Kilometerstand
86.725 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1977
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
190 kW (258 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 71-YD-35
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 86.725 km
- Bouwjaar
- 01/1977
- APK
- 07/2026
- Vorige eigenaren
- 1
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 190 kW (258 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.993 cm³
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.140 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Extra
- Lichtmetalen velgen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Grijs
Beschrijving
ONLINE VEILING - Deze 930 Turbo 3.0 wordt geveild op de site van The Collectables - De genoemde prijs is een indicatie van de verwachte opbrengst.
De hier aangeboden 930 Turbo werd voor het eerst tenaamgesteld in 1977 in Duitsland door de dealer Raffay. Een kleine 10 jaar geleden kocht de huidige eigenaar de auto in rijdende staat en besloot de auto volledig te restaureren. De basis was al goed getuige de originele binnenschermen met de originele wax. Zowel optisch als technisch is de auto volledig aangepakt. Alle bevestigingsmaterialen werden opnieuw gepassiveerd, de ophanging werd gepoedercoat, nieuwe schokdempers, volledige motorrevisie, nieuwe originele lederen interieurbekleding en uiteraard een totale restauratie van de carrosserie die echt heel netjes is gespoten in de originele kleur. Ook de Fuchsvelgen werden naar de fabriek gestuurd voor een volledige restauratie. Porsche Gelderland zorgde uiteindelijk voor de invoer en tenaamstelling in 2020. Chassisnummer 17 is één van de allereerste gebouwde auto’s in 1977 (nr 1 tm 10 aren race auto’s). 930770 in het chassisnummer geeft aan dat het een EU geleverde 930 Turbo is!
De veiling sluit 23-10-2024 om 20:00 uur Nederlandse tijd. www.thecollectables.nl
Meer informatie
Modelreeks: jul. 1977 - jul. 1978
Laadvermogen: 385 kg
GVW: 1.525 kg
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De hier aangeboden 930 Turbo werd voor het eerst tenaamgesteld in 1977 in Duitsland door de dealer Raffay. Een kleine 10 jaar geleden kocht de huidige eigenaar de auto in rijdende staat en besloot de auto volledig te restaureren. De basis was al goed getuige de originele binnenschermen met de originele wax. Zowel optisch als technisch is de auto volledig aangepakt. Alle bevestigingsmaterialen werden opnieuw gepassiveerd, de ophanging werd gepoedercoat, nieuwe schokdempers, volledige motorrevisie, nieuwe originele lederen interieurbekleding en uiteraard een totale restauratie van de carrosserie die echt heel netjes is gespoten in de originele kleur. Ook de Fuchsvelgen werden naar de fabriek gestuurd voor een volledige restauratie. Porsche Gelderland zorgde uiteindelijk voor de invoer en tenaamstelling in 2020. Chassisnummer 17 is één van de allereerste gebouwde auto’s in 1977 (nr 1 tm 10 aren race auto’s). 930770 in het chassisnummer geeft aan dat het een EU geleverde 930 Turbo is!
De veiling sluit 23-10-2024 om 20:00 uur Nederlandse tijd. www.thecollectables.nl
Meer informatie
Modelreeks: jul. 1977 - jul. 1978
Laadvermogen: 385 kg
GVW: 1.525 kg
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfThe Collectables
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2023ContactHans Winter
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.