Kilometerstand
87.684 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1973
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- PO-08-88
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 87.684 km
- Bouwjaar
- 01/1973
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Geel
- Oorspronkelijke kleur
- Geel
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
De vroege jaren 70 van de vorige eeuw waren belangrijke tijden voor Porsche. Rond die tijd had de Porsche 911 zijn positie als high-performance voertuig stevig verankerd in het sportwagensegment. De Porsche 911 S uit 1973 die wij nu bij Gallery Aaldering aanbieden, is wellicht één van de hoogtepunten uit die tijd. Buiten de hele speciale Porsches om, volgens velen de ultieme (klassieke) Porsche. Met een krachtigere motor en een jaar voor de invoering van de zwaardere bumpers, is dit wellicht voor velen geen verrassing.
Met een grotere zescilindermotor van 2,341 cc (afgerond naar 2.4 liter) verving de 911 S de 2.2-liter motor in 1972. En dit was heel goed nieuws, want het vermogen steeg tot 190 pk. Terwijl Porsche mechanische brandstofinjectie gebruikte voor de 911 T en 911 E versies, maakte de topklasse, de 911 S, gebruik van carburateurs in Europese specificatie. Bovendien werd de robuuste 915 transmissie gemonteerd in de 911 S met de grotere motor.
De 911 S was zonder twijfel de absolute topper onder de 911's. Uiteraard zeer geschikt voor dagelijks gebruik, met zijn krachtigere motor en een kleine spoiler onder de voorbumper, die de stabiliteit verbeterde bij hogere snelheden. Dit alles was goed nieuws voor gebruik op autosnelwegen. Zowel de coupé- als targa-versies waren leverbaar, waarbij de laatste voorzien was van een karakteristieke roestvrijstalen rolbeugel en een dakpaneel dat verwijderd kon worden.
Porsche maakte van de 911 S Targa slechts 915 exemplaren en niet voor niets zijn de beste exemplaren met de juiste kenmerken tegenwoordig enorm gewild.
Ons exemplaar is de gewilde 911 S en daarnaast uitgevoerd in de zeldzame targa en tevens matching numbers. Op 26 juni 1973 kreeg de eerste Zwitserse eigenaar deze fantastische 911 in de kleur Hell Gelb (6210) met zwart leren bekleding (66); de combinatie die deze Porsche nu nog steeds heeft en vandaar ook ‘matching colours’ is. Daarnaast bestelde de eerste eigenaar zijn 911 met de nu immens gewilde Recaro stoelen (409) die nu nog steeds in deze Porsche zitten. Ook werd deze 911 geleverd met Koni schokbrekers (402).
Na enkele jaren belandde deze 911 S bij een eigenaar in Spanje, die uitstekend voor de wagen zorgde. Dit zien we terug in de documentatie, die we bij deze auto leveren. In 2020 kwam deze Porsche terecht bij een autoverzamelaar in Frankrijk. De laatste jaren kreeg deze Porsche gelukkig de uitstekende zorg die het verdient. Dit zien we terug aan de diverse facturen van specialisten.
Zowel het exterieur als het interieur verkeren in een nette staat. De carrosserie is strak en staat netjes in de lak. Het interieur is fraai met de gewilde Recaro stoelen. Eenmaal onderweg snappen wij heel goed waarom dit zo’n gewilde Porsche is. Met 1.100 kg, 190 pk en de targa uitvoering, is het een fantastisch rijdende Porsche. De motor klinkt gezond en de wegligging is geweldig, met volop sensatie.
Heeft u interesse in deze Porsche? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag verder. Uiteraard behoort het wereldwijd exporteren van onze voertuigen tot de mogelijkheden.
Meer informatie
Carrosserievorm: Targa
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Met een grotere zescilindermotor van 2,341 cc (afgerond naar 2.4 liter) verving de 911 S de 2.2-liter motor in 1972. En dit was heel goed nieuws, want het vermogen steeg tot 190 pk. Terwijl Porsche mechanische brandstofinjectie gebruikte voor de 911 T en 911 E versies, maakte de topklasse, de 911 S, gebruik van carburateurs in Europese specificatie. Bovendien werd de robuuste 915 transmissie gemonteerd in de 911 S met de grotere motor.
De 911 S was zonder twijfel de absolute topper onder de 911's. Uiteraard zeer geschikt voor dagelijks gebruik, met zijn krachtigere motor en een kleine spoiler onder de voorbumper, die de stabiliteit verbeterde bij hogere snelheden. Dit alles was goed nieuws voor gebruik op autosnelwegen. Zowel de coupé- als targa-versies waren leverbaar, waarbij de laatste voorzien was van een karakteristieke roestvrijstalen rolbeugel en een dakpaneel dat verwijderd kon worden.
Porsche maakte van de 911 S Targa slechts 915 exemplaren en niet voor niets zijn de beste exemplaren met de juiste kenmerken tegenwoordig enorm gewild.
Ons exemplaar is de gewilde 911 S en daarnaast uitgevoerd in de zeldzame targa en tevens matching numbers. Op 26 juni 1973 kreeg de eerste Zwitserse eigenaar deze fantastische 911 in de kleur Hell Gelb (6210) met zwart leren bekleding (66); de combinatie die deze Porsche nu nog steeds heeft en vandaar ook ‘matching colours’ is. Daarnaast bestelde de eerste eigenaar zijn 911 met de nu immens gewilde Recaro stoelen (409) die nu nog steeds in deze Porsche zitten. Ook werd deze 911 geleverd met Koni schokbrekers (402).
Na enkele jaren belandde deze 911 S bij een eigenaar in Spanje, die uitstekend voor de wagen zorgde. Dit zien we terug in de documentatie, die we bij deze auto leveren. In 2020 kwam deze Porsche terecht bij een autoverzamelaar in Frankrijk. De laatste jaren kreeg deze Porsche gelukkig de uitstekende zorg die het verdient. Dit zien we terug aan de diverse facturen van specialisten.
Zowel het exterieur als het interieur verkeren in een nette staat. De carrosserie is strak en staat netjes in de lak. Het interieur is fraai met de gewilde Recaro stoelen. Eenmaal onderweg snappen wij heel goed waarom dit zo’n gewilde Porsche is. Met 1.100 kg, 190 pk en de targa uitvoering, is het een fantastisch rijdende Porsche. De motor klinkt gezond en de wegligging is geweldig, met volop sensatie.
Heeft u interesse in deze Porsche? Neem dan contact met ons op, wij helpen u graag verder. Uiteraard behoort het wereldwijd exporteren van onze voertuigen tot de mogelijkheden.
Meer informatie
Carrosserievorm: Targa
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.