Kilometerstand
12.345 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1973
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 3714607
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 12.345 km
- Bouwjaar
- 01/1973
Technische Gegevens
- Transmissie
- Handgeschakeld
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Geel
- Oorspronkelijke kleur
- Geel
Beschrijving
Porsche 911 Targa 1973 | Route 66 auctions
Porsche 911 Targa | 1973
Hoogtepunten:
– Vroeg G-model met smalle carrosserie en chromen details
– Matching numbers 2,7-liter motor en 915-versnellingsbak
– Gerestaureerd van 2019 tot 2021 met fotodocumentatie
– Sahara Beige overgespoten in originele kleur
– Geüpgraded interieur met Porsche tartan stoelen
De verkoper biedt te koop aan deze Porsche 911 Targa uit 1973, een vroeg G-serie model gebouwd in oktober 1973 en met het gewilde smalle carrosserieontwerp met chromen accenten, dat doet denken aan de eerdere generatie met lange motorkap. Dit exemplaar is nieuw geleverd in de VS en is uitgerust met een 2,7-liter zescilinder boxermotor met Bosch K-Jetronic brandstofinjectie, gecombineerd met een handgeschakelde 915-transmissie met 5 versnellingen. Zowel de motor als de versnellingsbak zijn matching numbers.
Van 2019 tot 2021 onderging de auto een gedocumenteerde restauratie op een structureel gezonde en ongevalvrije basis. De carrosserie werd tot op het blanke metaal gestript en overgespoten in de originele Sahara Beige kleur. De mechanische restauratie omvatte een revisie van het remsysteem – gereviseerde remklauwen, nieuwe schijven en slangen, en een gereviseerde pedalenbox.
De ophanging en de stuurinrichting werden vernieuwd, met nieuwe schokdempers en banden voor. De motor kreeg een grote onderhoudsbeurt, inclusief vervanging van de krukaskeerringen, revisie van de injectoren en revisie van de luchtinlaatverwarming. Er werd een nieuwe brandstofpomp gemonteerd en de versnellingsbak werd gereviseerd met een nieuwe koppeling. Elektrische componenten zoals de dynamo en startmotor werden gereviseerd en er werd een nieuwe accu geplaatst.
Het interieur is opnieuw bekleed met Porsche tartan stof op de voorstoelen. De deurpanelen en vloerbedekking zijn nieuw, en het originele dashboard en stuurwiel zijn gereviseerd. De auto behoudt zijn fabriekscorrecte uitrusting en ontwerp en presenteert zich als een coherent en compleet exemplaar uit die tijd.
De lak en carrosserie zijn nog steeds in goede staat. Chromen sierlijsten en rubberen afdichtingen zijn aanwezig en de paneeluitlijning lijkt gelijkmatig.
Het interieur vertoont geen noemenswaardige slijtage en heeft een algeheel nette en authentieke uitstraling.
De Porsche 911 ging in 1973 een nieuw tijdperk in met de introductie van de G-serie, waaronder de hier getoonde Targa-variant. Ontworpen met verbeterde botsveiligheid en conform de nieuwe Amerikaanse regelgeving, was het G-model voorzien van geïntegreerde bumperbalgen en herziene mechanische systemen, terwijl de geest van de originele 911 behouden bleef. De vroege G-modellen (1973.5-1974) zijn bijzonder gewild vanwege hun overgangskarakter. Ze combineren een klassieke, smalle carrosseriestijl en chromen details met een vernieuwde mechanische constructie. Deze auto's behouden de lichte, responsieve rijdynamiek van de auto's met lange motorkap, maar zijn voorzien van sterkere structuren en verbeterde betrouwbaarheid. De 2,7-liter zescilinder boxermotor, die met deze serie werd geïntroduceerd, stond bekend om zijn sterke koppel in het middengebied en verbeterde rijeigenschappen, vooral in combinatie met Bosch K-Jetronic brandstofinjectie. Targa-varianten boden de openlucht rijervaring van een cabriolet met extra chassisstijfheid en veiligheid door de vaste rolbeugel. Naarmate de emissie- en veiligheidsvoorschriften halverwege de jaren 70 toenamen, waren deze vroege exemplaren de laatste die het klassieke Porsche-gevoel in een meer comfortabele vorm boden.
Deze specifieke 911 Targa biedt u de kans om een zorgvuldig gerestaureerde en mechanisch geüpdatete auto te bemachtigen met matching numbers en gewilde kenmerken van een vroege G. De smaakvolle, periodecorrecte interieurupdates en de originele Sahara Beige lak geven hem zowel visuele aantrekkingskracht als relevantie voor verzamelaars.
Staat van de carrosserie en lak
4. Zeer goed: Kleine deukjes of krasjes; mogelijk minimale carrosserie- of lakcorrectie nodig.
Staat van het interieur
4. Zeer goed: Schoon met minimale slijtage; mogelijk kleine vervangingen nodig voor kleine ontbrekende of kapotte onderdelen.
Technische staat
4. Zeer goed: Mechanisch solide, met mogelijk klein onderhoud.
Algemene staat
4. Zeer goede staat: Vertoont slechts minimale slijtage en is te allen tijde rijklaar.
Dit artikel wordt verkocht in de staat waarin het zich bevindt. De staat van dit artikel is naar mening van de verkoper en kan afwijken van uw eigen mening. Foto's en beschrijvingen van de advertentie zijn uitsluitend ter informatie.
We raden alle potentiële bieders aan het voertuig te bezichtigen voordat ze een bod uitbrengen. Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op om een afspraak te maken.
Alle aangeboden veilingauto's hebben een minimumprijs. U wint het object alleen als de verkoper uw bod accepteert.
Prijswijzigingen en fouten voorbehouden. Het herroepingsrecht van 14 dagen is niet van toepassing op deze veiling.
Deze auto bevindt zich momenteel in Vlaams-Brabant, België.
Deze auto rijdt, remt en schakelt.
De auto heeft een Belgische registratie. De koper is verantwoordelijk voor de registratie in zijn eigen land en voor de levering en het ophalen van elk voertuig dat op de veiling wordt gekocht.
De beschrijving van deze auto is, naar beste weten van de verkoper, nauwkeurig en niet misleidend. Route 66 Auctions vraagt de verkoper om een aantal details over de auto en voert een zorgvuldig onderzoek uit. Potentiële kopers dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving. We raden potentiële kopers ten zeerste aan om de auto te bezichtigen of een bezichtiging te regelen, en alle onderzoek te doen die zij nodig achten voordat zij een bod uitbrengen of kopen.
Houd er rekening mee dat het niet ongebruikelijk is dat klassieke of verzamelobjecten in het verleden cosmetische reparaties hebben ondergaan om schade te herstellen of het uiterlijk te vernieuwen, en dat deze reparaties zelfs bij visuele inspectie moeilijk te zien kunnen zijn. Tenzij de verkoper expliciet anders verklaart, kunt u ervan uitgaan dat elk voertuig carrosserie- of lakwerk kan hebben gehad. Foto's geven mogelijk niet de exacte werkelijke kleur of de exacte staat van het voertuig weer. Het is de verantwoordelijkheid van de bieder om zich te vergewissen van de kleur en staat van een voertuig, inclusief het interieur en de aanwezigheid van eventuele herstelde carrosserie- of lakwerkzaamheden, voordat hij een bod uitbrengt of koopt.
Deze auto wordt online geveild door Route 66 Auctions. Het genoemde bedrag is het startbedrag van de veiling. De veilingkosten voor de koper bedragen 9% exclusief btw over het winnende bod.
Om te bieden op deze auto, voor meer informatie, kijkdagen en alle andere veilingauto's, kunt u terecht op onze website: www.route66auctions.com
Deze veiling start op dinsdag 8 april 2025 en eindigt op dinsdag 22 april 2025 om 19:30 uur.
Porsche 911 Targa | 1973
Highlights:
– Early G-model with narrow body and chrome details
– Matching numbers 2.7L engine and 915 gearbox
– Restored from 2019–2021 with photo documentation
– Sahara Beige repaint in original colour
– Upgraded interior with Porsche tartan seats
The seller offers for sale this 1973 Porsche 911 Targa, an early G-series model built in October 1973 and featuring the desirable narrow body design with chrome accents, reminiscent of the earlier long-hood generation. This example was delivered new to the US and is fitted with a 2.7-litre flat-six engine with Bosch K-Jetronic fuel injection, paired with a 5-speed type 915 manual transmission. Both engine and gearbox are matching numbers.
From 2019 to 2021, the car underwent a documented, restoration using a structurally sound and accident-free base. The body was stripped to bare metal and receiving a respray in the original Sahara Beige. The mechanical restoration included an overhaul of the braking system—refurbished calipers, new discs and hoses, and a reconditioned pedal box.
Suspension and steering components were renewed, with new front shock absorbers and tyres installed. The engine received a major service, including replacement of crankshaft seals, injector refurbishment, and overhaul of the air intake heater. A new fuel pump was fitted, and the gearbox was rebuilt with a new clutch. Electrical components such as the alternator and starter motor were serviced, and a new battery was installed.
The interior has been reupholstered with Porsche tartan fabric on the front seats. Door panels and carpets are new, and the original dashboard and steering wheel were refurbished. The car retains its factory-correct equipment and design, presenting as a coherent and complete period example.
The paint and bodywork remain in good condition. Chrome trim and rubber seals are in place, and panel alignment appears even.
The interior shows no significant wear and has an overall tidy and authentic appearance.
The Porsche 911 entered a new era in 1973 with the introduction of the G-series, which included the Targa variant seen here. Designed with improved crash safety and compliance with new US regulations, the G-model featured integrated bumper bellows and revised mechanical systems while retaining the spirit of the original 911. The early G-models (1973.5–1974) are particularly desirable for their transitional character. They combine classic narrow-body styling and chrome details with updated mechanicals. These cars maintain the light, responsive driving...
- Merk: Porsche
- Model: 911
- Tellerstand: 12345 KM
- Carrosserievorm: Cabrio
- Aantal deuren: 2
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1973
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: geel
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
Porsche 911 Targa | 1973
Hoogtepunten:
– Vroeg G-model met smalle carrosserie en chromen details
– Matching numbers 2,7-liter motor en 915-versnellingsbak
– Gerestaureerd van 2019 tot 2021 met fotodocumentatie
– Sahara Beige overgespoten in originele kleur
– Geüpgraded interieur met Porsche tartan stoelen
De verkoper biedt te koop aan deze Porsche 911 Targa uit 1973, een vroeg G-serie model gebouwd in oktober 1973 en met het gewilde smalle carrosserieontwerp met chromen accenten, dat doet denken aan de eerdere generatie met lange motorkap. Dit exemplaar is nieuw geleverd in de VS en is uitgerust met een 2,7-liter zescilinder boxermotor met Bosch K-Jetronic brandstofinjectie, gecombineerd met een handgeschakelde 915-transmissie met 5 versnellingen. Zowel de motor als de versnellingsbak zijn matching numbers.
Van 2019 tot 2021 onderging de auto een gedocumenteerde restauratie op een structureel gezonde en ongevalvrije basis. De carrosserie werd tot op het blanke metaal gestript en overgespoten in de originele Sahara Beige kleur. De mechanische restauratie omvatte een revisie van het remsysteem – gereviseerde remklauwen, nieuwe schijven en slangen, en een gereviseerde pedalenbox.
De ophanging en de stuurinrichting werden vernieuwd, met nieuwe schokdempers en banden voor. De motor kreeg een grote onderhoudsbeurt, inclusief vervanging van de krukaskeerringen, revisie van de injectoren en revisie van de luchtinlaatverwarming. Er werd een nieuwe brandstofpomp gemonteerd en de versnellingsbak werd gereviseerd met een nieuwe koppeling. Elektrische componenten zoals de dynamo en startmotor werden gereviseerd en er werd een nieuwe accu geplaatst.
Het interieur is opnieuw bekleed met Porsche tartan stof op de voorstoelen. De deurpanelen en vloerbedekking zijn nieuw, en het originele dashboard en stuurwiel zijn gereviseerd. De auto behoudt zijn fabriekscorrecte uitrusting en ontwerp en presenteert zich als een coherent en compleet exemplaar uit die tijd.
De lak en carrosserie zijn nog steeds in goede staat. Chromen sierlijsten en rubberen afdichtingen zijn aanwezig en de paneeluitlijning lijkt gelijkmatig.
Het interieur vertoont geen noemenswaardige slijtage en heeft een algeheel nette en authentieke uitstraling.
De Porsche 911 ging in 1973 een nieuw tijdperk in met de introductie van de G-serie, waaronder de hier getoonde Targa-variant. Ontworpen met verbeterde botsveiligheid en conform de nieuwe Amerikaanse regelgeving, was het G-model voorzien van geïntegreerde bumperbalgen en herziene mechanische systemen, terwijl de geest van de originele 911 behouden bleef. De vroege G-modellen (1973.5-1974) zijn bijzonder gewild vanwege hun overgangskarakter. Ze combineren een klassieke, smalle carrosseriestijl en chromen details met een vernieuwde mechanische constructie. Deze auto's behouden de lichte, responsieve rijdynamiek van de auto's met lange motorkap, maar zijn voorzien van sterkere structuren en verbeterde betrouwbaarheid. De 2,7-liter zescilinder boxermotor, die met deze serie werd geïntroduceerd, stond bekend om zijn sterke koppel in het middengebied en verbeterde rijeigenschappen, vooral in combinatie met Bosch K-Jetronic brandstofinjectie. Targa-varianten boden de openlucht rijervaring van een cabriolet met extra chassisstijfheid en veiligheid door de vaste rolbeugel. Naarmate de emissie- en veiligheidsvoorschriften halverwege de jaren 70 toenamen, waren deze vroege exemplaren de laatste die het klassieke Porsche-gevoel in een meer comfortabele vorm boden.
Deze specifieke 911 Targa biedt u de kans om een zorgvuldig gerestaureerde en mechanisch geüpdatete auto te bemachtigen met matching numbers en gewilde kenmerken van een vroege G. De smaakvolle, periodecorrecte interieurupdates en de originele Sahara Beige lak geven hem zowel visuele aantrekkingskracht als relevantie voor verzamelaars.
Staat van de carrosserie en lak
4. Zeer goed: Kleine deukjes of krasjes; mogelijk minimale carrosserie- of lakcorrectie nodig.
Staat van het interieur
4. Zeer goed: Schoon met minimale slijtage; mogelijk kleine vervangingen nodig voor kleine ontbrekende of kapotte onderdelen.
Technische staat
4. Zeer goed: Mechanisch solide, met mogelijk klein onderhoud.
Algemene staat
4. Zeer goede staat: Vertoont slechts minimale slijtage en is te allen tijde rijklaar.
Dit artikel wordt verkocht in de staat waarin het zich bevindt. De staat van dit artikel is naar mening van de verkoper en kan afwijken van uw eigen mening. Foto's en beschrijvingen van de advertentie zijn uitsluitend ter informatie.
We raden alle potentiële bieders aan het voertuig te bezichtigen voordat ze een bod uitbrengen. Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op om een afspraak te maken.
Alle aangeboden veilingauto's hebben een minimumprijs. U wint het object alleen als de verkoper uw bod accepteert.
Prijswijzigingen en fouten voorbehouden. Het herroepingsrecht van 14 dagen is niet van toepassing op deze veiling.
Deze auto bevindt zich momenteel in Vlaams-Brabant, België.
Deze auto rijdt, remt en schakelt.
De auto heeft een Belgische registratie. De koper is verantwoordelijk voor de registratie in zijn eigen land en voor de levering en het ophalen van elk voertuig dat op de veiling wordt gekocht.
De beschrijving van deze auto is, naar beste weten van de verkoper, nauwkeurig en niet misleidend. Route 66 Auctions vraagt de verkoper om een aantal details over de auto en voert een zorgvuldig onderzoek uit. Potentiële kopers dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving. We raden potentiële kopers ten zeerste aan om de auto te bezichtigen of een bezichtiging te regelen, en alle onderzoek te doen die zij nodig achten voordat zij een bod uitbrengen of kopen.
Houd er rekening mee dat het niet ongebruikelijk is dat klassieke of verzamelobjecten in het verleden cosmetische reparaties hebben ondergaan om schade te herstellen of het uiterlijk te vernieuwen, en dat deze reparaties zelfs bij visuele inspectie moeilijk te zien kunnen zijn. Tenzij de verkoper expliciet anders verklaart, kunt u ervan uitgaan dat elk voertuig carrosserie- of lakwerk kan hebben gehad. Foto's geven mogelijk niet de exacte werkelijke kleur of de exacte staat van het voertuig weer. Het is de verantwoordelijkheid van de bieder om zich te vergewissen van de kleur en staat van een voertuig, inclusief het interieur en de aanwezigheid van eventuele herstelde carrosserie- of lakwerkzaamheden, voordat hij een bod uitbrengt of koopt.
Deze auto wordt online geveild door Route 66 Auctions. Het genoemde bedrag is het startbedrag van de veiling. De veilingkosten voor de koper bedragen 9% exclusief btw over het winnende bod.
Om te bieden op deze auto, voor meer informatie, kijkdagen en alle andere veilingauto's, kunt u terecht op onze website: www.route66auctions.com
Deze veiling start op dinsdag 8 april 2025 en eindigt op dinsdag 22 april 2025 om 19:30 uur.
Porsche 911 Targa | 1973
Highlights:
– Early G-model with narrow body and chrome details
– Matching numbers 2.7L engine and 915 gearbox
– Restored from 2019–2021 with photo documentation
– Sahara Beige repaint in original colour
– Upgraded interior with Porsche tartan seats
The seller offers for sale this 1973 Porsche 911 Targa, an early G-series model built in October 1973 and featuring the desirable narrow body design with chrome accents, reminiscent of the earlier long-hood generation. This example was delivered new to the US and is fitted with a 2.7-litre flat-six engine with Bosch K-Jetronic fuel injection, paired with a 5-speed type 915 manual transmission. Both engine and gearbox are matching numbers.
From 2019 to 2021, the car underwent a documented, restoration using a structurally sound and accident-free base. The body was stripped to bare metal and receiving a respray in the original Sahara Beige. The mechanical restoration included an overhaul of the braking system—refurbished calipers, new discs and hoses, and a reconditioned pedal box.
Suspension and steering components were renewed, with new front shock absorbers and tyres installed. The engine received a major service, including replacement of crankshaft seals, injector refurbishment, and overhaul of the air intake heater. A new fuel pump was fitted, and the gearbox was rebuilt with a new clutch. Electrical components such as the alternator and starter motor were serviced, and a new battery was installed.
The interior has been reupholstered with Porsche tartan fabric on the front seats. Door panels and carpets are new, and the original dashboard and steering wheel were refurbished. The car retains its factory-correct equipment and design, presenting as a coherent and complete period example.
The paint and bodywork remain in good condition. Chrome trim and rubber seals are in place, and panel alignment appears even.
The interior shows no significant wear and has an overall tidy and authentic appearance.
The Porsche 911 entered a new era in 1973 with the introduction of the G-series, which included the Targa variant seen here. Designed with improved crash safety and compliance with new US regulations, the G-model featured integrated bumper bellows and revised mechanical systems while retaining the spirit of the original 911. The early G-models (1973.5–1974) are particularly desirable for their transitional character. They combine classic narrow-body styling and chrome details with updated mechanicals. These cars maintain the light, responsive driving...
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfRoute 66 Auctions
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2024ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.