Kilometerstand
160.192 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1977
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 98-YB-93
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 160.192 km
- Bouwjaar
- 01/1977
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 5
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zilver
- Oorspronkelijke kleur
- Zilver
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Half leder
Beschrijving
In 1976 verschijnt de 911 Carrera 3.0. Een, zo blijkt later, zeer bijzondere uitvoering want er worden gedurende de twee jaar dat hij leverbaar is slechts 3.687 stuks gebouwd. De 3.0 Carrera wordt uitgerust met drieliter motor uit de 930, maar dan zonder turbo. Met 200 pk is hij krachtiger dan de gewone 911 van dat jaar. Deze motor zou later uitgroeien tot de krachtbron voor alle modellen die volgden, van de 911 SC tot en met de Carrera 3.2.
De 3.0 wordt wel eens aangeduid als de ingetogen versie van de 2.7 RS en 2.7 Carrera. Ingetogen dan vooral in verschijning, qua prestaties is hij vergelijkbaar en in de hoogste versnelling zelfs sneller dan zijn illustere voorgangers.
Deze 911 Carrera 3.0 werd nieuw geleverd in 1977 in Verona, Italië. Later vervolgde de 911 zijn leven in Duitsland om uiteindelijk naar Nederland te verhuizen. Sindsdien heeft de Carrera een uitstekend leven met de beste zorg die je je maar kunt wensen.
Onder die zorg valt bijvoorbeeld de volledige en zeer vakkundig uitgevoerde motorrevisie een jaar geleden. Uitgevoerd bij een specialist, waarbij zowel de facturen als ook de fotoreportage van de revisie duidelijk laat zien dat de drieliter in fantastische staat verkeert. Een jaar daarvoor zijn zowel de versnellingsbak als ook de koppeling volledig gereviseerd en waar mogelijk vernieuwd. Kortom: rijden doet de Carrera simpelweg verbluffend goed. Ook alle andere techniek is zorgvuldig bijgehouden, er is geen cent bespaard op het onderhoud van deze Porsche.
De zilvergrijze carrosserie is netjes te noemen met keurig lakwerk. Passingen zijn allemaal erg netjes en zaken als verlichtings-, rubber- en kunststofdelen zijn allen in een uitstekende staat verkerend.
Het interieur is bijzonder netjes, met af fabriek zwart kunstleder met de zeer geliefde krijtstreep stoffen bekleding op de middendelen van de zittingen. Het gehele interieur is bijzonder netjes en doet zeer origineel aan. Niet zo heel vreemd, met een originele, gedocumenteerde kilometerstand van 144.000 kilometer geeft zo'n kwalitatief hoogwaardig Porsche-interieur nog geen krimp.
Bij de auto komt een flinke ordner met rekeningen, fotoreportages van de revisies, brochures en de originele boeken. Laten we ook het 'geboortedocument' van Porsche niet vergeten, dat de echtheid en de kloppende motor van deze bijzondere auto onderstreept.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De 3.0 wordt wel eens aangeduid als de ingetogen versie van de 2.7 RS en 2.7 Carrera. Ingetogen dan vooral in verschijning, qua prestaties is hij vergelijkbaar en in de hoogste versnelling zelfs sneller dan zijn illustere voorgangers.
Deze 911 Carrera 3.0 werd nieuw geleverd in 1977 in Verona, Italië. Later vervolgde de 911 zijn leven in Duitsland om uiteindelijk naar Nederland te verhuizen. Sindsdien heeft de Carrera een uitstekend leven met de beste zorg die je je maar kunt wensen.
Onder die zorg valt bijvoorbeeld de volledige en zeer vakkundig uitgevoerde motorrevisie een jaar geleden. Uitgevoerd bij een specialist, waarbij zowel de facturen als ook de fotoreportage van de revisie duidelijk laat zien dat de drieliter in fantastische staat verkeert. Een jaar daarvoor zijn zowel de versnellingsbak als ook de koppeling volledig gereviseerd en waar mogelijk vernieuwd. Kortom: rijden doet de Carrera simpelweg verbluffend goed. Ook alle andere techniek is zorgvuldig bijgehouden, er is geen cent bespaard op het onderhoud van deze Porsche.
De zilvergrijze carrosserie is netjes te noemen met keurig lakwerk. Passingen zijn allemaal erg netjes en zaken als verlichtings-, rubber- en kunststofdelen zijn allen in een uitstekende staat verkerend.
Het interieur is bijzonder netjes, met af fabriek zwart kunstleder met de zeer geliefde krijtstreep stoffen bekleding op de middendelen van de zittingen. Het gehele interieur is bijzonder netjes en doet zeer origineel aan. Niet zo heel vreemd, met een originele, gedocumenteerde kilometerstand van 144.000 kilometer geeft zo'n kwalitatief hoogwaardig Porsche-interieur nog geen krimp.
Bij de auto komt een flinke ordner met rekeningen, fotoreportages van de revisies, brochures en de originele boeken. Laten we ook het 'geboortedocument' van Porsche niet vergeten, dat de echtheid en de kloppende motor van deze bijzondere auto onderstreept.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.