Kilometerstand
43.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1973
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
154 kW (209 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Advertentienr.
- 58-36-XV
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 43.000 km
- Bouwjaar
- 01/1973
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 154 kW (209 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 5
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Beschrijving
De Porsche 911, één va de meest bekende klassiekers aller tijden, behoeft eigenlijk geen introductie. Inmiddels is Porsche al met de achtste generatie van het model bezig. Iedere generatie heeft wel een model dat tot icoon is uitgegroeid, zoals de Turbo en de GT3. Bij de eerste generatie was dat absoluut de 911 2.7 RS. Een auto met een legendarisch imago. De 911 die we hier aanbieden is er eentje die volledig is gerestaureerd naar specificaties van een 2.7 RS.
Op 4 mei 1973 werd deze 911 als ‘T’ afgeleverd aan de eerste Nederlandse eigenaar. Die eigenaar moet ontzettend gelukkig zijn geweest met zijn keuze want er was feitelijk geen betere sportwagen dan een 911 in die tijd. De ‘Plegepass’ met stempels van het onderhoud van de dealer in Arnhem is al die tijd bewaard gebleven bij de auto.
De jaren vlogen voorbij en zoals dat vaak gaat dient op een gegeven moment de restauratie zich aan. Daarbij koos de meest recente eigenaar voor een enorm grondige aanpak waarbij originaliteit niet de allerhoogste prioriteit had. Het resultaat: een waanzinnig goed gerestaureerde 911 die volledig kaal is geweest en werd opgebouwd met een compleet gereviseerde 2.7 MFI motor. Een zeer geliefde krachtbron en de laatste met mechanische brandstofinjectie. Deze motor werd geleverd in de 911 Carrera tussen 1974 en 1976 en levert standaard 210 pk.
De carrosserie, de techniek, het minimalistisch interieur: alles oogt concoursstaat en is tot in de kleinste details gerestaureerd. Een fotoverslag van diverse fotomapjes omvang laat iedere stap van het restauratieproces zien en maakt duidelijk dat kosten noch moeite zijn gespaard een unieke ‘RS-recreaction’ neer te zetten. De uitstraling is fenomenaal waarbij de gifgroene kleur het helemaal afmaakt.
Over het rijden met de 911 kunnen we kort zijn: wat een sensatie! Het interieur doet nog het meest denken aan een circuitauto en alle vormen van geluidsisolatie schitteren dan ook door afwezigheid. Het maakt de beleving extra groot en het typische motorgeluid van de 2.7 zescilinder is de spreekwoordelijke kers op de taart. Het onderstel en de remmen passen fantastisch bij het dynamische karakter van de 911. Rijden met deze ‘RS’ is een indrukwekkende ervaring en het liefst stop je alleen om te tanken.
Naast de plegepass en de vier fotomappen van de restauratie zijn er ook zeer veel facturen en een instructieboekje bij de auto.
Op zoek naar een werkelijk perfect gerestaureerde 911 met de juiste uitstraling, zeer aansprekende prestaties en veel geliefde zaken zoals de Fuchs-wielen en de MFI-motor? Dan is deze origineel Nederlandse 911 echt wat voor u!
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Op 4 mei 1973 werd deze 911 als ‘T’ afgeleverd aan de eerste Nederlandse eigenaar. Die eigenaar moet ontzettend gelukkig zijn geweest met zijn keuze want er was feitelijk geen betere sportwagen dan een 911 in die tijd. De ‘Plegepass’ met stempels van het onderhoud van de dealer in Arnhem is al die tijd bewaard gebleven bij de auto.
De jaren vlogen voorbij en zoals dat vaak gaat dient op een gegeven moment de restauratie zich aan. Daarbij koos de meest recente eigenaar voor een enorm grondige aanpak waarbij originaliteit niet de allerhoogste prioriteit had. Het resultaat: een waanzinnig goed gerestaureerde 911 die volledig kaal is geweest en werd opgebouwd met een compleet gereviseerde 2.7 MFI motor. Een zeer geliefde krachtbron en de laatste met mechanische brandstofinjectie. Deze motor werd geleverd in de 911 Carrera tussen 1974 en 1976 en levert standaard 210 pk.
De carrosserie, de techniek, het minimalistisch interieur: alles oogt concoursstaat en is tot in de kleinste details gerestaureerd. Een fotoverslag van diverse fotomapjes omvang laat iedere stap van het restauratieproces zien en maakt duidelijk dat kosten noch moeite zijn gespaard een unieke ‘RS-recreaction’ neer te zetten. De uitstraling is fenomenaal waarbij de gifgroene kleur het helemaal afmaakt.
Over het rijden met de 911 kunnen we kort zijn: wat een sensatie! Het interieur doet nog het meest denken aan een circuitauto en alle vormen van geluidsisolatie schitteren dan ook door afwezigheid. Het maakt de beleving extra groot en het typische motorgeluid van de 2.7 zescilinder is de spreekwoordelijke kers op de taart. Het onderstel en de remmen passen fantastisch bij het dynamische karakter van de 911. Rijden met deze ‘RS’ is een indrukwekkende ervaring en het liefst stop je alleen om te tanken.
Naast de plegepass en de vier fotomappen van de restauratie zijn er ook zeer veel facturen en een instructieboekje bij de auto.
Op zoek naar een werkelijk perfect gerestaureerde 911 met de juiste uitstraling, zeer aansprekende prestaties en veel geliefde zaken zoals de Fuchs-wielen en de MFI-motor? Dan is deze origineel Nederlandse 911 echt wat voor u!
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.