Kilometerstand
100.378 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1988
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
235 kW (320 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 100.378 km
- Bouwjaar
- 01/1988
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 235 kW (320 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.299 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.442 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Donker blauw metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
De Porsche 911 was één van de eerste serie-productie auto's uitgerust met een Turbo die ook echt commercieel succesvol was. Porsche was als eerste in staat de toepassing van een Turbo goed te cultiveren en stabiel bruikbaar te laten functioneren. Porsche gebruikte turbo's al eerder in de racerij en om deze gehomologeerd te krijgen voor dit doel werd er een serie van 400 stuks lichtgewicht 911's met Turbo gepland voor productie. In eerste instantie moest dit natuurlijk een lichtgewicht race-auto worden totdat de FIA besloot de regels voor toelating te wijzigen. De auto zou als zodanig met Turbo niet worden toegelaten en het ontwerp was rijp voor de prullenbak. Men bedacht dat het wellicht interessant voor Porsche en haar klanten zou kunnen zijn om de 911 op deze wijze ook als exclusieve supercar met topprestaties in de markt te zetten. De 911 Turbo was geboren. In eerste instantie met 3 liter motor en vanaf 1978 met een 3.3 liter motor en intercooler. Deze laatste versie was lang in productie, van 1978 tot 1989. In 1987 werd dit exemplaar nieuw verkocht in de USA. De auto werd in dat jaar na een afwezigheid van zes jaar geherintroduceerd in die markt. Door aangescherpte emissie-eisen bleef de Turbo daar al die jaren afwezig. Na slechts twee jaar in de USA gebruikt te zijn door een Air Force piloot nam hij de auto mee naar Europa. Technisch en optisch betreft het een Europese versie. Hier werd de auto slechts hobbymatig gebruikt bij mooi weer en perfect dealer onderhouden, later door een bekende Nederlandse Porsche specialist die van de eigenaar zonder voorbehoud zijn gang mocht gaan. Recente facturen geven aan dat de techniek in topconditie is. De auto heeft vooral een zeer originele uitstraling. Voor een groot deel eerste lak en absoluut schadevrij. Het zal niet eenvoudig zijn een échter exemplaar te vinden, ook de technisch staat van deze Turbo overtuigd hier. Mooi complete auto met o.a. airconditioning, elektrisch schuifdak, volledig elektrische stoelverstelling, derde ruitenwisser, etc. In donker marineblauw metallic uitgevoerde carrosserie. Volledig origineel, strak en schadevrij. Grotendeels eerste lak. Er zijn geen noemenswaardige gebruikssporen. Alles mooi sluitend, stickers op de juiste plaats en de lak vol glanzend. De kleurstelling maakt deze Turbo eerder stijlvol klassiek dan modern agressief. Het interieur is zo goed als nieuw. Ondanks de lichte kleur leer is er geen vuil en nauwelijks een gebruiksspoor op te vinden. Geen instapsporen op de stoelen, soepel leer en perfect steunend. Fraaie vloerbekleding zonder gebruikssporen. Origineel stuur met onbeschadigd zwart leer. Nooit in gerookt. Ook alle schakelaars, klokken en hendels zijn mooi schoon en nog voorzien van de originele symbolen. Zichtbaar fanatiek onderhouden techniek. Originele motor in een mooi schone motorruimte. Geen olie of vetsporen. Alle fabrieksstickers op de juiste plaats. Schitterende conditie. Ook de kofferruimte, voorzien van zwarte velours bekleding lijkt ongebruikt. Boordgereedschap, compressor, thuiskomer en krik allen ongebruikt aanwezig. Stickers waar ze horen. De originele 16 inch 7 en 9J Fuchs velgen zijn als nieuw. Geen remstof ingevreten of parkeerschade. Vier uitstekende Continental SportContact banden daar omheen. In 2014 werd deze 930 door ons geimporteerd en geleverd aan de enige Nederlandse eigenaar, een Porsche verzamelaar met verstand van zaken. Een belangrijk deel van de waarde wordt bij een 930 bepaald door de aanwezigheid van een navolgbare historie en het uitgevoerde onderhoud. Een slecht onderhouden Turbo kan al snel flinke facturen van achterstallige zaken opleveren. Bij deze auto zijn aanwezig het chronologisch gestempelde onderhoudsboekje, een geboortecertificaat en bijvoorbeeld een factuur van groot onderhoud slechts 1500km terug. Deze turbo is dan ook in zeer goede conditie en overtuigd al rijdende iedere kritische koper. Wordt inclusief nieuwe APK, garantie en onderhoudsbeurt afgeleverd.
Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/porsche-930-turbo-coupe-1988-/2294
Meer informatie
Modelreeks: aug. 1983 - aug. 1991
Wielbasis: 227 cm
Acceleratie (0-100): 5,0 s
Topsnelheid: 270 km/u
Interieurkleur: Licht grijs
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/porsche-930-turbo-coupe-1988-/2294
Meer informatie
Modelreeks: aug. 1983 - aug. 1991
Wielbasis: 227 cm
Acceleratie (0-100): 5,0 s
Topsnelheid: 270 km/u
Interieurkleur: Licht grijs
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfWitmer & Odijk
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2005ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.