Kilometerstand
149.500 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
12/2002
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
87 kW (118 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 3
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 149.500 km
- Bouwjaar
- 12/2002
- APK
- 12/2024
- Laatste onderhoudsbeurt
- 12/2023
- Vorige eigenaren
- 4
- Niet-rokers auto
- Ja
- Recent distributieriem vervangen
- 07/2021
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 87 kW (118 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.587 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 925 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Achterbank 1/3 - 2/3
- Airconditioning
- Armsteun
- Elektrische ramen
- Lederen stuurwiel
- Entertainment en Media
- Apple CarPlay
- Bluetooth
- Digitale radio-ontvangst
- Muziekstreaming geïntegreerd
- USB
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Extra
- Aanraakscherm
- Lichtmetalen velgen (15")
- Spoiler
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Soort lak
- Andere
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Half leder
Beschrijving
Volgens EVO Magazine de laatste echte hot hatch. Weinig gewicht, genoeg pk's voor bergen met pret. In diezelfde bergen voelt ie zich het beste thuis, helaas voor mij te weinig tijd om daar af en toe heen te rijden.
Deze 106 GTI werd als "106 S16" als eerste in Japan geleverd. Wel met het stuur links want dan ben je in het land van de rijzende zon pas echt premium.
Eind 2020 door mij zelf geexporteerd naar Nederland, het nodige papierwerk aan de Stellantis-kant (toen nog "PSA") betekende nog meer dan een half jaar wachten op een kenteken. Na drie jaar genieten wordt het tijd om de collectie wat in te perken en deze past simpelweg het minste bij onze manier van leven.
Aandachtspunt is wel de lak, deze is van de befaamde PSA kwaliteit van de jaren 90. Blanke lak op sommige plekken (vooral dak) al verdwenen. Motortje loopt p
prima. Auto staat binnen. Sony DAB+ radio met Apple Car Play (en ik neem aan ook de Android variant te gebruiken is). Nieuwe Yokohama Advan Neova AD08 RS banden op 15" aluminium "steelies look" wielen. Originele wielen tegen meerprijs voorhanden.
______________________________________________________
According to EVO Magazine the last real hot hatch. Light weight, enough horsepower for tonnes of fun. It feels most at home on twisty mountain roads, unfortunately for me too little time to drive there every now and then.
This 106 GTI was the first to be delivered in Japan as "106 S16". With the steering wheel on the left, because that's really premium in the land of the rising sun.
Exported by myself to the Netherlands at the end of 2020, the necessary paperwork on the Stellantis side (then still "PSA") meant waiting more than half a year for a Dutch registration. After three years of enjoyment it is time to limit the collection a bit and this one simply fits our way of life the least.
A point of attention is the paint, it is of the famous PSA quality of the 90s. Clear coat in some places (especially roof) has already left. Engine runs great.
Sony DAB+ radio with Apple Car Play (and I assume the Android version can also be used). New Yokohama Advan Neova AD08 RS tires on 15" aluminum "steelies look" wheels. Original wheels available at extra cost.
Deze 106 GTI werd als "106 S16" als eerste in Japan geleverd. Wel met het stuur links want dan ben je in het land van de rijzende zon pas echt premium.
Eind 2020 door mij zelf geexporteerd naar Nederland, het nodige papierwerk aan de Stellantis-kant (toen nog "PSA") betekende nog meer dan een half jaar wachten op een kenteken. Na drie jaar genieten wordt het tijd om de collectie wat in te perken en deze past simpelweg het minste bij onze manier van leven.
Aandachtspunt is wel de lak, deze is van de befaamde PSA kwaliteit van de jaren 90. Blanke lak op sommige plekken (vooral dak) al verdwenen. Motortje loopt p
prima. Auto staat binnen. Sony DAB+ radio met Apple Car Play (en ik neem aan ook de Android variant te gebruiken is). Nieuwe Yokohama Advan Neova AD08 RS banden op 15" aluminium "steelies look" wielen. Originele wielen tegen meerprijs voorhanden.
______________________________________________________
According to EVO Magazine the last real hot hatch. Light weight, enough horsepower for tonnes of fun. It feels most at home on twisty mountain roads, unfortunately for me too little time to drive there every now and then.
This 106 GTI was the first to be delivered in Japan as "106 S16". With the steering wheel on the left, because that's really premium in the land of the rising sun.
Exported by myself to the Netherlands at the end of 2020, the necessary paperwork on the Stellantis side (then still "PSA") meant waiting more than half a year for a Dutch registration. After three years of enjoyment it is time to limit the collection a bit and this one simply fits our way of life the least.
A point of attention is the paint, it is of the famous PSA quality of the 90s. Clear coat in some places (especially roof) has already left. Engine runs great.
Sony DAB+ radio with Apple Car Play (and I assume the Android version can also be used). New Yokohama Advan Neova AD08 RS tires on 15" aluminum "steelies look" wheels. Original wheels available at extra cost.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.