Kilometerstand
173.907 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1987
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
85 kW (116 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 3
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 173.907 km
- Bouwjaar
- 01/1987
- APK
- Nieuw
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 85 kW (116 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.580 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 830 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Veiligheid en beveiliging
- Centrale vergrendeling
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Oorspronkelijke kleur
- Wit
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Velours
Beschrijving
Achtervolgd heb ik ze… zomaar een ontboezeming uit mijn jeugd. Zó leuk vond ik de 205GTi dat ik er inderdaad zo lang als ik kon achteraan bleef rijden en s'avonds de folder wel honderden keren doorlas. Een aanvullend persoonlijk kredietje was er voor nodig, ik moest en zou zo'n GTi rijden. Drie exemplaren reed ik nieuw, zo trots als een pauw en altijd met een glimlach op mijn gezicht. Mijn broer woonde destijds in Londen en ik jakkerde daar regelmatig met dik 200km/u naartoe op vrijdagavond. Zo dwars door België naar Calais kwam je helaas niet veel bochten tegen, leuker werd dat toen ik met vrienden op vakantie ging naar Italië. Dat bochtenwerk! Mijn leukste auto ooit, de 205GTi. Jeugdsentiment? Vijfentwintig jaar later blijkt die liefde toch niet zomaar ergens vandaan gekomen te zijn, wat zijn ze populair nu. Samen met de Golf GTi is het een van de vormgevers van de hatchback rage die daarna ontstond en nog steeds actueel is. De GTi is een echte klassieker geworden, vorige maand sierde de auto als 'Hot Hatch' zelfs de cover van de Engelse Octane. Ere wie eer toekomt. Met 115pk op de voorwielaandrijving, een zeer mooie pk/kiloverhouding, stoelen om een film op uit te kijken en die subtiele rode details rondom is het een 'boy-racer' met klasse en stijl. Wie zich nu als midlife-crisis medicijn een 205GTi wenst zoekt meestal naar die bekende speld in de hooiberg. Immers bijna alle exemplaren zijn mishandeld nadat ze de bodem van de afschrijfcurve bereikt hadden. Vaak is er roest, hebben extreem hoge kilometerstanden, zijn echt 'leeg gereden' of niet schadevrij. Ze waren destijds te betaalbaar om ze direct onder een hoes in de garage te zien verdwijnen. Menig student heeft zich er uitgeleefd in de latere jaren van een GTi. Kortom wil je zo'n tijdmachine waarin je weer even slank en fit bent dan wordt het nog een lastig klusje. Vanzelfsprekend weet dokter Hans raad, een gezonde 205GTi wist hij te vinden. Genezend medicijn voor de eerste die zich meld met de midlife-crisis die te zalven blijkt met dit stuk snelle emotie. Kom gewoon even zitten en die sfeer van toen opsnuiven, kost niets. Deze eerste serie HotHatch met het populaire GTi badge is misschien wel de leukste van de gehele snelste serie die Peugeot in de jaren negentig uitbracht. In ieder geval de GTi met de mooiste velgen van allemaal. De peperpot velgen zijn ook hét herkenningspunt van de verder uitermate gedistingeerde GTi. Met slechts 885kg en een 115pk sterke injectie motor die je zo maar richting de 6000 toeren kunt en móet jagen biedt de 205GTi klassiek rijplezier. Agiel en lichtvoetig, alles wat er onder je gebeurt duidelijk en plezierig communicerend met een vertrouwen wat hoort bij een GTi in balans. Uit ruime eigen ervaring kan ik u melden dat er weinig betaalbare auto's zijn die zoveel rijplezier bieden. En dan met het aansprekende bescheiden uiterlijk van een topmodel met klasse. Een origineel onverprutst exemplaar is zeldzaam omdat ze met hogere kilometerstanden vaak in 'verkeerde handen' vielen. Deze keurig verzorgde liefhebbers GTi is de bekende uitzondering op de regel. Origineel, schade- en roestvrij. Kijk eens naar de foto's van het interieur, zelden is het gevoelige materiaal in de GTi na al die jaren in deze fraaie onbeschadigde conditie. Inmiddels ontdekt door de liefhebber en verzamelaars. Bij deze GTi zijn aanwezig de originele boekjes, aankoopfactuur en de handleiding. Recent werden de banden, vloeistoffen, remmen, waterpomp en distributie vernieuwd. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/peugeot-205-gti-'87-rally-white/2452
Meer informatie
Modelreeks: okt. 1986 - jul. 1990
Wielbasis: 242 cm
Bekleding: Velours
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Interieur
Meer informatie
Modelreeks: okt. 1986 - jul. 1990
Wielbasis: 242 cm
Bekleding: Velours
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- 5-bak
- Achterruitwisser en sproeier
- Buitenspiegels van binnenuit verstelbaar
Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfWitmer & Odijk
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2005ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.