Kilometerstand
118.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
04/1975
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
100 kW (136 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 118.000 km
- Bouwjaar
- 04/1975
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 100 kW (136 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.664 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Open dak
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Digitale radio-ontvangst
- Handsfree
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- Startonderbreker
- Stuurbekrachtiging
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zilver
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Bruin
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Mooie Pininfarina Coupé in een prachtige kleurstelling, gris fumé met de bijpassende licht getinte ramen, als extra lederen bekleding, een open dak, RVS uitlaat en Suisse LM velgen. Loopt uitstekend met de vervangende V6 motor. Rijdt voortreffelijk, heerlijk glijden op z’n Frans, deze auto pakt drempels prettiger dan menig moderne auto. Het leuke aan deze Coupé is dat deze in het bezit is geweest van het koningshuis.
Wat heb ik het afgelopen jaar gedaan:
De PRV V6 motor vervangen door een erg goede andere PRV V6 (1976), deze nieuwe motor heeft een uitstekende compressie. Op de juiste manier, volgens werkplaatshandboek alles geplaatst, bijvoorbeeld een nieuw hitteschild tussen motor en inlaatspruitstuk. Veel leidingen en pakkingen (koeling en benzine) vervangen door nieuwe.
Meteen de automaat vervangen door een handbak (4 versnellingen). De complete automaat (op de pook na) is nog beschikbaar, zo ook vele reserve onderdelen van de vorige motor.
Carburateur afgesteld, de choke is in orde en werkt goed. Hele klus maar met veel geduld kom je ver.
Nieuwe remschijven + schoenen voorkant.
Bestuurdersstoel nieuwe binnenzitting aangebracht, is ook aanwezig voor bijrijdersstoel maar op dit moment niet nodig.
Nieuwe retro, maar moderne autoradio met DAB en bluetooth en nieuwe speakers achter geplaatst.
Achterlicht links vervangen door nieuw exemplaar (de laatste bij de club).
Tankbuis vervangen
Afgelopen december is laatste APK gedaan, dat hoeft voortaan niet meer!
Roestbehandeling:
Motorcompartiment, inclusief voorkant met de koplampen, alle roest verwijderd en opnieuw gespoten waar nodig.
Alle holle ruimten, indien roest aanwezig deze verwijderd (vaak vliegroest), vervolgens behandeld met Fertan, primer en lak waar nodig en/of wax Fluid Film AS-R. Alleen de 2 kokerbalken onderkant nog wax aanbrengen (wel al schoongespoeld) en de binnendorpels (buitendorpel is wel gedaan), grote fles Fluid Film zit erbij.
Diverse kleine plekjes alvast aangepakt zodat roest zich niet verder kan ontwikkelen. Ook hier met Fertan, vervolgens primer en lak.
Onderkant is stevig getectyleerd door garage van vorige eigenaar
Verder:
Vrijwel nieuwe banden.
RVS uitlaat in goede staat.
Elektronische ontsteking (toerenteller is daarop aangepast).
Nieuwe elektrische fan geplaatst met regelunit (toerental).
Elektrisch werkt alles verder goed.
Werkplaatshandboeken beschikbaar (ook digitaal)
Er zijn nog veel rekeningen aanwezig van wat er in het verleden allemaal aan deze Coupé is gedaan. Het totaal van de rekeningen, vanaf 2002, is € 33.000,-
Taxatierapport september 2023; Gerestaureerd voertuig in hele goede staat (3+), zie laatste foto. Nadien heb ik 'm gekocht en de nodige verbeteringen aangebracht.
Staat altijd in garage onder een hoes en alleen met mooi weer in gereden.
Wat nog te doen?
Helaas had ik een ongelukje in de garage en was er rechts voor wat schade aan het scherm, motorkap en de bumper. Is aangepakt maar nog zichtbaar. Een plaatwerker weet er wel raad mee.
Beide deuren moeten aan de onderkant qua roest worden aangepakt. Voor een plaatwerker goed te doen.
Mijn advies is om deze Coupé vervolgens geheel opnieuw te laten spuiten. Dat is deze Coupé meer dan waard.
Waarom doe ik de Coupé weg?
Een 504 was vroeger mijn allereerste auto. Na diverse oldtimers (cabrio's) te hebben gerestaureerd wilde ik terug naar mijn eerste liefde, de 504 en dan de V6. Bedoeling was deze 504 Coupé V6 verder op te knappen en nieuw te laten spuiten. Toch gaat mijn hart meer uit naar een cabrio. Dus heb ik nu de keuze gemaakt mijn 504 Coupé te verkopen.
Wat heb ik het afgelopen jaar gedaan:
De PRV V6 motor vervangen door een erg goede andere PRV V6 (1976), deze nieuwe motor heeft een uitstekende compressie. Op de juiste manier, volgens werkplaatshandboek alles geplaatst, bijvoorbeeld een nieuw hitteschild tussen motor en inlaatspruitstuk. Veel leidingen en pakkingen (koeling en benzine) vervangen door nieuwe.
Meteen de automaat vervangen door een handbak (4 versnellingen). De complete automaat (op de pook na) is nog beschikbaar, zo ook vele reserve onderdelen van de vorige motor.
Carburateur afgesteld, de choke is in orde en werkt goed. Hele klus maar met veel geduld kom je ver.
Nieuwe remschijven + schoenen voorkant.
Bestuurdersstoel nieuwe binnenzitting aangebracht, is ook aanwezig voor bijrijdersstoel maar op dit moment niet nodig.
Nieuwe retro, maar moderne autoradio met DAB en bluetooth en nieuwe speakers achter geplaatst.
Achterlicht links vervangen door nieuw exemplaar (de laatste bij de club).
Tankbuis vervangen
Afgelopen december is laatste APK gedaan, dat hoeft voortaan niet meer!
Roestbehandeling:
Motorcompartiment, inclusief voorkant met de koplampen, alle roest verwijderd en opnieuw gespoten waar nodig.
Alle holle ruimten, indien roest aanwezig deze verwijderd (vaak vliegroest), vervolgens behandeld met Fertan, primer en lak waar nodig en/of wax Fluid Film AS-R. Alleen de 2 kokerbalken onderkant nog wax aanbrengen (wel al schoongespoeld) en de binnendorpels (buitendorpel is wel gedaan), grote fles Fluid Film zit erbij.
Diverse kleine plekjes alvast aangepakt zodat roest zich niet verder kan ontwikkelen. Ook hier met Fertan, vervolgens primer en lak.
Onderkant is stevig getectyleerd door garage van vorige eigenaar
Verder:
Vrijwel nieuwe banden.
RVS uitlaat in goede staat.
Elektronische ontsteking (toerenteller is daarop aangepast).
Nieuwe elektrische fan geplaatst met regelunit (toerental).
Elektrisch werkt alles verder goed.
Werkplaatshandboeken beschikbaar (ook digitaal)
Er zijn nog veel rekeningen aanwezig van wat er in het verleden allemaal aan deze Coupé is gedaan. Het totaal van de rekeningen, vanaf 2002, is € 33.000,-
Taxatierapport september 2023; Gerestaureerd voertuig in hele goede staat (3+), zie laatste foto. Nadien heb ik 'm gekocht en de nodige verbeteringen aangebracht.
Staat altijd in garage onder een hoes en alleen met mooi weer in gereden.
Wat nog te doen?
Helaas had ik een ongelukje in de garage en was er rechts voor wat schade aan het scherm, motorkap en de bumper. Is aangepakt maar nog zichtbaar. Een plaatwerker weet er wel raad mee.
Beide deuren moeten aan de onderkant qua roest worden aangepakt. Voor een plaatwerker goed te doen.
Mijn advies is om deze Coupé vervolgens geheel opnieuw te laten spuiten. Dat is deze Coupé meer dan waard.
Waarom doe ik de Coupé weg?
Een 504 was vroeger mijn allereerste auto. Na diverse oldtimers (cabrio's) te hebben gerestaureerd wilde ik terug naar mijn eerste liefde, de 504 en dan de V6. Bedoeling was deze 504 Coupé V6 verder op te knappen en nieuw te laten spuiten. Toch gaat mijn hart meer uit naar een cabrio. Dus heb ik nu de keuze gemaakt mijn 504 Coupé te verkopen.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.