Kilometerstand
166.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/2005
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
155 kW (211 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 166.000 km
- Bouwjaar
- 06/2005
- Laatste onderhoudsbeurt
- 06/2024
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 155 kW (211 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Achterbank 1/3 - 2/3
- Airconditioning
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Multifunctioneel stuurwiel
- Open dak
- Panorama dak
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp achter
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Boordcomputer
- CD
- Handsfree
- Muziekstreaming geïntegreerd
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Electronic Stability Program
- Stuurbekrachtiging
- Traction Control
- Xenon verlichting
- Extra
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Lichtmetalen velgen (17")
- Spoiler
- Sportpakket
- Wassysteem voor koplampen
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Groen
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Ze zeggen wel eens, die had ik moeten houden. Dat heb ik lang gedaan met deze prachtige Mini John Cooper Works, maar hij mag nu toch naar een nieuwe liefhebber. Het leven ontwikkelt zich en ik heb helaas geen plek meer voor twee auto’s.
Dit is een originele, niet verprutste Mini R53 JCW en dan ook nog eens in een uitermate mooie uitvoering. Donkergroene lak, elegante spaakvelgen en die twee centraal geplaatste uitlaten. Het is bijna een soort gentleman’s racer, handgeschakeld, een lekker sportief geluid bij de hogere toeren, het heerlijke gehuil van de supercharger, de befaamde snaarstrakke wegligging. De looks zijn goed, maar zijn subjectief, dat weet ik, maar het is onbetwistbaar een fantastische auto om mee te rijden. Ik heb veel auto’s gereden, ook veel snellere, maar weinig kan tippen aan deze auto. Dat klinkt als veel lof voor een Mini, maar op de openbare weg wordt het bijna niet leuker dan dit. Liefhebbers weten hoe bijzonder het is dat een dergelijke Mini te koop komt in een originele staat, daarnaast is dit ook de leukere motor dan de generatie Mini’s die hierna kwamen. De nieuwere (snelle) Mini’s zijn namelijk allemaal turbo geblazen, deze heeft dat bijzondere karakter van een supercharger. Als je het verschil kent dan weet je hoe leuk en verslavend dat is.
Deze auto is geleverd in Luxemburg in 2005 en in 2017 naar Nederland gehaald. Eind 2019 ben ik ‘m gaan bekijken en heb ‘m meteen gekocht. Na bijna 5 jaar mag dit heerlijke bommetje met 211 pk naar een nieuwe eigenaar. Ik heb er al die jaren erg goed voor gezorgd en de afgelopen 3 jaar heb ik er een stuk minder mee gereden, in die jaren heeft de auto binnen gestaan en heb ik er af en toe leuke ritten mee gemaakt. De auto heeft net glansrijk de APK doorstaan, daarnaast heb ik remblokken en remklauwen achter laten vervangen. De oude waren nog niet op, maar piepten soms een beetje en ik wil graag een nette auto verkopen waar een volgende eigenaar ook weer met veel plezier van kan genieten.
Deze auto heeft een paar leuke opties:
Verder heb ik zelf een Grom BT3 module ingebouwd, hierdoor kan je bellen en muziek luisteren in de auto via Bluetooth. Telefoon opnemen, nummers overslaan, al dat soort dingen werken gewoon. Hiervoor moest de CD-wisselaar wijken, maar die krijg je er gewoon bij mocht je deze auto kopen. In overleg kan ik die ook terugplaatsen en de Bluetooth module eruit halen.
Lang verhaal, maar ik ben dan ook enthousiast over deze auto. Als jij dat ook bent geworden, neem dan gerust contact op. Hou er wel rekening mee dat de vraagprijs de staat van de auto reflecteert en dat dit een aanbod is voor een liefhebber.
Dit is een originele, niet verprutste Mini R53 JCW en dan ook nog eens in een uitermate mooie uitvoering. Donkergroene lak, elegante spaakvelgen en die twee centraal geplaatste uitlaten. Het is bijna een soort gentleman’s racer, handgeschakeld, een lekker sportief geluid bij de hogere toeren, het heerlijke gehuil van de supercharger, de befaamde snaarstrakke wegligging. De looks zijn goed, maar zijn subjectief, dat weet ik, maar het is onbetwistbaar een fantastische auto om mee te rijden. Ik heb veel auto’s gereden, ook veel snellere, maar weinig kan tippen aan deze auto. Dat klinkt als veel lof voor een Mini, maar op de openbare weg wordt het bijna niet leuker dan dit. Liefhebbers weten hoe bijzonder het is dat een dergelijke Mini te koop komt in een originele staat, daarnaast is dit ook de leukere motor dan de generatie Mini’s die hierna kwamen. De nieuwere (snelle) Mini’s zijn namelijk allemaal turbo geblazen, deze heeft dat bijzondere karakter van een supercharger. Als je het verschil kent dan weet je hoe leuk en verslavend dat is.
Deze auto is geleverd in Luxemburg in 2005 en in 2017 naar Nederland gehaald. Eind 2019 ben ik ‘m gaan bekijken en heb ‘m meteen gekocht. Na bijna 5 jaar mag dit heerlijke bommetje met 211 pk naar een nieuwe eigenaar. Ik heb er al die jaren erg goed voor gezorgd en de afgelopen 3 jaar heb ik er een stuk minder mee gereden, in die jaren heeft de auto binnen gestaan en heb ik er af en toe leuke ritten mee gemaakt. De auto heeft net glansrijk de APK doorstaan, daarnaast heb ik remblokken en remklauwen achter laten vervangen. De oude waren nog niet op, maar piepten soms een beetje en ik wil graag een nette auto verkopen waar een volgende eigenaar ook weer met veel plezier van kan genieten.
Deze auto heeft een paar leuke opties:
- Het Chrono Pack, dat betekent dat toerenteller en snelheidsmeter recht voor je neus zitten in plaats van centraal in het dashboard. De tellers in het midden geven onder andere olietemperatuur, boostmeter supercharger en benzinemeter aan. Ligt aan je voorkeur, maar ik vind dit veel prettiger dan de niet Chrono layout.
- Schuif/kantel dakraam. Altijd prettig een dakraam, maar vooral bij Mini’s is het een grote uitkomst als je voor een (hoog) stoplicht staat. Hierdoor hoef je niet extreem ver naar voren te hangen als je het stoplicht wil zien. Klinkt triviaal, maar door de styling van Mini’s is dit echt een uitkomst.
- Een originele John Cooper Works tuning kit. Helaas wordt hier erg vaak mee gesjoemeld en zijn normale Cooper S’en ook te koop met een vergelijkbaar vermogen. Bij deze auto is het echter dus origineel geleverd bij de aankoop. Bewijs hiervan is aanwezig.
- Pirelli P-Zero’s rondom, een fijne, sportieve band die het karakter van de auto complementeert.
- Had ik dit al getypt? Een mooie, onverprutste R53 JCW!
Verder heb ik zelf een Grom BT3 module ingebouwd, hierdoor kan je bellen en muziek luisteren in de auto via Bluetooth. Telefoon opnemen, nummers overslaan, al dat soort dingen werken gewoon. Hiervoor moest de CD-wisselaar wijken, maar die krijg je er gewoon bij mocht je deze auto kopen. In overleg kan ik die ook terugplaatsen en de Bluetooth module eruit halen.
Lang verhaal, maar ik ben dan ook enthousiast over deze auto. Als jij dat ook bent geworden, neem dan gerust contact op. Hou er wel rekening mee dat de vraagprijs de staat van de auto reflecteert en dat dit een aanbod is voor een liefhebber.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.