Kilometerstand
4.500 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/1960
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
74 kW (101 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 3
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 4.500 km
- Bouwjaar
- 02/1960
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 74 kW (101 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Soort lak
- Andere
- Kleur interieur
- Beige
- Materiaal
- Half leder
Beschrijving
Hierbij verkoop ik mijn totaal gerestaureerde Triumph TR3A.
Voor dat ik de details ga geven wil ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Robbert Kivits van RK Classics en heb al diverse klassiekers gerestaureerd, zoals een Jaguar E-type serie 2, Porsche 911 E, Diverse MGB’S, Triumph Herald, Citroën 2CV en diverse Triumph Spitfires.
Maar toen was het moment daar om aan mijn absolute droom auto te beginnen.Na lang zoeken hebben we deze ‘barnfind’ gevonden en was het moment daar om van deze klassieker een absolute topper te maken.
De auto is compleet uit elkaar gehaald en gestript tot op het kale metaal. Letterlijk ieder boutje en moertje heb ik in mijn handen gehad. Uiteraard is alles gedocumenteerd en wordt bij de auto bijgeleverd.
Ook zijn de motor en versnellingsbak volledig uit elkaar gehaald en geheel met nieuwe kwalitatieve onderdelen opgebouwd en uiteraard ook gedocumenteerd.
De geplande tijd om deze auto te restaureren was een half jaar, maar dit heeft uiteraard veel langer geduurd, omdat kosten noch moeite gespaard zijn om deze Triumph TR3A bijna beter als nieuw op te bouwen.
Hierbij een kleine opsomming van wat er is gebeurd:
Voor dat ik de details ga geven wil ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Robbert Kivits van RK Classics en heb al diverse klassiekers gerestaureerd, zoals een Jaguar E-type serie 2, Porsche 911 E, Diverse MGB’S, Triumph Herald, Citroën 2CV en diverse Triumph Spitfires.
Maar toen was het moment daar om aan mijn absolute droom auto te beginnen.Na lang zoeken hebben we deze ‘barnfind’ gevonden en was het moment daar om van deze klassieker een absolute topper te maken.
De auto is compleet uit elkaar gehaald en gestript tot op het kale metaal. Letterlijk ieder boutje en moertje heb ik in mijn handen gehad. Uiteraard is alles gedocumenteerd en wordt bij de auto bijgeleverd.
Ook zijn de motor en versnellingsbak volledig uit elkaar gehaald en geheel met nieuwe kwalitatieve onderdelen opgebouwd en uiteraard ook gedocumenteerd.
De geplande tijd om deze auto te restaureren was een half jaar, maar dit heeft uiteraard veel langer geduurd, omdat kosten noch moeite gespaard zijn om deze Triumph TR3A bijna beter als nieuw op te bouwen.
Hierbij een kleine opsomming van wat er is gebeurd:
- Chassis en alle losse onderdelen gezandstraald en gepoedercoat
- Alle bouten zijn verzinkt of vernieuwd
- Alle rubbers zijn vervangen
- De motor is compleet gereviseerd
- De versnellingsbak en differentieel zijn gereviseerd
- De body van de auto is compleet ontlakt en professioneel gespoten
- Al het chroomwerk is compleet vernieuwd of verchroomd
- De auto staat op Chrome spaakwielen met whitewall banden( dit is nu nog blauw door de beschermlaag)
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.