Kilometerstand
374.427 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/2002
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
154 kW (209 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Stationwagen
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 374.427 km
- Bouwjaar
- 03/2002
- APK
- 06/2025
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 154 kW (209 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.400 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 5
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Soort lak
- Andere
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Hierbij verkoop ik mijn Volvo V70 2.4T 210pk uit 2002 (B5244T3)
APK tot 12-06-2025
De auto rijdt en schakelt goed. De auto rijdt gemiddeld 1 op 10. Het comfort van deze youngtimer is bij elke rit te merken. Als het aan mij lag zou ik de auto niet verkopen. Inmiddels ben ik toch wel een beetje gehecht aan deze mooie auto geraakt, omdat ik de auto van binnen en van buiten ken en weet wat ik er aan heb. Omdat er een kleine op komst is, ben ik genoodzaakt om hem te verkopen voor een nog grotere auto.
Sinds ik deze auto in mijn bezit heb, heb ik het onderhoud zelf gedaan. Om de 20k is de olie vervangen, de interieurfilters iets vaker. De administratie (danwel zelf bijgehouden) is aanwezig.
Toen ik de auto kocht had de vorige eigenaar er alleen kleine ritjes in gereden naar werk. 10km max per keer.
Vanwege de kleine ritjes kon het blok niet heet genoeg worden om het vocht te doen verdampen, waardoor de PCV deels vervuild was geraakt. Wat tot gevolg had dat er teveel druk werd opgebouwd in het blok. Tijdens het vervangen van de PCV in 2022 heb ik de bougies gedaan, de o-ringen van de injectoren, de pakkingen en de nokkenaskeerring(deze was harder gaan slijten door de overdruk).
De stuurbekrachtigingdop heb ik ook vervangen.
Uitlaat
Tijdens een APK-keuring kwam naar voren dat de middendemper lek was. Deze heb ik ook vervangen in april 2023 inclusief nieuwe pakking en nieuwe klemmen.
Olie
De carterpan is eraf gehaald en gereinigd, er zit een nieuwe vloeibarepakking op.
De turbo-olieretourpijp heeft een nieuwe pakking gekregen en een nieuwe o-ring. Deze bleek bij hoge druk minimale olie te lekken. Nu niet meer.
Draagarmen, fuseekogels en aandrijfassen.
Ik vond de auto tijdens het sturen een vervelend geluid maken. Dus heb ik besloten om er nieuwe draagarmen in te zetten, nieuwe aandrijfassen en fusekogels. Geluid is weg en door de nieuwe aandrijfassen schakelde de auto zelfs beter. Dit allemaal is vervangen in november 2023.
Remblokken
De remblokken heb ik deels vervangen voor de APK op de voorassen. De achterkant was nog niet nodig en heb ik reserve erbij als je dat wilt.
Verlichting
Ik heb de linkerkoplamp vervangen, want het hemelbeeld was afgekeurd bij de APK.
Preventief is het zijknipperlicht RV vervangen met een nieuwe.
Accu
Er zit een nieuwe accu in sinds 25-06-2023. Deze werd leeg getrokken door het alarmsysteem en daarvan heb ik de zekering eruit getrokken om dit te stoppen. Sindsdien geen last meer gehad van een lege accu /slecht starten.
Interieur
Na de aankoop heb ik er nieuwe matten ingelegd.
De pookhoes en handrem hoes waren versleten en zijn vervangen.
Een nieuwe versterker en midden center speaker ingebouwd(beide origineel) waardoor de radio/audio het weer goed doet.
De binnenspiegel is ook vervangen.
Ik heb de auto compleet van binnen schoongemaakt en gestoomreinigd bij aankoop en nogmaals afgelopen december.
De auto heeft gebruikerssporen buiten en binnen naar leeftijd, geen serieuze beschadigingen of defecten.
De KMstand mag dan hoog zijn maar dit blok staat bekend om 800k makkelijk te halen mits goed onderhouden.
Ik rij er nog in waardoor de KMstand zal oplopen.
Ik heb een set winterbanden erbij(geen idee van de staat, want nooit gebruikt) met extra bevestigingsbouten.
Reservewiel aanwezig.
De apparatuur achterin om je accu op te laden en bandenpomp zitten erbij.
Uiteraard zijn er ook minpunten aan de auto.
De “grootse” zal ik hier benoemen en de andere heb ik bij de administratie als ‘Known Issues’
De voorbanden zijn bijna op en aan vervanging toe.
De airco koelt slecht, want is niet bijgehouden. Is op te lossen door een garage(mag je niet zelf bijvullen).
De Airbag melding blijft aan staan in het meldingen scherm, maar is niet zichtbaar als storing op het rechterschermpje. Ik krijg de melding niet weg uit het linkerscherm. Deze melding is gekomen doordat ik de voorstoel eruit heb gehaald bij het reinigen van de auto.
De bestuurdersstoel heeft loslaten tijdens het stoomreinigen. Het leer was te heet geworden.
Een testrit kan altijd, hopelijk tot snel!
Mvg,
Tijmen
Vraagprijs euro 2500
APK tot 12-06-2025
De auto rijdt en schakelt goed. De auto rijdt gemiddeld 1 op 10. Het comfort van deze youngtimer is bij elke rit te merken. Als het aan mij lag zou ik de auto niet verkopen. Inmiddels ben ik toch wel een beetje gehecht aan deze mooie auto geraakt, omdat ik de auto van binnen en van buiten ken en weet wat ik er aan heb. Omdat er een kleine op komst is, ben ik genoodzaakt om hem te verkopen voor een nog grotere auto.
Sinds ik deze auto in mijn bezit heb, heb ik het onderhoud zelf gedaan. Om de 20k is de olie vervangen, de interieurfilters iets vaker. De administratie (danwel zelf bijgehouden) is aanwezig.
Toen ik de auto kocht had de vorige eigenaar er alleen kleine ritjes in gereden naar werk. 10km max per keer.
Vanwege de kleine ritjes kon het blok niet heet genoeg worden om het vocht te doen verdampen, waardoor de PCV deels vervuild was geraakt. Wat tot gevolg had dat er teveel druk werd opgebouwd in het blok. Tijdens het vervangen van de PCV in 2022 heb ik de bougies gedaan, de o-ringen van de injectoren, de pakkingen en de nokkenaskeerring(deze was harder gaan slijten door de overdruk).
De stuurbekrachtigingdop heb ik ook vervangen.
Uitlaat
Tijdens een APK-keuring kwam naar voren dat de middendemper lek was. Deze heb ik ook vervangen in april 2023 inclusief nieuwe pakking en nieuwe klemmen.
Olie
De carterpan is eraf gehaald en gereinigd, er zit een nieuwe vloeibarepakking op.
De turbo-olieretourpijp heeft een nieuwe pakking gekregen en een nieuwe o-ring. Deze bleek bij hoge druk minimale olie te lekken. Nu niet meer.
Draagarmen, fuseekogels en aandrijfassen.
Ik vond de auto tijdens het sturen een vervelend geluid maken. Dus heb ik besloten om er nieuwe draagarmen in te zetten, nieuwe aandrijfassen en fusekogels. Geluid is weg en door de nieuwe aandrijfassen schakelde de auto zelfs beter. Dit allemaal is vervangen in november 2023.
Remblokken
De remblokken heb ik deels vervangen voor de APK op de voorassen. De achterkant was nog niet nodig en heb ik reserve erbij als je dat wilt.
Verlichting
Ik heb de linkerkoplamp vervangen, want het hemelbeeld was afgekeurd bij de APK.
Preventief is het zijknipperlicht RV vervangen met een nieuwe.
Accu
Er zit een nieuwe accu in sinds 25-06-2023. Deze werd leeg getrokken door het alarmsysteem en daarvan heb ik de zekering eruit getrokken om dit te stoppen. Sindsdien geen last meer gehad van een lege accu /slecht starten.
Interieur
Na de aankoop heb ik er nieuwe matten ingelegd.
De pookhoes en handrem hoes waren versleten en zijn vervangen.
Een nieuwe versterker en midden center speaker ingebouwd(beide origineel) waardoor de radio/audio het weer goed doet.
De binnenspiegel is ook vervangen.
Ik heb de auto compleet van binnen schoongemaakt en gestoomreinigd bij aankoop en nogmaals afgelopen december.
De auto heeft gebruikerssporen buiten en binnen naar leeftijd, geen serieuze beschadigingen of defecten.
De KMstand mag dan hoog zijn maar dit blok staat bekend om 800k makkelijk te halen mits goed onderhouden.
Ik rij er nog in waardoor de KMstand zal oplopen.
Ik heb een set winterbanden erbij(geen idee van de staat, want nooit gebruikt) met extra bevestigingsbouten.
Reservewiel aanwezig.
De apparatuur achterin om je accu op te laden en bandenpomp zitten erbij.
Uiteraard zijn er ook minpunten aan de auto.
De “grootse” zal ik hier benoemen en de andere heb ik bij de administratie als ‘Known Issues’
De voorbanden zijn bijna op en aan vervanging toe.
De airco koelt slecht, want is niet bijgehouden. Is op te lossen door een garage(mag je niet zelf bijvullen).
De Airbag melding blijft aan staan in het meldingen scherm, maar is niet zichtbaar als storing op het rechterschermpje. Ik krijg de melding niet weg uit het linkerscherm. Deze melding is gekomen doordat ik de voorstoel eruit heb gehaald bij het reinigen van de auto.
De bestuurdersstoel heeft loslaten tijdens het stoomreinigen. Het leer was te heet geworden.
Een testrit kan altijd, hopelijk tot snel!
Mvg,
Tijmen
Vraagprijs euro 2500
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.