Kilometerstand
245.879 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/2001
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
105 kW (143 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 3
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 245.879 km
- Bouwjaar
- 03/2001
- APK
- 09/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 08/2024
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 105 kW (143 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Lederen stuurwiel
- Entertainment en Media
- Boordcomputer
- Radio
- Sound system
- USB
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Centrale vergrendeling
- LED verlichting
- Startonderbreker
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Katalysator
- Lichtmetalen velgen (17")
- Reservewiel
- Spoiler
- Sportonderstel
- Sportstoelen
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Te koop:
Toyota Celica 1.8 16V VVT-i
Kleur: blauw
Kilometerstand: 245.XXX (auto wordt nog gebruikt), nieuwe motor 120.000km
APK t/m 07-09-2025
Net een beurt gehad voor de verkoop.
Waarom deze Toyota Celica en niet een van de anderen die te koop staan?
De reden is heel simpel: deze Celica heeft wel een goede motor en rijdt heerlijk!
De originele 1.8 VVT-i motoren in de 143pk uitvoering staan erom bekend veel olie te verbruiken en kapot te gaan. Niet alleen in de Celica, ook in andere modellen.
Dit komt door een olieprobleem (zuigerveren en oliekanalen), dat voor een deel van de auto's met een regeling via de dealers is opgelost door het onderblok te vervangen door de aangepaste variant.
Deze Celica heeft destijds een nieuw onderblok gekregen (zie dealer factuur! op laatste foto) waar het probleem in is verholpen en de bekende problemen zijn daarmee dan ook permanent de wereld uit. Dit blok is nu wel oerdegelijk en gaat al 100.000km mee zonder het bekende olieverbruik.
De auto is deels en de laatste jaren geheel dealer onderhouden geweest (waar ik zelf ook werk) door collega monteurs, op wat kleine zaken na die ik zelf heb gedaan.
De afgelopen jaren is al het nodige onderhoud altijd keurig op tijd uitgevoerd.
Naast regulier onderhoud zijn recent de volgende extra zaken vervangen of gedaan:
De enige aanpassingen die aan de auto zijn gedaan, zijn:
De Celica deelt best wat onderdelen met andere Toyota modellen, dus aan reserves op de onderdelenmarkt ook geen gebrek.
Uiteraard is de auto gebruikt en zijn er wat kleinigheden op te merken zoals een gaatje in de bekleding, de lak van de spoiler en een los paneeltje in de kofferbak.
Bij de auto worden diverse reserveonderdelen geleverd en ook de originele set 16 inch velgen is inbegrepen in de verkoop.
Aarzel niet en neem gerust contact op!
Toyota Celica 1.8 16V VVT-i
Kleur: blauw
Kilometerstand: 245.XXX (auto wordt nog gebruikt), nieuwe motor 120.000km
APK t/m 07-09-2025
Net een beurt gehad voor de verkoop.
Waarom deze Toyota Celica en niet een van de anderen die te koop staan?
De reden is heel simpel: deze Celica heeft wel een goede motor en rijdt heerlijk!
De originele 1.8 VVT-i motoren in de 143pk uitvoering staan erom bekend veel olie te verbruiken en kapot te gaan. Niet alleen in de Celica, ook in andere modellen.
Dit komt door een olieprobleem (zuigerveren en oliekanalen), dat voor een deel van de auto's met een regeling via de dealers is opgelost door het onderblok te vervangen door de aangepaste variant.
Deze Celica heeft destijds een nieuw onderblok gekregen (zie dealer factuur! op laatste foto) waar het probleem in is verholpen en de bekende problemen zijn daarmee dan ook permanent de wereld uit. Dit blok is nu wel oerdegelijk en gaat al 100.000km mee zonder het bekende olieverbruik.
De auto is deels en de laatste jaren geheel dealer onderhouden geweest (waar ik zelf ook werk) door collega monteurs, op wat kleine zaken na die ik zelf heb gedaan.
De afgelopen jaren is al het nodige onderhoud altijd keurig op tijd uitgevoerd.
Naast regulier onderhoud zijn recent de volgende extra zaken vervangen of gedaan:
- remschijven voor en achter
- remblokken voor en achter
- remklauwen achter (nieuw, origineel Toyota!, niet gereviseerd)
- banden voor en achter (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3)
- oliekeerring
- achterbumper gespoten i.v.m. loslatende blanke lak
- led verlichting voorzijde in plaats van halogeen verlichting
De enige aanpassingen die aan de auto zijn gedaan, zijn:
- 17 inch XXR velgen (originele zitten erbij, zijn niet netjes, wel recht)
- open einddemper
- verlaagd met APEX vering en andere schokdempers (originele veren zitten erbij)
- ruitenwisser achter verwijderd (zit erbij)
- bumperlip en skirts rondom (Maxton Design)
- subtiele spoiler op de kofferklep
- achterlichten van het facelift model (originele in goede staat zitten erbij)
De Celica deelt best wat onderdelen met andere Toyota modellen, dus aan reserves op de onderdelenmarkt ook geen gebrek.
Uiteraard is de auto gebruikt en zijn er wat kleinigheden op te merken zoals een gaatje in de bekleding, de lak van de spoiler en een los paneeltje in de kofferbak.
Bij de auto worden diverse reserveonderdelen geleverd en ook de originele set 16 inch velgen is inbegrepen in de verkoop.
Aarzel niet en neem gerust contact op!
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.