Kilometerstand
62.948 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/1998
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
74 kW (101 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Supersport
- Categorie
- Gebruikt
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 62.948 km
- Bouwjaar
- 03/1998
- Laatste onderhoudsbeurt
- 11/2024
- Vorige eigenaren
- 3
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 74 kW (101 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 600 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 205 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Elektrische starter
- Kap
- Windscherm
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
Beschrijving
Goed onderhouden Yamaha YZF600R Thundercat uit 1998 met Akrapovic einddemper en bijna 63.000km op de teller. Ik heb de motor 3,5 jaar geleden aangeschaft met 47.000km en voornamelijk tourritjes mee gereden en af een toe een dagje circuit gepakt. Afgelopen jaar heeft mijn broer hem in bezit gehad, maar die heeft nu ook wat moderners gekocht dus mag de Thundercat op zoek naar een nieuw baasje.
Ik heb vrij snel na aanschaf de FactoryPro detent arm kit geïnstalleerd. Dit voorkomt slijtage van de versnellingsbak, wat het zwakste punt van de Thundercat is. Olie is iedere 5000km verwisselt. De afgelopen jaren zijn de meeste slijtage delen (ketting, koppeling, remblokken) en vloeistoffen (remvloeistof, koelvloeistof, voorvorkolie) vervangen. De carburateur is 2,5 jaar geleden gereinigd, gereviseerd en afgesteld. Om iets meer koppel onderin te krijgen heb ik er een kleiner voortandwiel opgezet. De motor staat nu op Pirelli Diablo Rosso 3 banden (DOT 2021 week 38), maar deze zijn wel toe aan varvanging.
Helaas ben ik een paar jaar geleden op lage snelheid gevallen. De valdop had de meeste schade opgevangen. Hierdoor zijn er wat krassen ontstaan (uitlaat, kontpaneel rechts, kuip rechts, frame links) en een scheurtje in de kuip links en het voorspatbord (gelijmd).
Ik was nog bezig met een versnellingsindicator te ontwerpen op de plek van het neutraallampje (zie foto). Versnelling 1,N,3 en 4 worden weergegeven, maar de andere nog niet. Dit is zo terug te bouwen als je dit niet wilt.
Modificaties
- Akrapovic Oval Evolution einddemper met E-keur en dB-killer
- 520 ketting met kleiner voortandwiel (-1) voor meer koppel ipv topsnelheid
- Factory Pro Detent Arm kit (voorkomt versnellingsbak slijtage)
- Bike Design valdoppen
- MRA touring (hoog) windscherm
- Pro-Bolt aluminium kuipbouten
- Led dashboard lampjes
- Custom versnellingsindicator in dashboard geïntregeerd.
- RAM balhoofdsteun
Tegen meerprijs ook een SW-Motech Pro tankring (tanktassen maken geen contact met tank dus geen krassen).
Onderhoudshistorie
- 07-2021 (48.700km): Factory Pro detent arm kit + oliewissel
- 04-2022 (51.294km): Bougies, brandstoffilter en brandstofslang vervangen. Kleppen gecontroleerd. Luchtfilter gereinigd.
- 04-2022 (51.294km): Carburateurs gereinigd, gereviseerd, gesynchroniseerd en afgesteld. stationairsproeiers vervangen
- 06-2022 (52.496km): Voorvorkolie en keerringen vervangen + nieuwe banden
- 06-2022 (52.496km): Remvloeistof, koelvloeistof en motorolie wissel. Remblokken voor+achter vervangen
- 06-2023 (55.800km): Koppeling (frictieplaten, staalplaten en veren) vervangen + oliewissel
- 07-2023 (56.035km): Ketting en kettingwielen vervangen
- 02-2024 (57.092km): Accu en koppelingskabel vervangen
- 11-2024 (62.931km): oliewissel. Brandstofkraan gereviseerd
Extra's
- Originele handleiding en gereedschapset
- E-keur certificaat
- Reservesleutel
- Originele kuipruit
- Extra EBC zware koppelingsveren (nu een mix van 3 Yamaha veren en 3 EBC veren zodat de hendel niet te zwaar gaat)
Ik kan de motor eventueel brengen.
Ik heb vrij snel na aanschaf de FactoryPro detent arm kit geïnstalleerd. Dit voorkomt slijtage van de versnellingsbak, wat het zwakste punt van de Thundercat is. Olie is iedere 5000km verwisselt. De afgelopen jaren zijn de meeste slijtage delen (ketting, koppeling, remblokken) en vloeistoffen (remvloeistof, koelvloeistof, voorvorkolie) vervangen. De carburateur is 2,5 jaar geleden gereinigd, gereviseerd en afgesteld. Om iets meer koppel onderin te krijgen heb ik er een kleiner voortandwiel opgezet. De motor staat nu op Pirelli Diablo Rosso 3 banden (DOT 2021 week 38), maar deze zijn wel toe aan varvanging.
Helaas ben ik een paar jaar geleden op lage snelheid gevallen. De valdop had de meeste schade opgevangen. Hierdoor zijn er wat krassen ontstaan (uitlaat, kontpaneel rechts, kuip rechts, frame links) en een scheurtje in de kuip links en het voorspatbord (gelijmd).
Ik was nog bezig met een versnellingsindicator te ontwerpen op de plek van het neutraallampje (zie foto). Versnelling 1,N,3 en 4 worden weergegeven, maar de andere nog niet. Dit is zo terug te bouwen als je dit niet wilt.
Modificaties
- Akrapovic Oval Evolution einddemper met E-keur en dB-killer
- 520 ketting met kleiner voortandwiel (-1) voor meer koppel ipv topsnelheid
- Factory Pro Detent Arm kit (voorkomt versnellingsbak slijtage)
- Bike Design valdoppen
- MRA touring (hoog) windscherm
- Pro-Bolt aluminium kuipbouten
- Led dashboard lampjes
- Custom versnellingsindicator in dashboard geïntregeerd.
- RAM balhoofdsteun
Tegen meerprijs ook een SW-Motech Pro tankring (tanktassen maken geen contact met tank dus geen krassen).
Onderhoudshistorie
- 07-2021 (48.700km): Factory Pro detent arm kit + oliewissel
- 04-2022 (51.294km): Bougies, brandstoffilter en brandstofslang vervangen. Kleppen gecontroleerd. Luchtfilter gereinigd.
- 04-2022 (51.294km): Carburateurs gereinigd, gereviseerd, gesynchroniseerd en afgesteld. stationairsproeiers vervangen
- 06-2022 (52.496km): Voorvorkolie en keerringen vervangen + nieuwe banden
- 06-2022 (52.496km): Remvloeistof, koelvloeistof en motorolie wissel. Remblokken voor+achter vervangen
- 06-2023 (55.800km): Koppeling (frictieplaten, staalplaten en veren) vervangen + oliewissel
- 07-2023 (56.035km): Ketting en kettingwielen vervangen
- 02-2024 (57.092km): Accu en koppelingskabel vervangen
- 11-2024 (62.931km): oliewissel. Brandstofkraan gereviseerd
Extra's
- Originele handleiding en gereedschapset
- E-keur certificaat
- Reservesleutel
- Originele kuipruit
- Extra EBC zware koppelingsveren (nu een mix van 3 Yamaha veren en 3 EBC veren zodat de hendel niet te zwaar gaat)
Ik kan de motor eventueel brengen.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.