Kilometerstand
211.800 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
04/1983
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
77 kW (105 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 211.800 km
- Bouwjaar
- 04/1983
- APK
- 09/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 09/2023
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 77 kW (105 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.000 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.185 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Armsteun
- Elektrische ramen
- Open dak
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- CD
- MP3
- Radio
- Sound system
- Veiligheid en beveiliging
- Centrale vergrendeling
- Stuurbekrachtiging
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Beige
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Hierbij bied ik mijn prachtige en trouwe reiswagen aan.
Een mooi en onverprutst exemplaar die origineel in Nederland is geleverd. Je kunt zien dat er altijd keurig voor de auto is gezorgd, en je merkt het ook achter het stuur. Een uiterst stille en comfortabele auto die lekkerder rijdt dan menig moderne auto. Kortom een stijlvolle en toch stoere verschijning waarbij je uitgerust op je bestemming aankomt.
Overgigens is de Peugeot volledig wegenbelasting vrij en mag je het hele jaar de weg op, geen overgangs regeling dus. Ook is er de mogelijkheid LPG in te bouwen, de motor hoeft niet te worden aangepast.
De Peugeot is nog in haar originele lak en dit siert de auto enorm kwa originaliteit. Hierdoor zie je twee plekjes waar ooit iets te hard is gepoetst en zitten er her en der kleine plekjes die ooit aandacht behoeven. Ook gaat het electrische schuifdak niet meer open, de ramen gaan keurig open en dicht. Maar het is ook een 40 jaar oude auto, dus nieuw kan hij niet zijn, eerlijk wel!
De bodem is keihard en zo ver ik kan zien is er nooit gelast aan de auto.
De Peugeot heeft een zowat een nieuwe APK en recent zijn alle vloeistoffen vervangen. (Cardan, versnellingsbak, motorolie, koelvoeistof en remvloeistof)
Korte info over de oude Peugeot: Het is de laatste (echte) Peugeot met achterwielaandrijving en met de krachtige en onverwoestbare 2 liter motor. Een echte motor die nog tientallen jaren en tonnen aan km's probleemloos en zonder olieverbruik paraat zal staan. Overigens hebben deze motoren geen distributieriem maar een ketting die bijna eindeloos meegaat, een zorgeloze oldtimer dus! Hierom is de Peugeot 505 in NL een zeldzaamheid in ons straatbeeld geworden. Vanwege hun enorme betrouwbaarheid, goede koeling en off-road eigenschappen zijn ze massaal naar Afrika geexporteerd. Vandaag de dag zie je ze nog overal in Afrika rondrijden, samen met hun oudere zussen, de Peugeot 404 en 504. Deze modellen delen allemaal dezelfde onverwoestbare motor.
Bel of bericht me gerust als je vragen hebt of eens naar de auto wilt komen kijken. Naast de auto sta ik altijd open voor een reël bod!
Een mooi en onverprutst exemplaar die origineel in Nederland is geleverd. Je kunt zien dat er altijd keurig voor de auto is gezorgd, en je merkt het ook achter het stuur. Een uiterst stille en comfortabele auto die lekkerder rijdt dan menig moderne auto. Kortom een stijlvolle en toch stoere verschijning waarbij je uitgerust op je bestemming aankomt.
Overgigens is de Peugeot volledig wegenbelasting vrij en mag je het hele jaar de weg op, geen overgangs regeling dus. Ook is er de mogelijkheid LPG in te bouwen, de motor hoeft niet te worden aangepast.
De Peugeot is nog in haar originele lak en dit siert de auto enorm kwa originaliteit. Hierdoor zie je twee plekjes waar ooit iets te hard is gepoetst en zitten er her en der kleine plekjes die ooit aandacht behoeven. Ook gaat het electrische schuifdak niet meer open, de ramen gaan keurig open en dicht. Maar het is ook een 40 jaar oude auto, dus nieuw kan hij niet zijn, eerlijk wel!
De bodem is keihard en zo ver ik kan zien is er nooit gelast aan de auto.
De Peugeot heeft een zowat een nieuwe APK en recent zijn alle vloeistoffen vervangen. (Cardan, versnellingsbak, motorolie, koelvoeistof en remvloeistof)
Korte info over de oude Peugeot: Het is de laatste (echte) Peugeot met achterwielaandrijving en met de krachtige en onverwoestbare 2 liter motor. Een echte motor die nog tientallen jaren en tonnen aan km's probleemloos en zonder olieverbruik paraat zal staan. Overigens hebben deze motoren geen distributieriem maar een ketting die bijna eindeloos meegaat, een zorgeloze oldtimer dus! Hierom is de Peugeot 505 in NL een zeldzaamheid in ons straatbeeld geworden. Vanwege hun enorme betrouwbaarheid, goede koeling en off-road eigenschappen zijn ze massaal naar Afrika geexporteerd. Vandaag de dag zie je ze nog overal in Afrika rondrijden, samen met hun oudere zussen, de Peugeot 404 en 504. Deze modellen delen allemaal dezelfde onverwoestbare motor.
Bel of bericht me gerust als je vragen hebt of eens naar de auto wilt komen kijken. Naast de auto sta ik altijd open voor een reël bod!
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.