Kilometerstand
315.386 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1977
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
131 kW (178 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 20-YE-47
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 315.386 km
- Bouwjaar
- 06/1977
- APK
- 03/2026
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 131 kW (178 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.687 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.097 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- 436 - Sienna metallic (rood me
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Bruin
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Unieke vondst! Deze perfect onderhouden 911 Targa van de G30-generatie beschikt over een indrukwekkende historie. Vanaf de nieuw-levering in Westwood [California] medio 1977 zijn talloze facturen en andere documentatie inzichtelijk, waaronder het originele, afgestempelde onderhoudsboekje. Initieel geleverd als 2.7 S, maar in Nederland geüpgraded naar een 3.0-liter SC-motor met 178pk en 237Nm koppel, welke in 2016 bij 183.157 mijlen door Porsche-specialist Motron is gereviseerd t.w.v. € 10.995. In totaal passeerden slechts vijf eigenaren de revue, waarvan de laatste er ruim 20 jaar van genoot. Met zijn opvallende, maar bovenal zeldzame buitenkleur Sienna metallic [code 436], een bruin/beige interieur met geperforeerd leder en de gewilde, originele Fuchs-velgen is dit een interessante investering. De koplampen en bumpers zijn gewijzigd naar de Europese standaard en recent is de Targa op blauwe klassieker-platen geregistreerd.
Deze generatie volgde in 1974 het 911 oer-model op en was in eerste instantie net zo breed [1.610mm, niet te vergelijken met de huidige 911's]. Hij is te herkennen aan de 'harmonica'-bumper die impact tot 8km/h kunnen verdragen. Wereldwijd zijn er 1.724 Targa's van deze [motorische] specificaties geleverd. Vanaf 1976 werd de carrosserie gegalvaniseerd, wat een veel betere bescherming bood tegen corrosie. Het klimaat in Amerika zorgde in verhouding überhaupt voor een beter behoud; daarom zijn er rond de eeuw-wisseling veel vroege 911's naar Europa gehaald. Relevant daarbij was onder andere wel de conditie van het dashboard; door de hitte zijn die veelal aangetast met scheuren en/of kleurverschil, maar bij deze 911 is dat gelukkig volledig in tact. Dit exemplaar is in oktober 1992 in Nederland geïmporteerd door toenmalig specialist Bob Hahn.
De waardering voor het G30 Targa-model heeft intussen een flinke vlucht genomen, des te meer gezien Porsche vanaf de 991-generatie bepaalde design-elementen weer heeft geïntegreerd. De karakteristieke beugel en grote achterruit creëeren een iconisch uiterlijk. Bovendien komt het ten goede van de veiligheid en het rij-comfort; het dak is eenvoudig te demonteren en het voelt als een cabrio, maar met aanmerkelijk minder wervelingen in het interieur. Het fraaie lijnenspel blijft continu in tact. In het interieur is voldoende ruimte voor twee extra passagiers. Achter hen prijken twee geïntegreerde Blaupunkt-luidsprekers die de auditieve beleving versterken, naast het motorgeluid natuurlijk. Optioneel is hier gekozen voor een lederen sportstuurwiel, welke goed in de hand ligt en uitzicht biedt op een vijftal klokken. Kenmerkend voor Porsche is de centrale toerenteller, met daarnaast de olie- en watertemperatuur, oliedruk en -peil, mijlen-teller en analoge klok. De verwarming en ventilatie werken manueel en er is later een Alpine Bluetooth-radio ingebouwd.
Onlangs is deze 911 getaxeerd op een vervangingswaarde van € 47.000,- en ingedeeld op kwaliteitsklasse 3 [gerestaureerd voertuig in goede staat]. De conditie van het lakwerk en de velgen is redelijk, met lichte gebruikerssporen rondom, maar zonder roestvorming en/of slecht schade-herstel. De achterbumper is onlangs opnieuw gespoten. Het Targa-dak is volledig intact, de rubbers rondom de voorruit en van de beugel zijn recent vervangen. De onderzijde ziet er goed uit, gedetailleerde foto's daarvan worden later toegevoegd. De motor zweet wel olie, maar binnen de normen. De conditie van het interieur is goed; alles functioneert naar behoren en er is geen noemenswaardige slijtage, behalve de biezen van de stoelwangen. De motor start en loopt zuiver, de 5-bak schakelt soepel en tijdens het rijden zijn er geen aanmerkelijke geluiden of trillingen. Het is altijd mogelijk om de conditie door een onafhankelijke expert te laten beoordelen, middels een aankoopkeuring. Drie sets sleutels, de volledige boordmap, gereedschapskit en brochures worden mee geleverd.
Sinds de motor-revisie zijn onder andere de volgende zaken vervangen: ruitensproeierspomp [2024], dynamo en remvloeistof [2019], accu [2017] en warmloopregelaar [2016]. De laatste onderhoudsbeurt is uitgevoerd in 2022. De APK geldt tot 1 maart 2026. De banden [Pirelli Cinturato P1] dateren uit 2012, maar hebben geen droogte-scheurtjes. Het oorspronkelijke Nederlandse kenteken is RP-LT-27. Het chassisnummer is 9117211704 en het motornummer 6281745. Onder het kopje 'documenten' op de website treft u gedetailleerde foto's van de aanwezige documentatie. Wees welkom om eens te komen kijken!
Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. +31623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een bezichtiging is mogelijk in Staphorst. Wij zijn gespecialiseerd in BMW Z4’s en Porsche 911’s en hebben er doorgaans circa 50 op voorraad. Inruil is mogelijk.
Optielijst af-fabriek
400 Aluminium velgen 6Jx15, 185/70-banden
402 Koni-schokbrekers
496 Zwarte trim
565 Lederen sportstuurwiel
566 Witte mistlampen voor
651 Elektrische ruiten
English translation
Unique find! This perfectly maintained 911 Targa of the G30 generation has an impressive history. From the new delivery in Westwood [California] mid 1977, numerous invoices and other documentation are visible, including the original, stamped maintenance booklet. Initially delivered as a 2.7 S, but upgraded in the Netherlands to a 3.0-liter SC engine with 178 hp and 237 Nm of torque, which was overhauled in 2016 at 183,157 miles by Porsche specialist Motron for € 10,995. In total, only five owners passed by, the last of whom enjoyed it for over 20 years. With its striking, but above all rare exterior color Sienna metallic [code 436], a brown/beige interior with perforated leather and the sought-after, original Fuchs rims, this is an interesting investment. The headlights and bumpers have been modified to the European standard and the Targa has recently been registered on blue classic plates.
This generation succeeded the 911 original model in 1974 and was initially just as wide [1,610 mm, not comparable to the current 911s]. It can be recognized by the 'harmonica' bumper that can withstand impacts of up to 8 km/h. Worldwide, 1,724 Targas with these [engine] specifications were delivered. From 1976, the body was galvanized, which offered much better protection against corrosion. The climate in America ensured better preservation in general; that is why many early 911s were brought to Europe around the turn of the century. The condition of the dashboard was relevant here; the heat often affected it with cracks and/or color differences, but fortunately in this 911 that is completely intact. This example was imported to the Netherlands in October 1992 by then specialist Bob Hahn.
The appreciation for the G30 Targa model has increased considerably in the meantime, especially since Porsche has reintegrated certain design elements from the 991 generation onwards. The characteristic bracket and large rear window create an iconic appearance. It also benefits safety and driving comfort; the roof is easy to remove and it feels like a convertible, but with considerably less swirling in the interior. The beautiful lines remain intact throughout. There is sufficient space in the interior for two additional passengers. Behind them are two integrated Blaupunkt speakers that enhance the auditory experience, in addition to the engine sound of course. A leather sports steering wheel was optionally chosen here, which fits well in the hand and offers a view of five clocks. Characteristic of Porsche is the central rev counter, with the oil and water temperature, oil pressure and level, mileage counter and analogue clock next to it. The heating and ventilation work manually and an Alpine Bluetooth radio was installed later.
This 911 was recently appraised at a replacement value of € 47,000 and classified as quality class 3 [restored vehicle in good condition]. The condition of the paintwork and rims is reasonable, with light signs of use all around, but without rust formation and/or poor damage repair. The rear bumper was recently resprayed. The Targa roof is completely intact, the rubbers around the windscreen and of the bracket were recently replaced. The underside looks good, detailed photos of which will be added later. The engine does sweat oil, but within the standards. The condition of the interior is good; everything functions properly and there is no significant wear, except for the piping of the seat bolsters. The engine starts and runs cleanly, the 5-speed gearbox shifts smoothly and there are no noticeable noises or vibrations while driving. It is always possible to have the condition assessed by an independent expert, by means of a purchase inspection. Three sets of keys, the complete on-board folder, tool kit and brochures are included.
Since the engine overhaul, the following items have been replaced: windscreen washer pump [2024], dynamo and brake fluid [2019], battery [2017] and warm-up regulator [2016]. The last maintenance service was carried out in 2022. The MOT is valid until 1 March 2026. The tyres [Pirelli Cinturato P1] date from 2012, but have no drought cracks. The original Dutch registration number is RP-LT-27. The chassis number is 9117211704 and the engine number is 6281745. Under the heading 'documents' on the website, you will find detailed photos of the available documentation. You are welcome to come and have a look!
Are you interested or do you have questions and/or comments? Please contact us at +31623707569 or ruben@rubzautomotive.nl. A viewing is possible in Staphorst. We specialise in BMW Z4s and Porsche 911s and usually have around 50 in stock. Trade-ins are possible.
Option List
400 6Jx15 Aluminum Rims, 185/70 Tires
402 Koni Shock Absorbers
496 Black Trim
565 Leather Sports Steering Wheel
566 White Front Fog Lamps
651 Electric Windows
Carrosserievorm: Targa
Modelreeks: jul. 1974 - jul. 1978...
Deze generatie volgde in 1974 het 911 oer-model op en was in eerste instantie net zo breed [1.610mm, niet te vergelijken met de huidige 911's]. Hij is te herkennen aan de 'harmonica'-bumper die impact tot 8km/h kunnen verdragen. Wereldwijd zijn er 1.724 Targa's van deze [motorische] specificaties geleverd. Vanaf 1976 werd de carrosserie gegalvaniseerd, wat een veel betere bescherming bood tegen corrosie. Het klimaat in Amerika zorgde in verhouding überhaupt voor een beter behoud; daarom zijn er rond de eeuw-wisseling veel vroege 911's naar Europa gehaald. Relevant daarbij was onder andere wel de conditie van het dashboard; door de hitte zijn die veelal aangetast met scheuren en/of kleurverschil, maar bij deze 911 is dat gelukkig volledig in tact. Dit exemplaar is in oktober 1992 in Nederland geïmporteerd door toenmalig specialist Bob Hahn.
De waardering voor het G30 Targa-model heeft intussen een flinke vlucht genomen, des te meer gezien Porsche vanaf de 991-generatie bepaalde design-elementen weer heeft geïntegreerd. De karakteristieke beugel en grote achterruit creëeren een iconisch uiterlijk. Bovendien komt het ten goede van de veiligheid en het rij-comfort; het dak is eenvoudig te demonteren en het voelt als een cabrio, maar met aanmerkelijk minder wervelingen in het interieur. Het fraaie lijnenspel blijft continu in tact. In het interieur is voldoende ruimte voor twee extra passagiers. Achter hen prijken twee geïntegreerde Blaupunkt-luidsprekers die de auditieve beleving versterken, naast het motorgeluid natuurlijk. Optioneel is hier gekozen voor een lederen sportstuurwiel, welke goed in de hand ligt en uitzicht biedt op een vijftal klokken. Kenmerkend voor Porsche is de centrale toerenteller, met daarnaast de olie- en watertemperatuur, oliedruk en -peil, mijlen-teller en analoge klok. De verwarming en ventilatie werken manueel en er is later een Alpine Bluetooth-radio ingebouwd.
Onlangs is deze 911 getaxeerd op een vervangingswaarde van € 47.000,- en ingedeeld op kwaliteitsklasse 3 [gerestaureerd voertuig in goede staat]. De conditie van het lakwerk en de velgen is redelijk, met lichte gebruikerssporen rondom, maar zonder roestvorming en/of slecht schade-herstel. De achterbumper is onlangs opnieuw gespoten. Het Targa-dak is volledig intact, de rubbers rondom de voorruit en van de beugel zijn recent vervangen. De onderzijde ziet er goed uit, gedetailleerde foto's daarvan worden later toegevoegd. De motor zweet wel olie, maar binnen de normen. De conditie van het interieur is goed; alles functioneert naar behoren en er is geen noemenswaardige slijtage, behalve de biezen van de stoelwangen. De motor start en loopt zuiver, de 5-bak schakelt soepel en tijdens het rijden zijn er geen aanmerkelijke geluiden of trillingen. Het is altijd mogelijk om de conditie door een onafhankelijke expert te laten beoordelen, middels een aankoopkeuring. Drie sets sleutels, de volledige boordmap, gereedschapskit en brochures worden mee geleverd.
Sinds de motor-revisie zijn onder andere de volgende zaken vervangen: ruitensproeierspomp [2024], dynamo en remvloeistof [2019], accu [2017] en warmloopregelaar [2016]. De laatste onderhoudsbeurt is uitgevoerd in 2022. De APK geldt tot 1 maart 2026. De banden [Pirelli Cinturato P1] dateren uit 2012, maar hebben geen droogte-scheurtjes. Het oorspronkelijke Nederlandse kenteken is RP-LT-27. Het chassisnummer is 9117211704 en het motornummer 6281745. Onder het kopje 'documenten' op de website treft u gedetailleerde foto's van de aanwezige documentatie. Wees welkom om eens te komen kijken!
Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. +31623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een bezichtiging is mogelijk in Staphorst. Wij zijn gespecialiseerd in BMW Z4’s en Porsche 911’s en hebben er doorgaans circa 50 op voorraad. Inruil is mogelijk.
Optielijst af-fabriek
400 Aluminium velgen 6Jx15, 185/70-banden
402 Koni-schokbrekers
496 Zwarte trim
565 Lederen sportstuurwiel
566 Witte mistlampen voor
651 Elektrische ruiten
English translation
Unique find! This perfectly maintained 911 Targa of the G30 generation has an impressive history. From the new delivery in Westwood [California] mid 1977, numerous invoices and other documentation are visible, including the original, stamped maintenance booklet. Initially delivered as a 2.7 S, but upgraded in the Netherlands to a 3.0-liter SC engine with 178 hp and 237 Nm of torque, which was overhauled in 2016 at 183,157 miles by Porsche specialist Motron for € 10,995. In total, only five owners passed by, the last of whom enjoyed it for over 20 years. With its striking, but above all rare exterior color Sienna metallic [code 436], a brown/beige interior with perforated leather and the sought-after, original Fuchs rims, this is an interesting investment. The headlights and bumpers have been modified to the European standard and the Targa has recently been registered on blue classic plates.
This generation succeeded the 911 original model in 1974 and was initially just as wide [1,610 mm, not comparable to the current 911s]. It can be recognized by the 'harmonica' bumper that can withstand impacts of up to 8 km/h. Worldwide, 1,724 Targas with these [engine] specifications were delivered. From 1976, the body was galvanized, which offered much better protection against corrosion. The climate in America ensured better preservation in general; that is why many early 911s were brought to Europe around the turn of the century. The condition of the dashboard was relevant here; the heat often affected it with cracks and/or color differences, but fortunately in this 911 that is completely intact. This example was imported to the Netherlands in October 1992 by then specialist Bob Hahn.
The appreciation for the G30 Targa model has increased considerably in the meantime, especially since Porsche has reintegrated certain design elements from the 991 generation onwards. The characteristic bracket and large rear window create an iconic appearance. It also benefits safety and driving comfort; the roof is easy to remove and it feels like a convertible, but with considerably less swirling in the interior. The beautiful lines remain intact throughout. There is sufficient space in the interior for two additional passengers. Behind them are two integrated Blaupunkt speakers that enhance the auditory experience, in addition to the engine sound of course. A leather sports steering wheel was optionally chosen here, which fits well in the hand and offers a view of five clocks. Characteristic of Porsche is the central rev counter, with the oil and water temperature, oil pressure and level, mileage counter and analogue clock next to it. The heating and ventilation work manually and an Alpine Bluetooth radio was installed later.
This 911 was recently appraised at a replacement value of € 47,000 and classified as quality class 3 [restored vehicle in good condition]. The condition of the paintwork and rims is reasonable, with light signs of use all around, but without rust formation and/or poor damage repair. The rear bumper was recently resprayed. The Targa roof is completely intact, the rubbers around the windscreen and of the bracket were recently replaced. The underside looks good, detailed photos of which will be added later. The engine does sweat oil, but within the standards. The condition of the interior is good; everything functions properly and there is no significant wear, except for the piping of the seat bolsters. The engine starts and runs cleanly, the 5-speed gearbox shifts smoothly and there are no noticeable noises or vibrations while driving. It is always possible to have the condition assessed by an independent expert, by means of a purchase inspection. Three sets of keys, the complete on-board folder, tool kit and brochures are included.
Since the engine overhaul, the following items have been replaced: windscreen washer pump [2024], dynamo and brake fluid [2019], battery [2017] and warm-up regulator [2016]. The last maintenance service was carried out in 2022. The MOT is valid until 1 March 2026. The tyres [Pirelli Cinturato P1] date from 2012, but have no drought cracks. The original Dutch registration number is RP-LT-27. The chassis number is 9117211704 and the engine number is 6281745. Under the heading 'documents' on the website, you will find detailed photos of the available documentation. You are welcome to come and have a look!
Are you interested or do you have questions and/or comments? Please contact us at +31623707569 or ruben@rubzautomotive.nl. A viewing is possible in Staphorst. We specialise in BMW Z4s and Porsche 911s and usually have around 50 in stock. Trade-ins are possible.
Option List
400 6Jx15 Aluminum Rims, 185/70 Tires
402 Koni Shock Absorbers
496 Black Trim
565 Leather Sports Steering Wheel
566 White Front Fog Lamps
651 Electric Windows
Carrosserievorm: Targa
Modelreeks: jul. 1974 - jul. 1978...
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfRubzAutomotive.nl
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2018ContactRuben Linders
Online diensten
Online adviesOnline contractAfleveringReserverenBereikbaar
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.