Kilometerstand
77.499 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1999
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
266 kW (362 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 77.499 km
- Bouwjaar
- 01/1999
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 266 kW (362 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.600 cm³
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.350 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Alarm
- Centrale vergrendeling
- Startonderbreker
- Zij-airbags
- Extra
- Lichtmetalen velgen (18")
- Spoiler
- Sportonderstel
- Sportstoelen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Oorspronkelijke kleur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
ONLINE VEILING - Deze 996 GT3 MK1 wordt geveild op de site van The Collectables - De genoemde prijs is een indicatie van de verwachte opbrengst.
Nadat Porsche in 1973 de legendarische 911 2.7 RS had geïntroduceerd bleef het lange tijd stil en kwam in 1992 eindelijk een waardige opvolger, de 964 RS gebaseerd op de 964 Cup auto waar de Carrera Cup mee werd gereden vanaf begin 1990. In 1995 kwam al snel de opvolger in de vorm van de 993 RS. Ook hier weer een straatversie van de 993 Cup. Toen in 1997 de watergekoelde versies het daglicht zagen bleef het even rustig totdat Porsche besloot om ook hier weer een Cup auto te gaan bouwen. Als basis werd de Carrera genomen en voorzien van een aangepaste (oersterke) Mezgermotor (ja juist de luchtgekoelde basis) voorzien van waterkoeling. Diverse ervaringen op o.a. LeMans wezen uit dat dit de geschikte motor was en de GT3 Cup was geboren! In 1999 werd ook hier een straatlegale versie van gemaakt, de 911 (996) GT3 met 360pk uit het hoogtoerige Mezgerblok.
De 996 GT3 werd gebouwd tot en met 2004 met als uitzwaaimodel de 996 GT3 RS MK2 waarvan er slechts 600 werden gemaakt.
Vergeet Bore scoring, IMS lagers en andere ellende, een Mezger gaat zelden kapot. De 996 GT3 was in 2 uitvoeringen verkrijgbaar als basis auto met sportstoelen of kuipstoelen (zonder achterbank) of als Clubsport (met rolkooi en kuipstoelen). De eerste GT3 was geen auto voor watjes en een waardige opvolger van de eerdere RS’n. Lekker stug, geen hulpmiddelen en alleen ABS (en uiteraard airbags) waren voor de passieve veiligheid aanwezig. Autojournalisten en coureurs waren enthousiast en Porsche bouwde met de hand bij Porsche motorsport ruim 1800 exemplaren. De hier aangeboden GT3 is in de basis een comfortuitvoering, waarbij de eerste eigenaar zichzelf tracteerde op de originele brandvrije kuipstoel (Recaro en inmiddels zijn gewicht in goud waard) en een Tequipment Rolbeugel en verkocht de schadevrije auto in 2012 aan de huidige Duitse eigenaar, professor Fahrzeugtechnik aan de universiteit.
De veiling sluit 06-11-2024 om 20:30 uur Nederlandse tijd. www.thecollectables.nl
Meer informatie
Modelreeks: jun. 1999 - mrt. 2001
Wielbasis: 235 cm
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 302 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Veiligheid
Nadat Porsche in 1973 de legendarische 911 2.7 RS had geïntroduceerd bleef het lange tijd stil en kwam in 1992 eindelijk een waardige opvolger, de 964 RS gebaseerd op de 964 Cup auto waar de Carrera Cup mee werd gereden vanaf begin 1990. In 1995 kwam al snel de opvolger in de vorm van de 993 RS. Ook hier weer een straatversie van de 993 Cup. Toen in 1997 de watergekoelde versies het daglicht zagen bleef het even rustig totdat Porsche besloot om ook hier weer een Cup auto te gaan bouwen. Als basis werd de Carrera genomen en voorzien van een aangepaste (oersterke) Mezgermotor (ja juist de luchtgekoelde basis) voorzien van waterkoeling. Diverse ervaringen op o.a. LeMans wezen uit dat dit de geschikte motor was en de GT3 Cup was geboren! In 1999 werd ook hier een straatlegale versie van gemaakt, de 911 (996) GT3 met 360pk uit het hoogtoerige Mezgerblok.
De 996 GT3 werd gebouwd tot en met 2004 met als uitzwaaimodel de 996 GT3 RS MK2 waarvan er slechts 600 werden gemaakt.
Vergeet Bore scoring, IMS lagers en andere ellende, een Mezger gaat zelden kapot. De 996 GT3 was in 2 uitvoeringen verkrijgbaar als basis auto met sportstoelen of kuipstoelen (zonder achterbank) of als Clubsport (met rolkooi en kuipstoelen). De eerste GT3 was geen auto voor watjes en een waardige opvolger van de eerdere RS’n. Lekker stug, geen hulpmiddelen en alleen ABS (en uiteraard airbags) waren voor de passieve veiligheid aanwezig. Autojournalisten en coureurs waren enthousiast en Porsche bouwde met de hand bij Porsche motorsport ruim 1800 exemplaren. De hier aangeboden GT3 is in de basis een comfortuitvoering, waarbij de eerste eigenaar zichzelf tracteerde op de originele brandvrije kuipstoel (Recaro en inmiddels zijn gewicht in goud waard) en een Tequipment Rolbeugel en verkocht de schadevrije auto in 2012 aan de huidige Duitse eigenaar, professor Fahrzeugtechnik aan de universiteit.
De veiling sluit 06-11-2024 om 20:30 uur Nederlandse tijd. www.thecollectables.nl
Meer informatie
Modelreeks: jun. 1999 - mrt. 2001
Wielbasis: 235 cm
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 302 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Achterspoiler
- Verlaagde carrosserie
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfThe Collectables
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2023ContactHans Winter
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.