Kilometerstand
6.576 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
12/1992
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
19 kW (26 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 62-RV-GL
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 6.576 km
- Bouwjaar
- 12/1992
- APK
- 05/2025
- Vorige eigenaren
- 2
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 19 kW (26 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 595 cm³
- Cilinders
- 2
- Leeggewicht
- 580 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 1
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Extra
- Reservewiel
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Grijs
Beschrijving
ONLINE VEILING - Deze Trabant 601L wordt geveild op de site van The Collectables - De genoemde prijs is een indicatie van de verwachte opbrengst.
Eind jaren 80 kwam eindelijk de benzine versie en volgde de tweetakt motor op, die 25 jaar dienst had gedaan. Niet hele moderne techniek, maar gewoon een 1,1 liter motortje uit een Polo was al een hele vooruitgang. Verder veranderde er weinig aan de 601, die als vanouds, volgens de overlevering, van “papier maché”…… werd gebouwd. Onderhuids is er in de loop der jaren best wel wat veranderd. Zo werd de stroomvoorziening omgezet van 6V naar 12V, kwamen er schroefveren onder de auto in plaats van bladveren en kreeg de auto een gescheiden remsysteem. Toen in 1990 de benzinemotor zijn intrede deed was de Trabant al niet meer het enige vervoermiddel wat in de (inmiddels voormalige) DDR verkrijgbaar was en kochten de bewoners liever een “westerse” auto. Moderner, sneller en vooral: het mocht gewoon, alhoewel…….………Zo'n laatste "milieuvriendelijke" versie van de 601 werd gekocht door de vorige en 1e eigenaar, niet omdat hij 'm wilde, maar omdat het moest..... Hij kocht de auto nieuw bij de Porschedealer in 1992 in combinatie met een Porsche 911. Hij mocht de 911 alleen aankopen als hij ook een nieuwe Trabant mee overnam die al 2 jaar in de showroom stond te verpieteren. De Trabant werd pas in 2005 op kenteken gezet en er werd sporadisch mee gereden, zie hiervoor ook de apk bewijzen. Vanaf het eerste jaar heeft de Trabant altijd binnen gestaan en de gereden kilometers kloppen allemaal.
De veiling sluit 24-04-2025 om 20:30 uur Nederlandse tijd. www.thecollectables.nl
Meer informatie
Modelreeks: jul. 1973 - jul. 1974
Laadvermogen: 420 kg
GVW: 1.000 kg
Max. trekgewicht: 400 kg (ongeremd 300 kg)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 41 - € 45 per kwartaal
Eind jaren 80 kwam eindelijk de benzine versie en volgde de tweetakt motor op, die 25 jaar dienst had gedaan. Niet hele moderne techniek, maar gewoon een 1,1 liter motortje uit een Polo was al een hele vooruitgang. Verder veranderde er weinig aan de 601, die als vanouds, volgens de overlevering, van “papier maché”…… werd gebouwd. Onderhuids is er in de loop der jaren best wel wat veranderd. Zo werd de stroomvoorziening omgezet van 6V naar 12V, kwamen er schroefveren onder de auto in plaats van bladveren en kreeg de auto een gescheiden remsysteem. Toen in 1990 de benzinemotor zijn intrede deed was de Trabant al niet meer het enige vervoermiddel wat in de (inmiddels voormalige) DDR verkrijgbaar was en kochten de bewoners liever een “westerse” auto. Moderner, sneller en vooral: het mocht gewoon, alhoewel…….………Zo'n laatste "milieuvriendelijke" versie van de 601 werd gekocht door de vorige en 1e eigenaar, niet omdat hij 'm wilde, maar omdat het moest..... Hij kocht de auto nieuw bij de Porschedealer in 1992 in combinatie met een Porsche 911. Hij mocht de 911 alleen aankopen als hij ook een nieuwe Trabant mee overnam die al 2 jaar in de showroom stond te verpieteren. De Trabant werd pas in 2005 op kenteken gezet en er werd sporadisch mee gereden, zie hiervoor ook de apk bewijzen. Vanaf het eerste jaar heeft de Trabant altijd binnen gestaan en de gereden kilometers kloppen allemaal.
De veiling sluit 24-04-2025 om 20:30 uur Nederlandse tijd. www.thecollectables.nl
Meer informatie
Modelreeks: jul. 1973 - jul. 1974
Laadvermogen: 420 kg
GVW: 1.000 kg
Max. trekgewicht: 400 kg (ongeremd 300 kg)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 41 - € 45 per kwartaal
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfThe Collectables
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2023ContactHans Winter
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.