Kilometerstand
29.571 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
08/1996
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
66 kW (90 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Tourer
- Categorie
- Gebruikt
- Landversie
- Nederland
- Advertentienr.
- MX-73-KJ
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 29.571 km
- Bouwjaar
- 08/1996
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 66 kW (90 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 892 cm³
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 245 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Czerwony metaliczny
- Soort lak
- Metallic
Beschrijving
Yamaha XJ 900 S Diversion
In 1983 werd de Yahama XJ900 voor het eerst in Europa als sportieve toermotor geïntroduceerd. Toen Yamaha met de Yamaha XJ900 (31A) op de markt kwam, als concurrent van de Honda CB900, was het meteen al een succes. Als luxueuze supersport werd de XJ900 voorzien van diverse aluminium zaken vanwege gewichtsbesparing.
XJ 900S Diversion
De opvolger werd de Yamaha XJ900S Diversion en zag er totaal anders uit maar was nog wel gebaseerd op het model van de XJ900 uit 1983. De Diversion kwam in twee versies uit; de XJ900S en de XJ900GT. De XJ900GT is de zogenaamde Grand Tourer uitvoering van de gewone XJ900S. Deze is, typisch voor tour motoren, voorzien van een Toerkuip en twee Krauser K2 zijkoffers terwijl de gewone XJ900S het zonder koffers moet doen en alleen is voorzien van een bikini fairing. De XJ900S/GT is in de Verenigde Staten uitgebracht als de "1983 Seca XJ900RK".
Deze "DIV" heb ik enkele jaren geleden voor mezelf gekocht om mee te rijden, helaas komt het er niet van.
Ik heb sinds ik de motor heb nog geen 1.500 km gereden met deze leuke tourmotor.
Sinds dat ik hem kocht heb ik er nieuwe banden, nieuwe remmen, remset volledig gereviseerd, carburateur gereviseerd en een onderhoudsbeurt gegeven..
De motor rijdt heel comfortabel, is voorzien van een 45l. GIVI topkoffer. Tevens bij de motor zijkoffers en een kleine topkoffer aanwezig.
Interesse? Van harte welkom om eens te komen kijken.
English:
In 1983, the Yamaha XJ900 was first introduced in Europe as a sports touring motorcycle. When Yamaha launched the Yamaha XJ900 (31A), as a competitor to the Honda CB900, it was an immediate success. As a luxurious supersport, the XJ900 was equipped with various aluminum items to save weight.
XJ 900S Diversion
The successor was the Yamaha XJ900S Diversion and looked completely different but was still based on the XJ900 model from 1983. The Diversion came in two versions; the XJ900S and the XJ900GT. The XJ900GT is the so-called Grand Tourer version of the regular XJ900S. This is, typical for touring motorcycles, equipped with a touring fairing and two Krauser K2 side cases, while the regular XJ900S has to make do without cases and is only equipped with a bikini fairing. The XJ900S/GT was released in the United States as the "1983 Seca XJ900RK".
I bought this "DIV" a few years ago for myself to drive, but unfortunately it never happened.
Since I got the bike, I have ridden less than 1,500 km with this nice touring bike.
Since I bought it, I have had new tires, new brakes, a complete overhaul of the brake set, a carburetor overhaul and a maintenance service.
The motorcycle drives very comfortably, is equipped with a 45l. GIVI top case. Also included with the motorcycle are side cases and a small top case.
Interested? You are very welcome to come and have a look.
---
LET OP: Wij werken enkel op afspraak, wij zijn regelmatig onderweg om auto's weg te brengen of op te halen.
Bel vooraf om teleurstelling te voorkomen.
---
VD ENDEN Cars & Classics
Rivierkade 8b
4931AA Geertruidenberg
+31623657092
mail@vdenden.com
www.vdenden.com
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
In 1983 werd de Yahama XJ900 voor het eerst in Europa als sportieve toermotor geïntroduceerd. Toen Yamaha met de Yamaha XJ900 (31A) op de markt kwam, als concurrent van de Honda CB900, was het meteen al een succes. Als luxueuze supersport werd de XJ900 voorzien van diverse aluminium zaken vanwege gewichtsbesparing.
XJ 900S Diversion
De opvolger werd de Yamaha XJ900S Diversion en zag er totaal anders uit maar was nog wel gebaseerd op het model van de XJ900 uit 1983. De Diversion kwam in twee versies uit; de XJ900S en de XJ900GT. De XJ900GT is de zogenaamde Grand Tourer uitvoering van de gewone XJ900S. Deze is, typisch voor tour motoren, voorzien van een Toerkuip en twee Krauser K2 zijkoffers terwijl de gewone XJ900S het zonder koffers moet doen en alleen is voorzien van een bikini fairing. De XJ900S/GT is in de Verenigde Staten uitgebracht als de "1983 Seca XJ900RK".
Deze "DIV" heb ik enkele jaren geleden voor mezelf gekocht om mee te rijden, helaas komt het er niet van.
Ik heb sinds ik de motor heb nog geen 1.500 km gereden met deze leuke tourmotor.
Sinds dat ik hem kocht heb ik er nieuwe banden, nieuwe remmen, remset volledig gereviseerd, carburateur gereviseerd en een onderhoudsbeurt gegeven..
De motor rijdt heel comfortabel, is voorzien van een 45l. GIVI topkoffer. Tevens bij de motor zijkoffers en een kleine topkoffer aanwezig.
Interesse? Van harte welkom om eens te komen kijken.
English:
In 1983, the Yamaha XJ900 was first introduced in Europe as a sports touring motorcycle. When Yamaha launched the Yamaha XJ900 (31A), as a competitor to the Honda CB900, it was an immediate success. As a luxurious supersport, the XJ900 was equipped with various aluminum items to save weight.
XJ 900S Diversion
The successor was the Yamaha XJ900S Diversion and looked completely different but was still based on the XJ900 model from 1983. The Diversion came in two versions; the XJ900S and the XJ900GT. The XJ900GT is the so-called Grand Tourer version of the regular XJ900S. This is, typical for touring motorcycles, equipped with a touring fairing and two Krauser K2 side cases, while the regular XJ900S has to make do without cases and is only equipped with a bikini fairing. The XJ900S/GT was released in the United States as the "1983 Seca XJ900RK".
I bought this "DIV" a few years ago for myself to drive, but unfortunately it never happened.
Since I got the bike, I have ridden less than 1,500 km with this nice touring bike.
Since I bought it, I have had new tires, new brakes, a complete overhaul of the brake set, a carburetor overhaul and a maintenance service.
The motorcycle drives very comfortably, is equipped with a 45l. GIVI top case. Also included with the motorcycle are side cases and a small top case.
Interested? You are very welcome to come and have a look.
---
LET OP: Wij werken enkel op afspraak, wij zijn regelmatig onderweg om auto's weg te brengen of op te halen.
Bel vooraf om teleurstelling te voorkomen.
---
VD ENDEN Cars & Classics
Rivierkade 8b
4931AA Geertruidenberg
+31623657092
mail@vdenden.com
www.vdenden.com
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfVd Enden Cars & Classics
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2024ContactMaurice van den Enden
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.