Porsche 992(992) Dakar Roughroads Rally - 1 of 2.500
€ 399.950,-1
Incl. BTW
€ 337.760,- Excl. BTW
Kilometerstand
955 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
09/2023
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
353 kW (480 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- 4x4
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Garantie
- Ja
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 955 km
- Bouwjaar
- 09/2023
- APK
- 09/2027
- Vorige eigenaren
- 1
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 353 kW (480 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 2.981 cm³
- Versnellingen
- 8
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.580 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 6
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 256 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- 360° camera
- Airconditioning
- Climate Control
- Cruise Control
- Lichtsensor
- Multifunctioneel stuurwiel
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp automatisch
- Start/Stop-systeem
- Stuurwielverwarming
- Entertainment en Media
- Android Auto
- Apple CarPlay
- Boordcomputer
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Alarm
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Centrale vergrendeling
- Dagrijverlichting
- Electronic Stability Program
- Grootlichtassistent
- Hoofd airbag
- LED dagrijverlichting
- LED verlichting
- Startonderbreker
- Stuurbekrachtiging
- Verblindingsvrij grootlicht
- Zij-airbags
- Extra
- Lichtmetalen velgen (20")
- Spoiler
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Oorspronkelijke kleur
- Wit
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Half leder
Beschrijving
Porsche 911 (992) 3.0 Dakar Roughroads Rally - 1 of 2500
Porsche onthult tijdens de Los Angeles Auto Show een bijzondere nieuwe variant van de 911: de 911 Dakar. De nieuwe 911 voelt zich net zo thuis op de weg als buiten de gebaande paden. Het exclusieve model is gelimiteerd tot 2.500 exemplaren en onderstreept niet alleen dat er nauwelijks grenzen zijn aan het concept van de Porsche 911. De Dakar herdenkt ook de eerste overall overwinning van Porsche in de Parijs-Dakar Rally van 1984 in de speciaal aangepaste 953, de eerste vierwielaangedreven 911. De nieuwe 911 Dakar is daarom optioneel verkrijgbaar met een Rallye Design pakket dat verwijst naar die iconische winnaar uit 1984.
Wat onmiddellijk opvalt aan de Porsche 911 Dakar, is zijn bodemvrijheid. Die is bij de Dakar 50 millimeter groter dan bij een 911 Carrera met sportonderstel. Bovendien kan het standaard liftsysteem de voor- en achterkant met nog eens 30 millimeter verhogen. De bodemspeling en hellingshoek komen daarmee op het niveau van conventionele SUV’s. Het liftsysteem wordt niet alleen gebruikt om langzaam over obstakels te kunnen rijden, maar is ook een integraal onderdeel van het nieuw afgestelde chassis. Voor ambitieuze offroaders is de instelling ‘high level’ beschikbaar tot een snelheid van 170 km/u. Bij overschrijding van deze snelheid zakt de auto automatisch terug naar het normale niveau.
De speciaal ontwikkelde Pirelli Scorpion All Terrain Plus-banden in de maat 245/45 ZR 19 vóór en 295/40 ZR 20 achter passen bij het sportieve offroad-uiterlijk. Het grove profiel heeft een diepte van negen millimeter; de versterkte wangen en het loopvlak bestaan uit twee koordlagen. Dit betekent dat de banden van de Porsche 911 Dakar ook geschikt zijn voor de meest uitdagende offroad-omstandigheden. De nieuwe Dakar is daarnaast optioneel verkrijgbaar met Pirelli P Zero zomer- en winterbanden die eveneens twee koordlagen hebben. De terreinbanden die ook op de weg sportwagendynamiek bieden zijn standaard.
Zelfverzekerd op alle terreinen
De 3,0-liter biturbo zescilinder boxermotor met 480 pk (353 kW) en een maximumkoppel van 570 Newtonmeter levert superieure rijprestaties met een volle, kenmerkende boxersound. Vanuit stilstand accelereert de nieuwe sportwagen in 3,4 seconden naar 100 km/u; de topsnelheid is vanwege de All Terrain-banden begrensd op 240 km/u. De boxermotor van de 911 Dakar is standaard gekoppeld aan een 8-traps PDK en Porsche vierwielaandrijving. Daarnaast behoren achterasbesturing, motorsteunen van de 911 GT3 en actieve rolstabilisatie (PDCC) tot de standaarduitrusting. Door het samenspel van deze componenten rijdt de Dakar op zand en grind net zo dynamisch als op de Nordschleife. Er zijn twee nieuwe rijmodi te selecteren met de draaiknop op het stuur die zorgen voor maximale offroad-prestaties. De Rallye-modus is ideaal voor een losse, oneffen ondergrond waarbij de vierwielaandrijving is gefocust op de achterwielen. In de offroad-modus wordt de hoge bodemvrijheid automatisch geactiveerd. Deze modus is ontworpen voor maximale tractie op moeilijk terrein en op zand. Beide rijstanden zijn voorzien van de nieuwe Rallye Launch Control, die zowel een indrukwekkende acceleratie op losse ondergrond als een wielslip van zo’n 20 procent mogelijk maakt.
Andere onderscheidende kenmerken van de 911 Dakar zijn de nieuw ontwikkelde, vaste lichtgewicht achterspoiler van met koolstofvezel versterkte kunststof en de CFRP-voorklep van de 911 GT3 met de opvallende ventilatieopeningen. Ook heeft de Dakar standaard offroad-details als rode aluminium trekogen voor en achter, verbrede wielkasten en dorpels en RVS beschermingsplaten aan de voor- en achterkant en voor de dorpels. De luchtinlaten van de voorbumper worden met roestvrijstalen roosters beschermd tegen rondvliegende stenen.
Het dak van de Porsche 911 Dakar heeft een goed zichtbare 12 volt stroomaansluiting voor de schijnwerpers van de optionele imperiaal. Met een laadvermogen van 42 kilo kan dit roof rack gemakkelijk typische rally-accessoires dragen, zoals jerrycans voor benzine en water, opvouwbare schoppen en rijplaten.
In het interieur onderstreept de 911 Dakar zijn sportieve ambities met standaard kuipstoelen en het weglaten van de achterzittingen. Lichter glas en een lichtgewicht accu zorgen voor een verdere beperking van het gewicht, zodat de Porsche 911 Dakar maar tien kilo zwaarder is dan een 911 Carrera 4 GTS met PDK. Een duidelijk onderscheidend kenmerk in het Dakar-interieur is de standaard Racetex-uitrusting.
Rally Design pakket met de looks van de winnende Dakar 911 SC/RS 4x4 uit 1984
Het optionele Rallye Design pakket van de nieuwe 911 Dakar is gebaseerd op de tweekleurige lakafwerking in wit/gentiaanblauw metallic van de winnende auto van de Dakar Rally 1984. Porsche gebruikt bij de Dakar voor het eerst de combinatie van een tweekleurige lak en decoratieve folie in serieproductie. Op de flanken van de Dakar kan de klant een individueel startnummer kiezen, uiteenlopend van ‘1’ tot ‘999’. Naast de decoratieve striping in rood en goud draagt de 911 Dakar met Rally Design pakket ook het opschrift ‘Roughroads’ op de portieren. Deze naam is een geregistreerd handelsmerk en verwijst naar de geschiktheid van de Dakar voor offroad-gebruik. Als optie is het Rallye Sport pakket met rolbeugel, zespuntsgordels en een brandblusser leverbaar.
Dan meer over onze 992 Dakar!
De door ons aangeboden Dakar is origineel Nederlands geleverd en natuurlijk uitgevoerd in het bi-color Wit/Gentiaanblauw en het optionele Rally Design pakket. Verder is dit exemplaar voorzien van werkelijk alle opties zoals een GT Designstuurwiel met verwarming, een Sport Chrono Pakket, een brandblusser, een ionisator en stiksels in het Shark Blue! Ook heeft de eerste en enige eigenaar ervoor gekozen de optionele imperiaal met verlichting en toebehoren zoals een schep, jerrycans en rijplaten aan te schaffen. Deze zijn allemaal inbegrepen bij de verkoop.
Om de fabriekslak en stickers te beschermen heeft de vorige eigenaar ervoor gekozen de Dakar volledig te laten voorzien van beschermfolie hetgeen met het blote oog haast niet te zien is maar de lak beschermd tegen invloeden van buitenaf. Zo blijft de Dakar zo mooi als hij hoort te zijn!
Fabrieksopties:
1919 Wit/gentiaanblauw
84 Race-tex rallye haaiblauw
04K Rallye design wit/gent.blauw
2PJ Gt-sportstuurwiel incl verwarm
2V4 Ionisator
6A5 Brandblusser rallye sport
84 Race-tex int. haaiblauw
8LU Sport chrono pakket / pd clock
9VJ Burmester high end sound
AYU Rallye design pakket wit/gent.
AYZ Indiv startnummer
B73 Limitatie edition nummer
BRD Uitgebr. pakket rallye ontwerp
QK3 Voorbereiding porsche dashcam
Hoewel de foto’s een goed beeld geven durven wij te stellen deze 992 Dakar in het echt nog veel male mooier is. Maak gerust een afspraak bij ons voor een bezichtiging onder het genot van een kop koffie of thee!
Wij zijn 7 dagen per week telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 21:00 op +31 (0) 348-752499 en WhatsApp: +31 (0) 6-42420582, neem gerust contact met ons op voor meer informatie of het maken van een afspraak.
Zekerheden bij Bernards Exclusives:
- Geen afleverkosten
- RDW erkend
- NAP autopas aangesloten
- Open en eerlijk advies
- Inruil en financiering mogelijk
- Jarenlange ervaring en kennis in het exclusieve segment
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2022 - 2024
Technische informatie
Koppel: 570 Nm
Aandrijving
Tankinhoud: 67 liter
Prestaties
Acceleratie (0-100): 3,4 s
Topsnelheid: 240 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 380 kg
GVW: 1.960 kg
Wielbasis: 245 cm
Milieu
Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 267 - € 292 per kwartaal
Garantie
Fabrieksgarantie tot: 05-09-2025
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Infotainment
Veiligheid
Overige
Porsche onthult tijdens de Los Angeles Auto Show een bijzondere nieuwe variant van de 911: de 911 Dakar. De nieuwe 911 voelt zich net zo thuis op de weg als buiten de gebaande paden. Het exclusieve model is gelimiteerd tot 2.500 exemplaren en onderstreept niet alleen dat er nauwelijks grenzen zijn aan het concept van de Porsche 911. De Dakar herdenkt ook de eerste overall overwinning van Porsche in de Parijs-Dakar Rally van 1984 in de speciaal aangepaste 953, de eerste vierwielaangedreven 911. De nieuwe 911 Dakar is daarom optioneel verkrijgbaar met een Rallye Design pakket dat verwijst naar die iconische winnaar uit 1984.
Wat onmiddellijk opvalt aan de Porsche 911 Dakar, is zijn bodemvrijheid. Die is bij de Dakar 50 millimeter groter dan bij een 911 Carrera met sportonderstel. Bovendien kan het standaard liftsysteem de voor- en achterkant met nog eens 30 millimeter verhogen. De bodemspeling en hellingshoek komen daarmee op het niveau van conventionele SUV’s. Het liftsysteem wordt niet alleen gebruikt om langzaam over obstakels te kunnen rijden, maar is ook een integraal onderdeel van het nieuw afgestelde chassis. Voor ambitieuze offroaders is de instelling ‘high level’ beschikbaar tot een snelheid van 170 km/u. Bij overschrijding van deze snelheid zakt de auto automatisch terug naar het normale niveau.
De speciaal ontwikkelde Pirelli Scorpion All Terrain Plus-banden in de maat 245/45 ZR 19 vóór en 295/40 ZR 20 achter passen bij het sportieve offroad-uiterlijk. Het grove profiel heeft een diepte van negen millimeter; de versterkte wangen en het loopvlak bestaan uit twee koordlagen. Dit betekent dat de banden van de Porsche 911 Dakar ook geschikt zijn voor de meest uitdagende offroad-omstandigheden. De nieuwe Dakar is daarnaast optioneel verkrijgbaar met Pirelli P Zero zomer- en winterbanden die eveneens twee koordlagen hebben. De terreinbanden die ook op de weg sportwagendynamiek bieden zijn standaard.
Zelfverzekerd op alle terreinen
De 3,0-liter biturbo zescilinder boxermotor met 480 pk (353 kW) en een maximumkoppel van 570 Newtonmeter levert superieure rijprestaties met een volle, kenmerkende boxersound. Vanuit stilstand accelereert de nieuwe sportwagen in 3,4 seconden naar 100 km/u; de topsnelheid is vanwege de All Terrain-banden begrensd op 240 km/u. De boxermotor van de 911 Dakar is standaard gekoppeld aan een 8-traps PDK en Porsche vierwielaandrijving. Daarnaast behoren achterasbesturing, motorsteunen van de 911 GT3 en actieve rolstabilisatie (PDCC) tot de standaarduitrusting. Door het samenspel van deze componenten rijdt de Dakar op zand en grind net zo dynamisch als op de Nordschleife. Er zijn twee nieuwe rijmodi te selecteren met de draaiknop op het stuur die zorgen voor maximale offroad-prestaties. De Rallye-modus is ideaal voor een losse, oneffen ondergrond waarbij de vierwielaandrijving is gefocust op de achterwielen. In de offroad-modus wordt de hoge bodemvrijheid automatisch geactiveerd. Deze modus is ontworpen voor maximale tractie op moeilijk terrein en op zand. Beide rijstanden zijn voorzien van de nieuwe Rallye Launch Control, die zowel een indrukwekkende acceleratie op losse ondergrond als een wielslip van zo’n 20 procent mogelijk maakt.
Andere onderscheidende kenmerken van de 911 Dakar zijn de nieuw ontwikkelde, vaste lichtgewicht achterspoiler van met koolstofvezel versterkte kunststof en de CFRP-voorklep van de 911 GT3 met de opvallende ventilatieopeningen. Ook heeft de Dakar standaard offroad-details als rode aluminium trekogen voor en achter, verbrede wielkasten en dorpels en RVS beschermingsplaten aan de voor- en achterkant en voor de dorpels. De luchtinlaten van de voorbumper worden met roestvrijstalen roosters beschermd tegen rondvliegende stenen.
Het dak van de Porsche 911 Dakar heeft een goed zichtbare 12 volt stroomaansluiting voor de schijnwerpers van de optionele imperiaal. Met een laadvermogen van 42 kilo kan dit roof rack gemakkelijk typische rally-accessoires dragen, zoals jerrycans voor benzine en water, opvouwbare schoppen en rijplaten.
In het interieur onderstreept de 911 Dakar zijn sportieve ambities met standaard kuipstoelen en het weglaten van de achterzittingen. Lichter glas en een lichtgewicht accu zorgen voor een verdere beperking van het gewicht, zodat de Porsche 911 Dakar maar tien kilo zwaarder is dan een 911 Carrera 4 GTS met PDK. Een duidelijk onderscheidend kenmerk in het Dakar-interieur is de standaard Racetex-uitrusting.
Rally Design pakket met de looks van de winnende Dakar 911 SC/RS 4x4 uit 1984
Het optionele Rallye Design pakket van de nieuwe 911 Dakar is gebaseerd op de tweekleurige lakafwerking in wit/gentiaanblauw metallic van de winnende auto van de Dakar Rally 1984. Porsche gebruikt bij de Dakar voor het eerst de combinatie van een tweekleurige lak en decoratieve folie in serieproductie. Op de flanken van de Dakar kan de klant een individueel startnummer kiezen, uiteenlopend van ‘1’ tot ‘999’. Naast de decoratieve striping in rood en goud draagt de 911 Dakar met Rally Design pakket ook het opschrift ‘Roughroads’ op de portieren. Deze naam is een geregistreerd handelsmerk en verwijst naar de geschiktheid van de Dakar voor offroad-gebruik. Als optie is het Rallye Sport pakket met rolbeugel, zespuntsgordels en een brandblusser leverbaar.
Dan meer over onze 992 Dakar!
De door ons aangeboden Dakar is origineel Nederlands geleverd en natuurlijk uitgevoerd in het bi-color Wit/Gentiaanblauw en het optionele Rally Design pakket. Verder is dit exemplaar voorzien van werkelijk alle opties zoals een GT Designstuurwiel met verwarming, een Sport Chrono Pakket, een brandblusser, een ionisator en stiksels in het Shark Blue! Ook heeft de eerste en enige eigenaar ervoor gekozen de optionele imperiaal met verlichting en toebehoren zoals een schep, jerrycans en rijplaten aan te schaffen. Deze zijn allemaal inbegrepen bij de verkoop.
Om de fabriekslak en stickers te beschermen heeft de vorige eigenaar ervoor gekozen de Dakar volledig te laten voorzien van beschermfolie hetgeen met het blote oog haast niet te zien is maar de lak beschermd tegen invloeden van buitenaf. Zo blijft de Dakar zo mooi als hij hoort te zijn!
Fabrieksopties:
1919 Wit/gentiaanblauw
84 Race-tex rallye haaiblauw
04K Rallye design wit/gent.blauw
2PJ Gt-sportstuurwiel incl verwarm
2V4 Ionisator
6A5 Brandblusser rallye sport
84 Race-tex int. haaiblauw
8LU Sport chrono pakket / pd clock
9VJ Burmester high end sound
AYU Rallye design pakket wit/gent.
AYZ Indiv startnummer
B73 Limitatie edition nummer
BRD Uitgebr. pakket rallye ontwerp
QK3 Voorbereiding porsche dashcam
Hoewel de foto’s een goed beeld geven durven wij te stellen deze 992 Dakar in het echt nog veel male mooier is. Maak gerust een afspraak bij ons voor een bezichtiging onder het genot van een kop koffie of thee!
Wij zijn 7 dagen per week telefonisch bereikbaar van 09:00 tot 21:00 op +31 (0) 348-752499 en WhatsApp: +31 (0) 6-42420582, neem gerust contact met ons op voor meer informatie of het maken van een afspraak.
Zekerheden bij Bernards Exclusives:
- Geen afleverkosten
- RDW erkend
- NAP autopas aangesloten
- Open en eerlijk advies
- Inruil en financiering mogelijk
- Jarenlange ervaring en kennis in het exclusieve segment
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2022 - 2024
Technische informatie
Koppel: 570 Nm
Aandrijving
Tankinhoud: 67 liter
Prestaties
Acceleratie (0-100): 3,4 s
Topsnelheid: 240 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 380 kg
GVW: 1.960 kg
Wielbasis: 245 cm
Milieu
Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 267 - € 292 per kwartaal
Garantie
Fabrieksgarantie tot: 05-09-2025
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Achterruitverwarming
- Achterspoiler
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Buitenspiegels met verlichting
- LED achterlichten
- Lichtmetalen velgen 5-spaaks 20"
- Side-skirts
Infotainment
- Audio-installatie
Veiligheid
- Active Cornering Enhancement
- Airbag(s) hoofd voor
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Overige
- achterasbesturing
- Carbon exterieur delen
- Geluidsisolerend glas
- kuip sportstoelen
- kunstlederen interieurdelen
- launch control
- Niveauregeling
- stopwatch
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 5.584,- p/mLeasebedrag
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfBernards Exclusives B.V.
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2014ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.