Kilometerstand
5.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
07/2010
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
235 kW (320 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 3
- Landversie
- Nederland
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 5.000 km
- Bouwjaar
- 07/2010
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 235 kW (320 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.798 cm³
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Oranje
- Kleur interieur
- Zwart
Beschrijving
80 high resolution photos on request
Een one-off geïnitieerd door VKV groep en gebouwd door Race Service Simonis. Het doel was om een lichtgewicht, straatlegale Mégane III RS te bouwen die op het circuit kon concurreren met supercars. Het resultaat was een rondetijd van 1:56 op het Nederlandse Formule 1-circuit van Zandvoort. De uiteindelijk behaalde gewichtsbesparing bedroeg 275 kg.
N4 monocoque: De door Renaultsport geleverde N4 monocoque is versterkt en verstijfd om zowel actieve als passieve veiligheid tot in de perfectie te brengen. De carrosserie is volledig gepuntlast en is voorzien van een gelaste rolkooi, die voldoet aan de FIA-voorschriften en gevalideerd is door statische belastingsberekeningen.
Carbon items: motorkap, kofferbak, dak, deurpanelen binnen en buiten, stoelen, dashboard, koffervloer en alle onderkantbescherming.
Kofferdekselframe: gemaakt van polycarbonaat
Vering: Intrax die in hoogte en demping verstelbaar is. Het is modulair en afgezien van de zuiger, geheel opgebouwd uit hoogwaardig geanodiseerd aluminium. De 1K2-klep is voorzien van een interne thermostaat. De thermostaat houdt de demping constant bij wisselende temperaturen. Hierdoor blijven de demping en het rijgedrag bij verschillende bedrijfs- en omgevingstemperaturen exact hetzelfde. 30% gewichtsbesparing vergeleken met de originele opstelling.
Remmen: zwevende remschijf en extra remkoeling aan de voorzijde.
Batterij: lithium-ion
Wielen: lichtgewicht OZ Racing met nieuw gemonteerde 235-40-18 Pilot Sport Cup 2-banden (totale gewichtsbesparing 24 kg)
Motor: opgewaardeerd naar 320 pk en 480 Nm
Meer informatie op: www.kucarfa.nl
A one off initiated by VKV group and build by Race Service Simonis. The goal was to build a light weight road legal Megane lll RS that was able to compete on track with supercars. The result was lap time of 1:56 on the Dutch Formula 1circuit of Zandvoort. The final achieved weight saving was 275 Kg.
N4 monocoque: The by Renaultsport supplied N4 monocoque is strengthened and stiffened to bring both active and passive safety close to perfection. The bodyshell is completely spot welded and is fitted with a welded roll cage, which is compliant with FIA regulations and has been validated by static load calculations.
Carbon items: hood, trunk, roof, door panels inside and out, seats, dash, trunk floor and all underside protection.
Trunk lid window: made of polycarbonate
Suspension: Intrax that is adjustable in height and damping. It is modular and, apart from the piston rod, entirely composed of high-quality anodized aluminum. The 1K2 damper is fitted with an internal thermostat. The thermostat keeps the damping constant at varying temperatures. This means the damping and driving behavior remain exactly the same at various operating and ambient temperatures. 30% weight saving compared with original set up.
Brakes: floating brake disc and additional brake cooling at the front.
Battery: lithium ion
Wheels: leightweight OZ racing with new fitted 235-40-18 Pilot Sport Cup 2 tires (total weight saving 24Kg)
Engine: upgraded to 320 Hp and 480 Nm
More information on: www.kucarfa.nl
Ein Einzelstück, initiiert von der VKV-Gruppe und gebaut von Race Service Simonis. Das Ziel bestand darin, einen leichten, straßenzugelassenen Mégane III RS zu bauen, der auf der Rennstrecke mit Supersportwagen konkurrieren kann. Das Ergebnis war eine Rundenzeit von 1:56 auf der niederländischen Formel-1-Strecke von Zandvoort. Die letztendlich erzielte Gewichtseinsparung betrug 275 kg.
Weitere Informationen auf: www.kucarfa.nl
Een one-off geïnitieerd door VKV groep en gebouwd door Race Service Simonis. Het doel was om een lichtgewicht, straatlegale Mégane III RS te bouwen die op het circuit kon concurreren met supercars. Het resultaat was een rondetijd van 1:56 op het Nederlandse Formule 1-circuit van Zandvoort. De uiteindelijk behaalde gewichtsbesparing bedroeg 275 kg.
N4 monocoque: De door Renaultsport geleverde N4 monocoque is versterkt en verstijfd om zowel actieve als passieve veiligheid tot in de perfectie te brengen. De carrosserie is volledig gepuntlast en is voorzien van een gelaste rolkooi, die voldoet aan de FIA-voorschriften en gevalideerd is door statische belastingsberekeningen.
Carbon items: motorkap, kofferbak, dak, deurpanelen binnen en buiten, stoelen, dashboard, koffervloer en alle onderkantbescherming.
Kofferdekselframe: gemaakt van polycarbonaat
Vering: Intrax die in hoogte en demping verstelbaar is. Het is modulair en afgezien van de zuiger, geheel opgebouwd uit hoogwaardig geanodiseerd aluminium. De 1K2-klep is voorzien van een interne thermostaat. De thermostaat houdt de demping constant bij wisselende temperaturen. Hierdoor blijven de demping en het rijgedrag bij verschillende bedrijfs- en omgevingstemperaturen exact hetzelfde. 30% gewichtsbesparing vergeleken met de originele opstelling.
Remmen: zwevende remschijf en extra remkoeling aan de voorzijde.
Batterij: lithium-ion
Wielen: lichtgewicht OZ Racing met nieuw gemonteerde 235-40-18 Pilot Sport Cup 2-banden (totale gewichtsbesparing 24 kg)
Motor: opgewaardeerd naar 320 pk en 480 Nm
Meer informatie op: www.kucarfa.nl
A one off initiated by VKV group and build by Race Service Simonis. The goal was to build a light weight road legal Megane lll RS that was able to compete on track with supercars. The result was lap time of 1:56 on the Dutch Formula 1circuit of Zandvoort. The final achieved weight saving was 275 Kg.
N4 monocoque: The by Renaultsport supplied N4 monocoque is strengthened and stiffened to bring both active and passive safety close to perfection. The bodyshell is completely spot welded and is fitted with a welded roll cage, which is compliant with FIA regulations and has been validated by static load calculations.
Carbon items: hood, trunk, roof, door panels inside and out, seats, dash, trunk floor and all underside protection.
Trunk lid window: made of polycarbonate
Suspension: Intrax that is adjustable in height and damping. It is modular and, apart from the piston rod, entirely composed of high-quality anodized aluminum. The 1K2 damper is fitted with an internal thermostat. The thermostat keeps the damping constant at varying temperatures. This means the damping and driving behavior remain exactly the same at various operating and ambient temperatures. 30% weight saving compared with original set up.
Brakes: floating brake disc and additional brake cooling at the front.
Battery: lithium ion
Wheels: leightweight OZ racing with new fitted 235-40-18 Pilot Sport Cup 2 tires (total weight saving 24Kg)
Engine: upgraded to 320 Hp and 480 Nm
More information on: www.kucarfa.nl
Ein Einzelstück, initiiert von der VKV-Gruppe und gebaut von Race Service Simonis. Das Ziel bestand darin, einen leichten, straßenzugelassenen Mégane III RS zu bauen, der auf der Rennstrecke mit Supersportwagen konkurrieren kann. Das Ergebnis war eine Rundenzeit von 1:56 auf der niederländischen Formel-1-Strecke von Zandvoort. Die letztendlich erzielte Gewichtseinsparung betrug 275 kg.
Weitere Informationen auf: www.kucarfa.nl
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfKucarfa B.V.
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2024ContactJohn Kuiper
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.