Kilometerstand
295.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
10/1989
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
118 kW (160 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 295.000 km
- Bouwjaar
- 10/1989
- APK
- 11/2024
- Vorige eigenaren
- 1
- Recent distributieriem vervangen
- 07/2023
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 118 kW (160 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.000 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.232 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Neerklapbare passagiersstoel
- Open dak
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- CD
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Centrale vergrendeling
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Lichtmetalen velgen (15")
- Reservewiel
- Spoiler
- Sportonderstel
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Kleur interieur
- Rood
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Te koop wegens verhuizing naar buitenland:
Heerlijk rijdende Saab 900 in coupé uitvoering, met full turbo intercooler blok (~185pk) en aerokit/velgen.
UPDATE: sinds 7 oktober jl. zit er weer nieuwe APK op! (alleen remleiding vervangen, verder helemaal goedgekeurd)
Ondanks z'n respectabele leeftijd is hij in super goede staat: de onderkant is keihard, prachtige bordeauxrode bekleding, hemel zit nog strak, stoelen zitten nog perfect, dashboard ook in goede staat. Elektrisch schuifdak en ramen, werken allemaal perfect. En ook de airco werkt perfect, is binnen een paar seconden ijskoud.
Ik heb de auto ongeveer een jaar geleden gekocht bij de Saab 900 guru van Nederland: 900classics in Haarlem. Daar is deze originele 900i 16 helemaal gereviseerd tot een perfect werkend turbo blok (waar destijds nog 3 maanden garantie op werd gegeven toen ik 'm kocht - van de aanschaf zijn de papieren uiteraard aanwezig). De motor loopt super soepel, en de auto gaat als een speer, met dat heerlijke sissende turbo geluid (en de Saab beschikt ook over een werkende APC-meter op het dashboard). Verder is er daar het volgende aan gedaan om 'm tip top te maken:
• Divers las- en plaatwerk; de Saab is eigenlijk vrijwel roestvrij, zeker de onderkant (wielkasten etc.). Er zit alleen wat roest op de bekende plek, de onderkant van het (bestuurders) portier.
• Distributieriem
• Koppakkingen
• Radiator
• Waterpomp
• Versnellingsbak (45610 primair 7 middellange overbrenging)
• T 16 uitlaat (klinkt lekker enthousiast!)
• Dynamo
• Oliepomp gereviseerd prima schakelende bak
• Banden (Michelin)
• Schokdempers/hulpveren
Over mij/de verkoper:
Ik ben 35, woon in Amsterdam, en heb een liefde voor auto's (en muziek) uit de jaren '80. Ik had hiervoor een Volvo 240, mijn eerste liefde, maar wilde graag iets met een beetje meer pit. Vorig jaar ingeruild voor deze Saab, waar ik graag nog heel lang plezier van zou hebben, maar vanwege een aankomende verhuizing naar het buitenland i.v.m. werk van partner moet ik helaas afstand van de auto doen.
De auto staat in een parkeergarage in Amsterdam(-Noord), en heeft daar sinds ik 'm heb altijd binnen gestaan. Km stand kan ook nog wat oplopen, ik geniet nog af en toe van een ritje zo lang ik 'm nog heb.
Heerlijk rijdende Saab 900 in coupé uitvoering, met full turbo intercooler blok (~185pk) en aerokit/velgen.
UPDATE: sinds 7 oktober jl. zit er weer nieuwe APK op! (alleen remleiding vervangen, verder helemaal goedgekeurd)
Ondanks z'n respectabele leeftijd is hij in super goede staat: de onderkant is keihard, prachtige bordeauxrode bekleding, hemel zit nog strak, stoelen zitten nog perfect, dashboard ook in goede staat. Elektrisch schuifdak en ramen, werken allemaal perfect. En ook de airco werkt perfect, is binnen een paar seconden ijskoud.
Ik heb de auto ongeveer een jaar geleden gekocht bij de Saab 900 guru van Nederland: 900classics in Haarlem. Daar is deze originele 900i 16 helemaal gereviseerd tot een perfect werkend turbo blok (waar destijds nog 3 maanden garantie op werd gegeven toen ik 'm kocht - van de aanschaf zijn de papieren uiteraard aanwezig). De motor loopt super soepel, en de auto gaat als een speer, met dat heerlijke sissende turbo geluid (en de Saab beschikt ook over een werkende APC-meter op het dashboard). Verder is er daar het volgende aan gedaan om 'm tip top te maken:
• Divers las- en plaatwerk; de Saab is eigenlijk vrijwel roestvrij, zeker de onderkant (wielkasten etc.). Er zit alleen wat roest op de bekende plek, de onderkant van het (bestuurders) portier.
• Distributieriem
• Koppakkingen
• Radiator
• Waterpomp
• Versnellingsbak (45610 primair 7 middellange overbrenging)
• T 16 uitlaat (klinkt lekker enthousiast!)
• Dynamo
• Oliepomp gereviseerd prima schakelende bak
• Banden (Michelin)
• Schokdempers/hulpveren
Over mij/de verkoper:
Ik ben 35, woon in Amsterdam, en heb een liefde voor auto's (en muziek) uit de jaren '80. Ik had hiervoor een Volvo 240, mijn eerste liefde, maar wilde graag iets met een beetje meer pit. Vorig jaar ingeruild voor deze Saab, waar ik graag nog heel lang plezier van zou hebben, maar vanwege een aankomende verhuizing naar het buitenland i.v.m. werk van partner moet ik helaas afstand van de auto doen.
De auto staat in een parkeergarage in Amsterdam(-Noord), en heeft daar sinds ik 'm heb altijd binnen gestaan. Km stand kan ook nog wat oplopen, ik geniet nog af en toe van een ritje zo lang ik 'm nog heb.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.