Kilometerstand
167.510 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1977
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 40-YD-61
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 167.510 km
- Bouwjaar
- 06/1977
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.993 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.240 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Oorspronkelijke kleur
- Wit
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Wederom heeft HooG Selections een zeer bijzondere Porsche aan haar collectie toegevoegd. Dit betreft een origineel in Duitsland
geleverde 911/930 3.0 Turbo afkomstig uit februari 1977.
Aan het eind jaren zestig begon Porsche te experimenteren met turbotechniek in haar raceauto’s en
vanaf 1972 begon het merk aan de ontwikkeling van een 911 voorzien van turbomotor.
De aanvankelijke reden dat de 911 Turbo in productie ging had alles te maken met de FIA-
regelementen die bepaalde dat auto’s in de groep 4- en 5 categorie productieauto’s diende te zijn die
voor particuliere kopers beschikbaar waren via het desbetreffende dealernetwerk.
De eerste serie van de 911 Turbo, voorzien van 3.0 motor bleek zodanig geliefd dat op 5 mei 1976
reeds het duizendste exemplaar gebouwd werd en van deze eerste serie werden tussen 1975 en
1978 in totaal 2.819 exemplaren vervaardigd.
Los van de hierboven beschreven geschiedenis van de 911/930 Turbo willen wij u graag meenemen naar het hier
aangeboden exemplaar.
Uitgevoerd in ‘Grandprix Weiß’ en voorzien van een in ‘Schwarz’ uitgevoerd lederen
interieur verliet deze 930 3.0 Turbo in februari 1977 de fabriek.
Belangrijk hierbij op te merken is dat de fabrieksopties 68, 220, 351, 422, 469 en 650 zijn aangekruist op het moment van bestelling.
Dit zijn respectievelijk een lederen interieur, het limited slip differentieel, Blaupunkt 'traffic pilot', Blaupunkt 'Bamberg' radio, zwarte hemelbekleding
en het elektrisch bedienbare schuifdak.
Veel zaken die zelfs in auto's van heden ten dage nog niet standaard zijn!
De historie van de hier door ons aangeboden 930 Turbo is omvangrijk. De auto heeft de eerste 5 jaar van diens leven in Duitsland
gereden en is hierna geëxporteerd naar Zweden. Hier is de 930 gedurende 35 jaar in bezit van dezelfde eigenaar gebleven, totdat deze in 2017 met veel pijn
in het hart besloot afstand te nemen en de mogelijkheid ontstond dat HooG Selections de 930 kon overnemen.
Mede door de fantastische staat waarin de 930 verkeert en het feit dat deze zo lang van dezelfde eigenaar is geweest is dit een zeer bijzonder exemplaar.
Indien u enthousiast bent geworden na het lezen van bovengenoemde lofzang raden wij u ten zeerste aan contact op te nemen met onze showroom.
Graag tot ziens bij ons in Katwijk aan Zee!
Meer informatie
Wielbasis: 227 cm
Emissieklasse: Euro 0
Schade: schadevrij
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
geleverde 911/930 3.0 Turbo afkomstig uit februari 1977.
Aan het eind jaren zestig begon Porsche te experimenteren met turbotechniek in haar raceauto’s en
vanaf 1972 begon het merk aan de ontwikkeling van een 911 voorzien van turbomotor.
De aanvankelijke reden dat de 911 Turbo in productie ging had alles te maken met de FIA-
regelementen die bepaalde dat auto’s in de groep 4- en 5 categorie productieauto’s diende te zijn die
voor particuliere kopers beschikbaar waren via het desbetreffende dealernetwerk.
De eerste serie van de 911 Turbo, voorzien van 3.0 motor bleek zodanig geliefd dat op 5 mei 1976
reeds het duizendste exemplaar gebouwd werd en van deze eerste serie werden tussen 1975 en
1978 in totaal 2.819 exemplaren vervaardigd.
Los van de hierboven beschreven geschiedenis van de 911/930 Turbo willen wij u graag meenemen naar het hier
aangeboden exemplaar.
Uitgevoerd in ‘Grandprix Weiß’ en voorzien van een in ‘Schwarz’ uitgevoerd lederen
interieur verliet deze 930 3.0 Turbo in februari 1977 de fabriek.
Belangrijk hierbij op te merken is dat de fabrieksopties 68, 220, 351, 422, 469 en 650 zijn aangekruist op het moment van bestelling.
Dit zijn respectievelijk een lederen interieur, het limited slip differentieel, Blaupunkt 'traffic pilot', Blaupunkt 'Bamberg' radio, zwarte hemelbekleding
en het elektrisch bedienbare schuifdak.
Veel zaken die zelfs in auto's van heden ten dage nog niet standaard zijn!
De historie van de hier door ons aangeboden 930 Turbo is omvangrijk. De auto heeft de eerste 5 jaar van diens leven in Duitsland
gereden en is hierna geëxporteerd naar Zweden. Hier is de 930 gedurende 35 jaar in bezit van dezelfde eigenaar gebleven, totdat deze in 2017 met veel pijn
in het hart besloot afstand te nemen en de mogelijkheid ontstond dat HooG Selections de 930 kon overnemen.
Mede door de fantastische staat waarin de 930 verkeert en het feit dat deze zo lang van dezelfde eigenaar is geweest is dit een zeer bijzonder exemplaar.
Indien u enthousiast bent geworden na het lezen van bovengenoemde lofzang raden wij u ten zeerste aan contact op te nemen met onze showroom.
Graag tot ziens bij ons in Katwijk aan Zee!
Meer informatie
Wielbasis: 227 cm
Emissieklasse: Euro 0
Schade: schadevrij
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfHooG Selections B.V.
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2015ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.