Kilometerstand
89.602 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
02/1975
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
35 kW (48 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 78-EM-07
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 89.602 km
- Bouwjaar
- 02/1975
- APK
- 10/2025
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 35 kW (48 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 1.400 cm³
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 799 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Open dak
- Veiligheid en beveiliging
- Mistlampen
- Extra
- Lichtmetalen velgen
- Sportonderstel
- Sportstoelen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Oranje
- Oorspronkelijke kleur
- Oranje
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
De Rally-sensatie van 1968! Om een beetje van het truttige imago af te komen, reden in 1968 twee DAF’s mee in de rally London-Sydney. Dat DAF een sportieve en betrouwbare auto was namelijk al ruim bekend bij de makers maar ook bij autosport minnend Nederland. Dat werd nogmaals bewezen toen de DAF 55 met Rob Slotemaker en Rob Janssen de “Nummer 30” als 17e over de finishlijn in Sydney schoot. Sindsdien hebben meerdere DAF automobielen deelgenomen aan sportieve evenementen. Met als dieptepunt de achteruitrij-races op het circuit in Valkenswaard, waarbij talloze DAF’s zijn gesneuveld en als absoluut hoogtepunt eerder genoemde race en de successen van de DAF vrachtwagens met Jan de Rooij aan het stuur tijdens “Le Dakar”! Deze DAF is afkomstig van een echte liefhebber die de auto heeft omgebouwd tot een heus Rally-kanon met heel veel kostbare aanpassingen. Om er een paar te laten passeren noemen we de 1.4 liter motor met grotere carburateurs en snellere (scherpere) nokkenassen. Daarnaast is de auto voorzien van een rolkooi en schijfremmen op de vooras. De aandrijflijn is afkomstig van de Volvo 340 (die op haar beurt weer van origine, voor de overname door Volvo van de personenauto-tak), ontwikkeld was als DAF 77. Dit alles maakt deze DAF tot een echte Rally sensatie met groot vermogen. Deze DAF is dan ook heel serieus snel! Spektakel en sensatie gegarandeerd! De auto is van 2008 tot eind 2024 van een eigenaar (familie) geweest die de auto in de periode 2018-2022 met veel liefde en oog voor detail gerestaureerd en opgebouwd hebben. Hiervan is ook de fotoreportage van aanwezig. Wij hebben daarna de auto verder verbeterd en verder aangepast om de betrouwbaarheid, rijbeleving en rally-inzet verder te verbeteren. Na de restauratie is er met de auto nagenoeg niet gereden en zij is nooit ingezet tijdens rally’s of behendigheidproeven! Zij bevindt zich dus in onbeschadigde en gerestaureerde staat en is, wat ons betreft, startklaar voor inzet tijdens behendigheidsproeven, rally’s, (winter-) trials en puzzelritten!
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): Geen garantie
Aanvullende opties en accessoires
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Optioneel afleverpakket (zonder meerprijs): Geen garantie
Aanvullende opties en accessoires
- 1400cc motor
- Kuipstoelen voorin
- Rallye bestikkering
- Rallye grille met lampenset
- Rolkooi
- Zeer zeldzame, goede staat
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfCarel Wüst Classics B.V.
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2021ContactM. Wüst
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.