laatste jaar zijn van de RS4- en RS5-modellen met de bejubelde, atmosferische 4.2 liter V8. Daarna stopte de productie van een van de meest geprezen krachtbronnen uit de recente automobielgeschiedenis – om zeer waarschijnlijk nimmer meer terug te keren. Dus pak die kans, nu het nog kan! Ook de productie van de RS6 Avant kwam ten einde. Maar daarvoor gold: dood aan de RS6, leve de RS6. Want niet veel later zou Audi de vernieuwde RS6 presenteren en monsterlijker dan ooit.
Troost kan ook geput worden uit de komst van twee andere snelle Audi’s: de S3 Limousine en S3 Cabriolet. De 2,0-liter viercilinder turbomotor van beide kemphanen is goed voor 300 pk en een acceleratie 0 naar 100 km/u in 5,4 seconden. Sneller dus nog dan de S1 en niet eens zo heel veel langzamer dan alweer het volgende S-model uit Ingolstadt. Dat zijn de vernieuwde S6 en S6 Avant, de op een na snelste uitvoeringen van de eveneens gefacelift Audi A6. Dit alles gebeurde in het jaar 2014. Zelden tot nooit nam Audi afscheid van zoveel modellen in een jaar tijd, om daarna weer nieuwe modellen aan te kondigen of te lanceren.
Tussen al het nieuwsgeweld door had Audi ook nog tijd gevonden om de vernieuwde A8 over het voetlicht te brengen. Ook hier bestonden de vernieuwingen uit de geijkte onderdelen bij een modelfacelift: een opgefriste voorzijde, inclusief single frame-grille, gewijzigde lichtunits rondom, een gerenoveerde achterzijde, gemoderniseerd dashboard, verhoogde veiligheid en een uitbreiding van de standaarduitrusting dan wel optielijst. De klap op de vuurpijl was de komst van de de fijnste A8 van allemaal: de S8, voorzien van een 520 pk sterke achtcilinder. Het super-de-luxe vlaggenschip weegt weliswaar minstens twee ton, exclusief vloeistoffen en inzittenden, maar weet zichzelf toch in 4,1 seconden naar de 100 km/u te sleuren. Ongekend.
Last but not least: 2014 was ook het jaar van de Audi TT. De betreft alweer derde generatie en tevens laatste tot dusver. Zou het legendarische Audi-model, waarvan het origineel zijn tijd ver vooruit was, nog een vervolg krijgen, denk je?
Onder meer de volgende Audi-modellen waren verkrijgbaar in 2014:
- Audi S1 (Sportback)
- Audi S3 Limousine & S3 Cabriolet
- Audi RS4 Avant
- Audi RS5 Coupé & RS5 Cabriolet
- Audi A6 (Avant)
- Audi S6 (Avant)
- Audi RS6 Avant
- Audi A7 Sportback
- Audi A8
- Audi TT
Nieuwprijzen voor Audi rond jaar 2014
Als luxemerk (voor het grote publiek) in de stal van Volkswagen behoren Audi’s als vanzelfsprekend niet tot de koopjes van de week. Neem alleen al de voordeligste Audi van allemaal: de A1. Daarvan begonnen de nieuwprijzen in 2014 bij net geen 20.000 euro. Destijds veel geld voor een B-segmentauto. En dan hebben we het nog geeneens over de S1-topper die in dat jaar het levenslicht zag. Die wisselde namelijk pas vanaf 40.000 euro van eigenaar. Maar hé, hiervoor kocht je wel één van de grootste pretletters met vier ringen in jaren. Wist je trouwens dat er ook een ultra-A1 bestaat in de vorm van de tot 333 exemplaren gelimiteerde A1 quattro? Die is met 256 pk nog sterker dan de S1. Én duurder. Maar liefst 65.000 euro!
Ter indicatie: voor de nieuwprijs van de Audi A1 quattro kon je destijds ook een S3 Limousine (vanaf 53.000 euro) of S3 Cabriolet (vanaf 62.000 euro) kopen. Of de vernieuwde A6 met een vanafprijs van een halve ton. De gefacelifte A6 Avant kostte zo’n drie mille meer, maar daarmee hield je nog altijd een leuke zak geld voor allerlei aangename opties over voordat de 65 mille van de A1 quattro in zicht kwam. Nog maar te zwijgen over de snelste RS-modellen bij Audi. Daarvan telde je altijd meer dan een ton neer. Sterker, voor minder dan 130.000 euro kwam de Audi-verkoper zijn bed niet uit wanneer het een RS4 Avant moest worden. Nog wat meer te besteden? Tegen 145.000 euro kreeg je de sleutels van een gloednieuwe RS6 Avant overhandigd. Of wat te denken van 169.000 euro voor de S8, maar liefst het dubbele van de ‘basis’-A8.
Occasionprijzen voor Audi rond bouwjaar 2014
Inmiddels zijn we tien jaar verder en dat scheelt een flinke slok op de borrel wat betreft prijzen voor de occasions van bovengenoemde Audi’s. Neem bijvoorbeeld de rappe S1. Daarvan vind je op Autoscout24 enkele exemplaren die zomaar eventjes gehalveerd zijn in vraagprijs. Oftewel, voor om en nabij 20.000 euro koop je er eentje.
Nog leuker shoppen is het bij de RS-occasions van bouwjaar 2014. Zo zijn de RS4 Avant en RS5 Coupé van die jaren al bereikbaar vanaf 40.000 euro. Let wel: dit is – hou je vast 90.000 euro – lager dan de minimale nieuwprijs! En het zijn veelal echt geen exemplaren die al een superzwaar leven hebben gehad. Dat is stilletjes het mooie van occasions: hoe hoger de nieuwprijs, hoe harder de afschrijving waardoor zulke giganten alsnog binnen bereik komen tegen een kleiner budget. Profiteer ervan.
Uiteraard hebben we ook even Audi’s absolute vlaggenschip van 2014 opgezocht: de S8. Autoscout24 telt daarvan momenteel zo’n tien exemplaren. De vraagprijs? Vanaf – verbaas je niet – zo’n 40.000 euro. Oftewel, nog geen kwart van de oorspronkelijke nieuwprijs. Wauw!
FAQ
Wat kost een Audi van rond bouwjaar 2014 nu?
Wat was het hoogtepunt van Audi in 2014?
Welke Audi-occasion rond 2014 is een aanrader?
Meer informatie
Meer details
- Kleine Audi
- Audi E Tron
- Audi Qr
- Audi Q
- Audi Quattro
- Audi R
- Audi Plug In Hybrid Occasion
- Audi Suv
- Audi Rs
- Audi Tt