Kilometerstand
40.877 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/1974
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
154 kW (209 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 40.877 km
- Bouwjaar
- 02/1974
- APK
- Nieuw
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 154 kW (209 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.693 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 950 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Donker rood
- Kleur interieur
- Rood
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Mechanical Fuel Injection, afgekort MFI zijn de drie letters die de in 1974 geintroduceerde 911 Carrera zo bijzonder maakt. Deze mechanische injectie bezorgt dit voormalige topmodel de rij-sensatie die de opvolgende auto's met K-jetronic injectie missen. Het indrukwekkende motorgeluid en de directe gaspedaal respons maken de Carrera, in combinatie met het lage gewicht (1075kg) tot een Supercar met dito prestaties. In 5,5 sec. van nul naar honderd (gemeten door het Amerikaanse Motor magazine) was destijds sensationeel snel. De specificaties van de 911 Carrera 2.7 zijn dan ook gelijk aan die van de, aanzienlijk kostbaardere, '73 Carrera RS Touring. De motor (911/83), versnellingsbak, vering, demping en besturing zijn identiek. De impact bumpers van het G-model wegen echter meer, maar Porsche wist dit te compenseren door lichtere (en ook betere) stoelen te monteren, en de stalen achter-wieldraagarmen te vervangen door aluminium armen. Net zoals de RS beschikt deze zeer beperkt gebouwde Carrera over de brede achterschermen om de spoorbreedte achter te kunnen vergroten, uiteraard ter verbetering van het weggedrag. Interessant om te vermelden is dat Porsche na 1976 de mechanische injectie alleen nog toepaste in haar raceauto's. Emissie eisen uit de US verplichte Porsche over te gaan op de K-jetronic injectie, en de daarbij behorende veel tammere nokkenassen. Dit gegeven, en de zeer beperkte oplage, maakt de 2.7 Carrera tot een verzamelwaardige auto. Zo'n 911 moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen; originaliteit, historie, technische conditie en schade/roestvrij zijn sleutelwoorden bij aanschaf van een dergelijke auto. Het hier aangeboden exemplaar voldoet uiteraard aan de eisen van een kritische koper. In februari 1974 nieuw geleverd aan een Italiaanse schoenenfabrikant, terug te zien in de bijzondere kleurkeuze, en actueel afkomstig van de tweede eigenaar. Altijd schade- en roestvrij gebleven, zie de detailfoto's van de onderzijde. Slechts om cosmetische redenen vakkundig eenmaal gespoten in origineel Peru Rot, dat alleen voor modeljaar 1974 leverbaar was. Het is een zgn. matching numbers exemplaar met originele motor. Servicehistorie en facturen van recent onderhoud zijn voorhanden. Deze 911 Carrera rijdt en presteert dan ook indrukwekkend 'als nieuw', een tijdmachine in de Porsche historie. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://www.witmerodijk.nl/te-koop/porsche-911-carrera-2.7-mfi-coupe-1974/2058
Meer informatie
Modelreeks: jul. 1973 - jul. 1974
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Meer informatie
Modelreeks: jul. 1973 - jul. 1974
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfWitmer & Odijk
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2005ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.