Kilometerstand
98.899 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1985
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
72 kW (98 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 98.899 km
- Bouwjaar
- 06/1985
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 72 kW (98 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.971 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.204 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Open dak
- Veiligheid en beveiliging
- Centrale vergrendeling
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Lichtmetalen velgen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Oorspronkelijke kleur
- Wit
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Deze zeer mooie klassieker de Peugeot 505 SR 2.0 uit bouwjaar 1985. De Peugeot 505 verkeert in een top staat en heeft slechts 98.899 km gereden . De Peugeot is in bezit geweest van een echte liefhebber en is erg netjes bij gehouden en alles functioneert zoals het hoort. De Peugeot 505 rijdt super comfortabel mede dankzij zijn luxe fauteuils. Verzamelaarsobject voor de echte Peugeot liefhebber.
De 505 was de grote sedan van Peugeot en in de jaren ’80 en een absoluut meesterwerk. Destijds was de auto onderdeel van de grote massa van hoekige sedans, dat we niet in de gaten hebben gehad dat de 505 zwaar ondergewaardeerd was en stiekem niet veel beter dan dat wij nu aannemen?
De 505 was eigenlijk een fantastisch mooi stijlicoon van de jaren 80 waarin de hand van Pininfarina duidelijk herkenbaar is. De 505 was de laatste achterwiel aangedreven Peugeot. De voorwielen staan ver naar voren, met veel ‘massa’ tussen het voorwiel en de A-Stijl. De overhang aan de achterkant was juist wat groter. Het slanke en ranke koetswerk doet daarmee gracieus aan. De grote koplampen keken ietwat priemend de wereld in. Het gaf de 505 een statig voorkomen.
De bouwkwaliteit van de 505 was oerdegelijk, met 1.351.254 verkochte exemplaren in zijn klasse een groot succes! Veel exemplaren zijn uiteindelijk in Afrikaanse landen beland en doen daar in veel gevallen heden ten dage nog steeds dienst. In Nederland zijn ze nagenoeg volledig uit het straatbeeld verdwenen.
De Peugeot 505 is een auto in de middenklasse die door Peugeot in Frankrijk werd geproduceerd van 1979 tot 1992. Hij werd in 1979 als de opvolger van de 504 geïntroduceerd. Desondanks is de 504 tot 1982 nog geleverd en tot 2006 in bepaalde landen nog gebouwd.
De 505 was de laatste echte Peugeot met achterwielaandrijving. Het model was leverbaar met een aantal benzine- en dieselmotoren. Naast de sedan was de 505 ook leverbaar als break en als 7-persoon Familiale.
In 1985 werd het model wat opgefrist met andere bumpers, een ander dashboard en moderner vormgegeven achterlichten.
De 505 is als sedan tot 1990 geleverd en als Break/Familiale tot 1992. Er is nooit een echte opvolger gekomen voor de 505, de 605 waarvan iedereen denkt dat dit de opvolger van de 505 is, moest immers de opvolger van de 604 worden. Feitelijk is er pas in 2011 een echte opvolger gekomen met de 508.
Auto Brekveld
Kisvelderweg 3
7161LC Neede
0545-745085
info@autobrekveld.nl
www.autobrekveld.nl
Meer informatie
Wielbasis: 275 cm
Interieurkleur: Lichtgrijs
Aantal sleutels: 1
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
De 505 was de grote sedan van Peugeot en in de jaren ’80 en een absoluut meesterwerk. Destijds was de auto onderdeel van de grote massa van hoekige sedans, dat we niet in de gaten hebben gehad dat de 505 zwaar ondergewaardeerd was en stiekem niet veel beter dan dat wij nu aannemen?
De 505 was eigenlijk een fantastisch mooi stijlicoon van de jaren 80 waarin de hand van Pininfarina duidelijk herkenbaar is. De 505 was de laatste achterwiel aangedreven Peugeot. De voorwielen staan ver naar voren, met veel ‘massa’ tussen het voorwiel en de A-Stijl. De overhang aan de achterkant was juist wat groter. Het slanke en ranke koetswerk doet daarmee gracieus aan. De grote koplampen keken ietwat priemend de wereld in. Het gaf de 505 een statig voorkomen.
De bouwkwaliteit van de 505 was oerdegelijk, met 1.351.254 verkochte exemplaren in zijn klasse een groot succes! Veel exemplaren zijn uiteindelijk in Afrikaanse landen beland en doen daar in veel gevallen heden ten dage nog steeds dienst. In Nederland zijn ze nagenoeg volledig uit het straatbeeld verdwenen.
De Peugeot 505 is een auto in de middenklasse die door Peugeot in Frankrijk werd geproduceerd van 1979 tot 1992. Hij werd in 1979 als de opvolger van de 504 geïntroduceerd. Desondanks is de 504 tot 1982 nog geleverd en tot 2006 in bepaalde landen nog gebouwd.
De 505 was de laatste echte Peugeot met achterwielaandrijving. Het model was leverbaar met een aantal benzine- en dieselmotoren. Naast de sedan was de 505 ook leverbaar als break en als 7-persoon Familiale.
In 1985 werd het model wat opgefrist met andere bumpers, een ander dashboard en moderner vormgegeven achterlichten.
De 505 is als sedan tot 1990 geleverd en als Break/Familiale tot 1992. Er is nooit een echte opvolger gekomen voor de 505, de 605 waarvan iedereen denkt dat dit de opvolger van de 505 is, moest immers de opvolger van de 604 worden. Feitelijk is er pas in 2011 een echte opvolger gekomen met de 508.
- In & Verkoop nieuw en gebruikt
- Financiering
- Verzekeringen
- Onderhoud en reparatie
- APK
- Auto Verhuur
Auto Brekveld
Kisvelderweg 3
7161LC Neede
0545-745085
info@autobrekveld.nl
www.autobrekveld.nl
Meer informatie
Wielbasis: 275 cm
Interieurkleur: Lichtgrijs
Aantal sleutels: 1
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
- Hoofdsteunen achter
- Hoofdsteunen voor
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfAuto Brekveld
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2017ContactCarlo Brekveld
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.