Kilometerstand
82.506 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
09/1976
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
100 kW (136 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 82.506 km
- Bouwjaar
- 09/1976
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 100 kW (136 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.500 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 8
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Te koop deze zeer unieke fabrieks originele MGB GT V8 uit 1976! Tussen 1973 en 1976 zijn er slechts 2591 V8's gebouwd.
Wat een ongelooflijk waanzinnige auto! Niet voor niets bestempeld als "One of the best marriages in the automobile history" Daarmee is niets teveel gezegd. Deze V8 is in geen enkel opzicht te vergelijken met de 4 cilinder uitvoering.
Start/loopt/rijd fantastisch! Corrosserie zeer strak op 1 plekje op het linker achterwielrand na. (Zie foto 14) Onderkant net zo mooi als de bovenkant en niet aan gelast.
De exemplaren die je tegenkomt zijn vaak een zelfbouw uitvoering of verbouwd van RHD naar LHD en gemodificeerd.
Dat is allemaal niet het geval bij deze. Voorzien van de originele 4 bak met elektronische overdrive en motorblok is nog de originele zoals af-fabriek geleverd. Matching numbers dus zoals op het Heritage Certifcate vermeldt staat wat toch echt wel uniek is!
Door de jaren heen zeer veel aan gedaan, gigantische map met historie en facturen aanwezig.
Verkeerd in zeer mooie staat. Recent voorzien van 4 instelbare Spax schokdempers, nieuwe spiraalveren voorzijde en nieuwe bladveren achterzijde. Motor voorzien van elektronische ontsteking, grote beurt en nieuwe elektrische brandstofpomp.
Elektrisch werkt alles goed, ook alle meters.
APK tot 03-07-2026.
Op 13-06-2024 getaxeerd op een vervaningswaarde van €42.500,-.
Kortom, een mooi zeer zeldzaam exemplaar!
Vragen? Mail of bel gerust.
Inruil is mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Alexander de Vos
Wat een ongelooflijk waanzinnige auto! Niet voor niets bestempeld als "One of the best marriages in the automobile history" Daarmee is niets teveel gezegd. Deze V8 is in geen enkel opzicht te vergelijken met de 4 cilinder uitvoering.
Start/loopt/rijd fantastisch! Corrosserie zeer strak op 1 plekje op het linker achterwielrand na. (Zie foto 14) Onderkant net zo mooi als de bovenkant en niet aan gelast.
De exemplaren die je tegenkomt zijn vaak een zelfbouw uitvoering of verbouwd van RHD naar LHD en gemodificeerd.
Dat is allemaal niet het geval bij deze. Voorzien van de originele 4 bak met elektronische overdrive en motorblok is nog de originele zoals af-fabriek geleverd. Matching numbers dus zoals op het Heritage Certifcate vermeldt staat wat toch echt wel uniek is!
Door de jaren heen zeer veel aan gedaan, gigantische map met historie en facturen aanwezig.
Verkeerd in zeer mooie staat. Recent voorzien van 4 instelbare Spax schokdempers, nieuwe spiraalveren voorzijde en nieuwe bladveren achterzijde. Motor voorzien van elektronische ontsteking, grote beurt en nieuwe elektrische brandstofpomp.
Elektrisch werkt alles goed, ook alle meters.
APK tot 03-07-2026.
Op 13-06-2024 getaxeerd op een vervaningswaarde van €42.500,-.
Kortom, een mooi zeer zeldzaam exemplaar!
Vragen? Mail of bel gerust.
Inruil is mogelijk.
Met vriendelijke groet,
Alexander de Vos
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.