Kilometerstand
171.900 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
07/1976
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
85 kW (116 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 4
- Advertentienr.
- 07-YE-50
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 171.900 km
- Bouwjaar
- 07/1976
- APK
- Nieuw
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 85 kW (116 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.204 cm³
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.320 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Veiligheid en beveiliging
- Stuurbekrachtiging
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Bruin
- Oorspronkelijke kleur
- Mexico Bruin
- Kleur interieur
- Beige
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Rover 2200 TC Saloon |1976 | 171.900 km | Inruil mogelijk
Zo, dat komen we niet vaak tegen, een oldtimer met zo'n onderhoudshistorie en documentatie. Laat staan een Rover P6 in deze conditie. Geweldig: de map met facturen en documentatie gaat terug tot 1983 en verder.
De auto is door de vorige eigenaar in Zweden gekocht en hij heeft de auto op Nederlands kenteken laten zetten. Zijn vader was vroeger Rover-dealer, dus de melancholie en liefde voor het merk was volle-bak aanwezig!
Staat van de auto:
Absoluut keurige klassieker die nagenoeg roestvrij is. Dat komt mede doordat de auto in 1976 gelijk een "Ziebart" anti-roest coating heeft mee gekregen in Zweden.
De Mexico bruine lak is grotendeels nog origineel en verkeert in 'n behoorlijk goede staat. Uiteraard her en der een gebruiksspoor, maar gezien de conditie van de auto niet noemenswaardig. Het lederen interieur heeft de tand des tijds zeer goed doorstaan. Het chroom: zeer mooi. Wat een top klassieker!
Het rijden:
Natuurlijk je "mindset" even terug in de tijd. We spreken 1976 en toen was alles echt wel anders qua comfort, beleving en veiligheid op auto-gebied. Laat dat dan alles wel meevallen, als ik de eerste meters in deze P6 rijd. Vergeet niet dat de Rover destijds bij de top van de auto- industrie behoorde. Dat merk je dan ook wel. De (recent vervangen) koppeling grijpt goed aan, de versnellingsbak schakelt heerlijk strak en de remmen reageren uitermate goed.
Het onderhoud:
Zoals gezegd, is de documentatie van A tot Z aanwezig. De auto werd door de vorige eigenaar zelf bijna dagelijks bereden! Bij de auto zit een dikke map facturen vanuit Zweden, maar uiteraard ook van de laatste service-geschiedenis.
Leuke top-klassieker voor dagelijks gebruik in een prettige prijsklasse!
De auto heeft een recent taxatierapport a €12.500,00
Bekijk meerdere en grote foto's op onze website: www.micexclusive.nl
Bent u zelf ook in het bezit van een exclusieve auto, een oldtimer of een youngtimer en u wilt deze graag verkopen maar u heeft geen zin in de "rompslomp" en mensen aan de deur?
Dan doen wij dat graag voor u door middel van een consignatieverkoop.
Meer informatie vindt u op onze website, of stuur ons een email: info@micexclusive.nl
https://www.micexclusive.nl/consignatie-verkoop
Geopend op afspraak.
M.I.C Exclusive
Noordland 29A
4451rp Heinkenszand
0629043757
info@micexclusive.nl
www.micexclusive.nl
Zo, dat komen we niet vaak tegen, een oldtimer met zo'n onderhoudshistorie en documentatie. Laat staan een Rover P6 in deze conditie. Geweldig: de map met facturen en documentatie gaat terug tot 1983 en verder.
De auto is door de vorige eigenaar in Zweden gekocht en hij heeft de auto op Nederlands kenteken laten zetten. Zijn vader was vroeger Rover-dealer, dus de melancholie en liefde voor het merk was volle-bak aanwezig!
Staat van de auto:
Absoluut keurige klassieker die nagenoeg roestvrij is. Dat komt mede doordat de auto in 1976 gelijk een "Ziebart" anti-roest coating heeft mee gekregen in Zweden.
De Mexico bruine lak is grotendeels nog origineel en verkeert in 'n behoorlijk goede staat. Uiteraard her en der een gebruiksspoor, maar gezien de conditie van de auto niet noemenswaardig. Het lederen interieur heeft de tand des tijds zeer goed doorstaan. Het chroom: zeer mooi. Wat een top klassieker!
Het rijden:
Natuurlijk je "mindset" even terug in de tijd. We spreken 1976 en toen was alles echt wel anders qua comfort, beleving en veiligheid op auto-gebied. Laat dat dan alles wel meevallen, als ik de eerste meters in deze P6 rijd. Vergeet niet dat de Rover destijds bij de top van de auto- industrie behoorde. Dat merk je dan ook wel. De (recent vervangen) koppeling grijpt goed aan, de versnellingsbak schakelt heerlijk strak en de remmen reageren uitermate goed.
Het onderhoud:
Zoals gezegd, is de documentatie van A tot Z aanwezig. De auto werd door de vorige eigenaar zelf bijna dagelijks bereden! Bij de auto zit een dikke map facturen vanuit Zweden, maar uiteraard ook van de laatste service-geschiedenis.
Leuke top-klassieker voor dagelijks gebruik in een prettige prijsklasse!
De auto heeft een recent taxatierapport a €12.500,00
Bekijk meerdere en grote foto's op onze website: www.micexclusive.nl
Bent u zelf ook in het bezit van een exclusieve auto, een oldtimer of een youngtimer en u wilt deze graag verkopen maar u heeft geen zin in de "rompslomp" en mensen aan de deur?
Dan doen wij dat graag voor u door middel van een consignatieverkoop.
Meer informatie vindt u op onze website, of stuur ons een email: info@micexclusive.nl
https://www.micexclusive.nl/consignatie-verkoop
Geopend op afspraak.
M.I.C Exclusive
Noordland 29A
4451rp Heinkenszand
0629043757
info@micexclusive.nl
www.micexclusive.nl
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfM.I.C. Exclusive
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactM. van Rheenen
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.