Kilometerstand
150.121 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
07/1987
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
178 kW (242 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikGaranties en certificaten
Het NAP-logo staat voor een logisch opbouw van de reeks bekende kilometerstanden. De RDW checkt dit voor alle Nederlandse voertuigen.
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Landversie
- Nederland
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 150.121 km
- Bouwjaar
- 07/1987
- APK
- Nieuw
- Laatste onderhoudsbeurt
- 10/2024
- Vorige eigenaren
- 2
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 178 kW (242 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 5.549 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.562 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Super 95
Opties
- Comfort en gemak
- Armsteun
- Climate Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Lederen bekleding
- Open dak
- Entertainment en Media
- Radio
- Sound system
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Centrale vergrendeling
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Lichtmetalen velgen (15")
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zilver
- Oorspronkelijke kleur
- 735 ASTRALSILBER METALLIC
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
MERCEDES 560 SL
Veel mooier wordt het niet dan deze iconische Mercedes roadster, de R107. Dat geldt zowel voor het fraaie ontwerp van dit model als de unieke staat van dit exemplaar. Deze 560 SL is in 1987 nieuw geleverd in Californië, de ‘sunshine state,’ en als je de onderkant van de auto op de brug bekijkt, zijn de voordelen daarvan direct zichtbaar: geen roest, geen vuil, geen corrosie. Het is alsof deze Mercedes nog maar net van de band is gerold in het Stuttgart van de jaren tachtig.
De R107 werd getekend door Friedrich Geiger en de kenner zal u kunnen vertellen dat de eerste auto’s in deze reeks al in 1971 verschenen. Tegenwoordig is het zeldzaam als een model langer dan 6 jaar geproduceerd wordt. Hoe veelzeggend is het dan dat de R107 maar liefst 18 jaar gebouwd werd door Mercedes? Sportief, elegant, degelijk, klassiek, modern, opzichtig en juist ook weer niet. De kracht van de Mercedes R107 is dat hij het vermogen heeft om all things to all people te zijn. Het is zonder enige twijfel een van de meest succesvolle auto’s die Mercedes ooit heeft ontworpen. Echter, ook dit model wordt ondanks een lange productieperiode steeds zeldzamer, zeker in deze staat.
Wat een geluk dan dat u dit exemplaar treft. Deze SL heeft namelijk niet alleen louter zonneschijn gezien, ook heeft deze auto na zijn aankomst België in 2018 een grondige restauratie ondergaan waarbij geld geen rol speelde. Waar is dat aan te zien? Ons viel bijvoorbeeld op dat de minder fraaie Amerikaanse bumpers en koplampen zijn vervangen voor de originele onderdelen waarmee dit model in Europa werd geleverd. Geen imitatie dus en als nieuw. Dat geldt ook voor het interieur: volledig vernieuwd, maar wél met het juiste perforatiepatroon in de leren bekleding (en een originele radio natuurlijk). Samenvattend: of het nu gaat om het grote plaatje of de kleinere details, alles klopt aan deze auto.
Bouwjaar 1987
Motorgegevens M117 5.6 liter V8 met single overhead camshaft en 16 kleppen, 231 pk / 380 Nm
Kilometerstand 156.000
Topsnelheid 240 km/u
Bijzonderheden:
Veel mooier wordt het niet dan deze iconische Mercedes roadster, de R107. Dat geldt zowel voor het fraaie ontwerp van dit model als de unieke staat van dit exemplaar. Deze 560 SL is in 1987 nieuw geleverd in Californië, de ‘sunshine state,’ en als je de onderkant van de auto op de brug bekijkt, zijn de voordelen daarvan direct zichtbaar: geen roest, geen vuil, geen corrosie. Het is alsof deze Mercedes nog maar net van de band is gerold in het Stuttgart van de jaren tachtig.
De R107 werd getekend door Friedrich Geiger en de kenner zal u kunnen vertellen dat de eerste auto’s in deze reeks al in 1971 verschenen. Tegenwoordig is het zeldzaam als een model langer dan 6 jaar geproduceerd wordt. Hoe veelzeggend is het dan dat de R107 maar liefst 18 jaar gebouwd werd door Mercedes? Sportief, elegant, degelijk, klassiek, modern, opzichtig en juist ook weer niet. De kracht van de Mercedes R107 is dat hij het vermogen heeft om all things to all people te zijn. Het is zonder enige twijfel een van de meest succesvolle auto’s die Mercedes ooit heeft ontworpen. Echter, ook dit model wordt ondanks een lange productieperiode steeds zeldzamer, zeker in deze staat.
Wat een geluk dan dat u dit exemplaar treft. Deze SL heeft namelijk niet alleen louter zonneschijn gezien, ook heeft deze auto na zijn aankomst België in 2018 een grondige restauratie ondergaan waarbij geld geen rol speelde. Waar is dat aan te zien? Ons viel bijvoorbeeld op dat de minder fraaie Amerikaanse bumpers en koplampen zijn vervangen voor de originele onderdelen waarmee dit model in Europa werd geleverd. Geen imitatie dus en als nieuw. Dat geldt ook voor het interieur: volledig vernieuwd, maar wél met het juiste perforatiepatroon in de leren bekleding (en een originele radio natuurlijk). Samenvattend: of het nu gaat om het grote plaatje of de kleinere details, alles klopt aan deze auto.
Bouwjaar 1987
Motorgegevens M117 5.6 liter V8 met single overhead camshaft en 16 kleppen, 231 pk / 380 Nm
Kilometerstand 156.000
Topsnelheid 240 km/u
Bijzonderheden:
- Oorspronkelijk geleverd in Californië
- Originele en uitzonderlijk goede staat
- Automaat
- Leer
- Airconditioning
- Hardtop
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfAutoservice Heesakker
listpage.listItem.rating.accessibility
Contactde heer S.C. Heesakker
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.