Aixam Mega : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Aixam Mega, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Aixam Mega
-
Aixam Mega Tjaffer club 1.5 van 1996.
€ 5.950,-- 215.840 km
- 07/1996
- 42 kW (57 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-5735 EP AARLE-RIXTEL -
Aixam Mega eScouty Elektrische Brommobiel
€ 16.749,-BTW verrekenbaar - 1 km
- 03/2024
- 6 kW (8 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5721 KP ASTEN -
Aixam Mega eScouty Elektrische Brommobiel Apple car play en A
€ 16.749,-BTW verrekenbaar - 1 km
- 03/2024
- 6 kW (8 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5721 KP ASTEN -
Aixam Mega eScouty Elektrische Brommobiel
€ 16.749,-BTW verrekenbaar - 1 km
- 03/2024
- 6 kW (8 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5721 KP ASTEN
Interesse in een Aixam Mega
Alle artikelen
Mercedes EQS SUV (2023) test: waarom hij de EQS sedan overbodig maakt
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
BMW iX1 test: van deze elektrische suv zit de Volvo XC40 Recharge rechtop in zijn bed
Waarom de Toyota Corolla Cross als geroepen komt
De Peugeot 408 lijkt nergens op en dat vinden we geweldig
Smart #1 review: spreekt Chinees en opent de aanval op Volkswagen en Renault
Alternatieve modellen
De Aixam Mega
De ideale stadsvervoerder. Klein, handzaam, milieuvriendelijk, van binnen ruim en met slechts een brommerrijbewijs te rijden. In principe zijn alle Aixam voorzien van een dieselmotor, maar tegenwoordig is de Mega ook met een elektrische motor verkrijgbaar. De ANWB heeft de Aixam Crossline overigens als testkampioen verkozen, hetgeen laat zien dat het merk toch echt serieus moeten worden genomen. De Mega is een auto die gebaseerd is op een aluminium chassis en waarbij heel wat polycarbonaten gebruikt zijn voor de opbouw. Dat maakt hem lekker ligt en erg zuinig. Hij meet 2,98 meter in lengte en is 1,45 meter breed. Je kunt er tot zo'n 450 kilo aan vracht mee vervoeren en hij is met een open laadklep of met een gesloten opslagruimte verkrijgbaar.
Tweedehands
Het is niet de eerste auto die opkomt als men denkt aan de aanschaf van een kleine vervoerder. Dat heeft uiteraard te maken met de naam die de Aixam met zich meedraagt. Tegenwoordig is de kleine brommobiel echter uitgegroeid tot een leuke stadsauto, die elegant van vorm is en er opvallend uitziet. Met name de jongeren vallen massaal voor dit type auto. Dat heeft natuurlijk ook te maken heeft met het feit dat je alleen een brommerrijbewijs nodig hebt om er in te mogen rijden. Daarmee is een van de voordelen voor de aanschaf van een tweedehands Mega benoemd. Er zijn er nog twee, namelijk het feit dat de auto bijna overal in de stad kan komen en dat hij veel laadvermogen heeft.
Stadsvervoer
De Mega Aixam is voorzien van een 600 cc motor die 15 pk kan produceren. De elektrische versie heeft een actieradius van circa 70 km bij een volle batterij. Ruim voldoende voor het vervoer binnen de stad. Hij weegt 500 kilo, waardoor de wegenbelasting laag blijft. Het laadvermogen ligt bij maximaal 2,5 kubieke meter. Hij is in vier uitvoeringen verkrijgbaar en heeft een maximale snelheid van 45 km per uur. Het verbruik ligt rond de 1 op 33 en hij heeft een CO2-uitstoot van 77,9 g/km, waardoor hij in de milieuklasse A valt en dus milieuvriendelijk te noemen is. Daarmee mag hij zelfs binnen milieugebieden, waar vervuilende auto's niet mogen komen, rijden. Door het gebruik van duurzame producten bij de samenstelling van de Mega is hij ook als tweedehands auto interessant. De rakker doet zijn werk, tuft er lekker op los en is voor heel wat verschillende werkzaamheden in te zetten. Gemeenten, bedrijven en zelfs jongeren die iets anders willen, zullen de Mega van Aixam waarderen vanwege zijn stabiliteit, werkvreugde en rijgemak.