Kilometerstand
17.155 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1956
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
68 kW (92 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 2
- Landversie
- Nederland
- Advertentienr.
- 2859132
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 17.155 km
- Bouwjaar
- 06/1956
- Productiejaar
- 1956
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 68 kW (92 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.498 cm³
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
0,0 l/100 km (gem.)
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- -
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Deze 1956 MG MGA Roadster is onlangs opgedoken uit een Nederlandse privécollectie.
In al mijn jaren kan ik vol vertrouwen zeggen dat deze MGA een van de best onderhouden exemplaren is die ik ooit ben tegengekomen.
Afgewerkt in een prachtige 'Orient Red' exterieur over zwart leder met rode biezen aan de binnenkant, is het ook een van de meest aantrekkelijke.
Dit vroege model is naar mijn mening de MGA in zijn puurste en meest wenselijke vorm.
Een echte Engelse roadster, voornamelijk ontworpen voor de ”gentlemen racer”.
De MGA is een behoorlijke evolutie tegenover zijn 'TF' voorganger. Naast een veel gestroomlijnder uiterlijk, werd de MGA geleverd met onafhankelijke ophanging en stuurinrichting met tandheugel en rondsel.
Dit resulteerde in een roadster die klassieke charme uitstraalt en ongeëvenaarde superieure handling biedt in vergelijking met de meeste van zijn tijdgenoten.
Onze MGA is ooit tijdens zijn leven volledig gerestaureerd en dat is nog zeer goed zichtbaar.
Zowel de technische als esthetische aspecten van de restauratie zijn destijds onberispelijk uitgevoerd. (Fotobestand van zowel de volledige technische als optische restauratie is aanwezig).
Na de restauratie werd de auto regelmatig gereden in de loop der jaren. Tegelijkertijd is de wagen bijna maniakaal goed onderhouden.
Vanuit technisch oogpunt bestaat er geen twijfel over de buitengewone kwaliteiten van deze auto.
Het carrosserie- en chassiswerk vertoont geen enkel teken van corrosie, een getuigenis van de zorgvuldige restauratie die ze destijds heeft gekregen. De 1500CC 4-cilinder motor komt met één druk op de knop tot leven en loopt gelijkmatig en krachtig.
De auto schakelt als boter. (De koppeling is onlangs vernieuwd).
Het uitstekende rijgedrag van de auto geeft vertrouwen in elke bocht, dus geen zorgen aan de ophangingskant.
Ook het remsysteem is onlangs gerenoveerd, wat zorgt voor nauwkeurige en effectieve remkracht.
Wat het uiterlijk betreft, valt er ook niet veel te wensen.
Esthetisch gezien laat deze MGA geen ruimte voor teleurstelling.
Hoewel hij trots wat 'patina' vertoont die in de loop der jaren is opgedaan, is het juist dit unieke karakter dat zijn aantrekkingskracht versterkt.
De 'Orient Red' lak verkeert in goede staat en de auto heeft zeer mooi chroomwerk.
De verchroomde 'knock-off' spaakwielen completeren het aantrekkelijke plaatje aan de buitenkant. Bovendien is de auto uitgerust met een gloednieuw dak en perfect functionerende schuiframen voor die occasionele regenachtige ritten.
Het interieur is een aangename plek om tijd door te brengen. De zwarte leren stoelen met rode biezen zijn gebruikt maar vertonen geen ernstige slijtage.
Er ontbreken geen schakelaars of er zijn geen gebroken knoppen. Alles werkt perfect.
Kortom, een prachtige Roadster klaar voor een serieuze klassieke rally of gewoon een ontspannen zondagse rit.
Zijn uitzonderlijke staat, gecombineerd met zijn rijke geschiedenis en onmiskenbare charme, maken het een absoluut genot voor elke liefhebber.'
Deze MGA heeft Nederlands papierwerk waardoor hij makkelijk in elk EU-land te registreren is.
Bel 0031623679846 voor meer informatie.
Wij verschepen naar elke locatie in de wereld. Vraag onze partner FreightHammer een gratis offerte! (http: www.freighthammer.com )
Wir sprechen Deutsch, We speak English, Nous parlons Francais, Wij spreken Nederlands.
Garantie: Geen aanvullende garantie
In al mijn jaren kan ik vol vertrouwen zeggen dat deze MGA een van de best onderhouden exemplaren is die ik ooit ben tegengekomen.
Afgewerkt in een prachtige 'Orient Red' exterieur over zwart leder met rode biezen aan de binnenkant, is het ook een van de meest aantrekkelijke.
Dit vroege model is naar mijn mening de MGA in zijn puurste en meest wenselijke vorm.
Een echte Engelse roadster, voornamelijk ontworpen voor de ”gentlemen racer”.
De MGA is een behoorlijke evolutie tegenover zijn 'TF' voorganger. Naast een veel gestroomlijnder uiterlijk, werd de MGA geleverd met onafhankelijke ophanging en stuurinrichting met tandheugel en rondsel.
Dit resulteerde in een roadster die klassieke charme uitstraalt en ongeëvenaarde superieure handling biedt in vergelijking met de meeste van zijn tijdgenoten.
Onze MGA is ooit tijdens zijn leven volledig gerestaureerd en dat is nog zeer goed zichtbaar.
Zowel de technische als esthetische aspecten van de restauratie zijn destijds onberispelijk uitgevoerd. (Fotobestand van zowel de volledige technische als optische restauratie is aanwezig).
Na de restauratie werd de auto regelmatig gereden in de loop der jaren. Tegelijkertijd is de wagen bijna maniakaal goed onderhouden.
Vanuit technisch oogpunt bestaat er geen twijfel over de buitengewone kwaliteiten van deze auto.
Het carrosserie- en chassiswerk vertoont geen enkel teken van corrosie, een getuigenis van de zorgvuldige restauratie die ze destijds heeft gekregen. De 1500CC 4-cilinder motor komt met één druk op de knop tot leven en loopt gelijkmatig en krachtig.
De auto schakelt als boter. (De koppeling is onlangs vernieuwd).
Het uitstekende rijgedrag van de auto geeft vertrouwen in elke bocht, dus geen zorgen aan de ophangingskant.
Ook het remsysteem is onlangs gerenoveerd, wat zorgt voor nauwkeurige en effectieve remkracht.
Wat het uiterlijk betreft, valt er ook niet veel te wensen.
Esthetisch gezien laat deze MGA geen ruimte voor teleurstelling.
Hoewel hij trots wat 'patina' vertoont die in de loop der jaren is opgedaan, is het juist dit unieke karakter dat zijn aantrekkingskracht versterkt.
De 'Orient Red' lak verkeert in goede staat en de auto heeft zeer mooi chroomwerk.
De verchroomde 'knock-off' spaakwielen completeren het aantrekkelijke plaatje aan de buitenkant. Bovendien is de auto uitgerust met een gloednieuw dak en perfect functionerende schuiframen voor die occasionele regenachtige ritten.
Het interieur is een aangename plek om tijd door te brengen. De zwarte leren stoelen met rode biezen zijn gebruikt maar vertonen geen ernstige slijtage.
Er ontbreken geen schakelaars of er zijn geen gebroken knoppen. Alles werkt perfect.
Kortom, een prachtige Roadster klaar voor een serieuze klassieke rally of gewoon een ontspannen zondagse rit.
Zijn uitzonderlijke staat, gecombineerd met zijn rijke geschiedenis en onmiskenbare charme, maken het een absoluut genot voor elke liefhebber.'
Deze MGA heeft Nederlands papierwerk waardoor hij makkelijk in elk EU-land te registreren is.
Bel 0031623679846 voor meer informatie.
Wij verschepen naar elke locatie in de wereld. Vraag onze partner FreightHammer een gratis offerte! (http: www.freighthammer.com )
Wir sprechen Deutsch, We speak English, Nous parlons Francais, Wij spreken Nederlands.
Garantie: Geen aanvullende garantie
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfLegendary Classics
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2014ContactD. Franssen
Online diensten
Online adviesBereikbaarReserveren
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.