






Actueel aanbod van Elektrische NIO
-
NIO ET5 Long Range
€ 39.490,-BTW verrekenbaar - 12.800 km
- 06/2023
- 360 kW (489 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3621 ZA BREUKELEN -
NIO ET5 Touring Standard Range
€ 41.900,-BTW verrekenbaar - 25.800 km
- 12/2023
- 360 kW (489 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3621 ZA BREUKELEN -
NIO ET5 Long range
€ 42.500,-- 78.000 km
- 06/2023
- 100 kW (136 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-6665cb driel
Interesse in een Elektrische NIO
Highlights van elektrische modellen van NIO
- Je kunt NIO’s kopen, maar ook een abonnement nemen en leasen
- Ruime keuze aan volledig elektrische modellen: sedans, een stationwagon en vijfdeurs SUV’s
- Mogelijkheid om batterij op te laden én om die snel te wisselen
- Nieuwe auto’s zijn online aan te schaffen en op slechts enkele punten in Nederland te bekijken
Welke elektrische modellen van NIO zijn leverbaar?
NIO heeft in korte tijd een uitgebreid modellengamma op de Nederlandse markt gebracht. Het omvat twee sedans, dat zijn de ET5 en de ET7, een stationwagon, de ET5 Touring, en drie grote SUV’s: de EL6, EL7 en EL8.
NIO zet in eerste instantie in op lease en zijn eigen abonnementsvorm. Je kunt als je een NIO koopt voor de batterij het BaaS-abonnement (Battery as a Service) afsluiten– uiteraard tegen betaling. Daarmee kunnen NIO-rijders – NIO noemt ze consequent ‘users’ – hun (bijna) lege batterij binnen vijf minuten in een zogenoemd NIO Power Swap Station omwisselen voor een volle. Er zijn ongeveer tien van die stations in Nederland en zo’n duizend in heel Europa – het is handig als je een beetje in de buurt van zo’n station woont. Uiteraard kun je de batterij van je NIO ook thuis en op publieke laadpunten opladen.
Modellen en uitvoeringen elektrische NIO
NIO gaat rechtstreeks de confrontatie aan met Tesla – je kunt de sedans van NIO de gelijkenis met de Tesla Model S en Model 3 niet ontzeggen. Alle modellen van NIO zijn leverbaar met batterijen van 75 en 100 kWh capaciteit. Ook vierwielaandrijving is standaard, net als twéé elektromotoren.
De NIO ET5 en ET5 Touring zijn de ‘basismodellen’ van het merk. Ze zijn 4,79 en 5,10 meter lang en wegen rond 2.150 kilogram. Het systeemvermogen bedraagt 360 kW (490 pk) en het koppel maar liefst 700 Nm. Dat geeft de ET5 een topsnelheid van 200 km/u en een acceleratievermogen vanuit stilstand naar 100 km/u in vier seconden. De actieradius ligt tussen de 435 en 590 kilometer (WLTP), afhankelijk van de batterij. De stationwagon komt trouwens ietsje minder ver dan de sedan.
De NIO ET7 is een grote middenklasse sedan – hij is 5,10 meter lang en weegt leeg bijna tweeënhalve ton. Het systeemvermogen van de ET7 bedraagt 480 kW (653 pk) en het koppel ligt op 850 Nm. Met de 75 kW batterij kom je volgens WLTP maximaal 445 kilometer ver en 580 kilometer met de 100 kWh batterij.
En dan de SUV’s op nummervolgorde. De NIO EL6 is een grote SUV, hij is 4,85 meter lang, bijna twee meter breed en 1,70 meter hoog. Ook deze NIO weegt leeg bijna tweeënhalve ton. Het vermogen bedraagt 360 kW (490 pk) en het koppel 700 Nm, beide net als de ET5. De topsnelheid van deze indrukwekkende SUV ligt óók op 200 km/u, maar de acceleratie kost je een half secondje meer dan met de ET5 en ET7. De actieradius bedraagt ruim 400 en ruim 520 kilometer, afhankelijk van de batterij.
De NIO EL7 presteert met zijn vermogen van 480 kW (653 pk) en 850 Nm trekkracht vrijwel gelijk aan alle andere NIO-modellen. Met zijn gewicht en actieradius ontloopt hij de vrijwel even grote EL6 nauwelijks.
Ten slotte de NIO EL8, het nieuwste model van de Chinese autofabrikant en het topmodel van het modellengamma van NIO. Technisch en op het gebied van prestaties et cetera wijkt de EL8 op papier niet of nauwelijks af van de andere SUV-modellen van NIO. Oké, hij is met een leeggewicht van ruim 2.500 kilogram nóg weer zwaarder dan de andere NIO’s, maar hij is dan ook 5,10 meter lang en nog een paar centimeter hoger dan de EL6 en EL7. Als enige model van NIO is de EL8 er ook in een extra luxueuze Executive-uitvoering én met een verschuifbare achterbank.
Alle huidige modellen van NIO zijn voorzien van de modernste veiligheidssystemen. Met uitzondering van de EL8 – die nog niet getest is – hebben ze allemaal vijf sterren van Euro NCAP gekregen.
Hoeveel kost een elektrische NIO?
Nieuwprijzen
NIO richt zich vooral op de zakelijke leasemarkt en abonnementsvormen waarmee je de auto’s kunt rijden – en eventueel ook op korte termijn snel kunt omruilen voor een ander model. De aankoopprijzen voor de auto’s zijn dan ook vrij goed verstopt op de Nederlandse NIO-website en zijn exclusief de batterij. Waarschuwing vooraf: de 75 kWh batterij kost al ruim 12.000 euro, de 100 kWh-versie 21.000 euro.
Het voordeligste NIO-model is de ET5 sedan, die voor prijzen vanaf ruim 50.000 euro inclusief BTW en in combinatie met een BaaS-abonnement (zie boven, 200-300 euro extra, ongeacht de auto). De ET5 Touring kost een kleine 1.000 euro meer met dezelfde voorwaarden. De grotere sedan, de NIO ET7 kost je zo’n 73.000 euro inclusief BTW; het BaaS-abonnement komt daar dus nog bij.
De NIO EL6 staat voor een prijs vanaf 56.000 euro op de site, met dezelfde kanttekeningen. De NIO EL8 kost bijna 80.000 euro. De NIO EL7 staat uitsluitend met abonnement op de site en dat kost je minimaal zo’n 1.000 euro per maand. Voor de voordeligere modellen zijn de abonnementstarieven iets lager, voor het topmodel natuurlijk hoger.
Prijzen voor occasions
Er zijn in Nederland nog geen vijfhonderd NIO’s afgeleverd sinds het merk eind 2022 in Nederland op de markt verscheen. Daardoor is het occasionaanbod zeer beperkt. NIO occasions die al wel worden aangeboden, zijn doorgaans auto’s met nog weinig kilometers op de teller. Voor dit soort bijna nieuwe auto’s worden dan ook bijna nieuwprijzen gevraagd. Het voordeel is wel dat je in een occasion vrijwel direct kunt wegrijden, terwijl je bij een nieuwe auto meestal te maken hebt met levertijden.