Kilometerstand
175.976 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
07/1984
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
147 kW (200 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 3
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 175.976 km
- Bouwjaar
- 07/1984
- APK
- 03/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 10/2023
- Vorige eigenaren
- 2
- Recent distributieriem vervangen
- 10/2023
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 147 kW (200 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Versnellingen
- 3
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.509 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
10,0 l/100 km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Armsteun
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Navigatiesysteem
- Neerklapbare passagiersstoel
- Open dak
- Wind deflector
- Entertainment en Media
- CD
- Radio
- Sound system
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Centrale vergrendeling
- Mistlampen
- Startonderbreker
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Reservewiel
- Stalen velgen
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Groen
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Reden van verkoop:
De auto is 23 jaar in ons bezit en er wordt te weinig mee gereden en dat is zonde. Deze auto’s moeten regelmatig rijden omdat dat voor alles beter is en de kwaliteit van de auto en motor dat makkelijk toestaan. Na de technische revisie van de auto is nu eigenlijk een gedegen cosmetische ingreep op zijn plaats. Er komen hier en daar wat aandachtspunten in de carrosserie naar voren waar degelijk op moet worden ingegrepen om de stijgende waarde van de auto veilig te stellen. Om die reden neem ik afscheid om hem door te geven aan iemand die de auto weer helemaal ook roestbestendig en netjes gespoten overeind laat zetten en daarmee een prima investering doet. Ik heb getwijfeld om hem oppervlakkig te laten overspuiten op die delen waar aandacht aan gegeven moet worden maar dat doet de hardheid en kwaliteit van de auto geen recht. Als je hier even goed op investeert heb je een superfijne auto die zijn waarde niet alleen behoudt maar als belegging keurig mee kan de komende 10-20 jaar of langer. Hij moet dus naar een liefhebber die hem verder oppakt. Daarom verkoop ik de auto open en eerlijk, what you see is what you get.
Mijn Mercedes 280 SL van 25 juli 1984 in de kleur groen die niet veel voorkomt.
Deze auto kocht ik op 28 dec 2001 van Autobedrijf Van Os te Uden. Dit jaar is de auto 40 jaar oud en belastingvrij op 25 juli 2024. De laatste belasting voor dit hele jaar is betaald.
Apk-keuring is geldig tot 2 maart 2026.
De 280SL weegt 1609 kg, heeft een 6 cilinder in lijn motor en een topsnelheid van 220 km/u die ik er uiteraard nooit mee heb gereden, dat moet je met een oudje niet doen. Hij is voorzien van een drietraps automatische versnellingsbak die heerlijk schakelt.
Ik heb de auto jarenlang geschorst omdat er een lekkage zat in de radiator van de verwarming. Aangezien men me vertelde dat dit een ingrijpende reparatie is waarbij het hele dashboard eruit moet, heb ik het niet aangedurfd daar zelf aan te beginnen. Uiteindelijk is de SL naar een automonteur gebracht en die heeft op mijn instructies gedurende een aantal maanden de auto in 2022 technisch weer helemaal up-to-date gemaakt.
Daarbij zijn de volgende zaken gebeurd:
- Alle grote rubbers van het voorste subframe zijn vernieuwd
- Nieuwe stabilisatie rubbers
- De automatische versnellingsbak is gespoeld, voorzien van nieuwe filter, pakking en olie
- De 2 hydraulische slangen naar de stuurbekrachtiging olie koeler zijn vernieuwd, de olie ook uiteraard.
- Een deel van de remleiding is vervangen, nieuwe remvloeistof gevuld
- Rondom nieuwe remslangen, Brembo remblokken en remschijven
- De passagiers gordel is vervangen
- Nieuwe ruitenwissers
- Nieuwe motor interieur ventilator gemonteerd.
- Apk keuring heeft plaats gevonden
- De gehele vloer van de auto is kaal gemaakt, ingesmeerd met Fertan, roestwerende vloeistof uit de scheepvaart, daarna in de bodyshutz gezet en is een dikke geluid- en temperatuur werende bekleding laag aangebracht over de hele binnenzijde vloer.
- De leren stoelen zijn weer ingevet en mechanisch in orde gemaakt, stoelrails ingevet etc.
- De grote koelradiator en verwarming radiator zijn professioneel door een fabriek gereviseerd en weer gemonteerd en gevuld.
- Er zijn nieuwe v-snaren aangebracht.
- Er is een nieuwe waterpomp en thermostaat gemonteerd, koelsysteem gereinigd.
- Benzinetank gespoeld en brandstofsysteem gereinigd.
- Nieuw motorolie en filter aangebracht.
- Deurbekleding verwijderd, gereinigd, elektrische raamsystemen gangbaar gemaakt
- Banden rondom en schokbrekers zijn nog in prima staat, evenals de verlichting, koplampen en mistlampen. Ook de centrale vergrendeling werkt naar behoren.
- De Sl is voorzien van een klasse 1 startonderbreking van de firma Cobra.
Het is een heerlijke tweezitter met een in 2023 aangebrachte nieuwe cabriokap van originele Mercedes kwaliteit, en aangebracht door een professioneel bedrijf te Eindhoven.
Er zit een Becker autoradio/cd speler in die ook als navigatie werkt met een cd. Ik heb er ook een 6 cd wisselaar bij van Becker.
Eveneens heb ik een hardtop in de kleur bij de auto ( zie de laatste foto) maar die is nauwelijks in gebruik geweest aangezien het voor een soft top slecht is om opgevouwen te zijn. De hardtop staat in een verticale standaard opgeslagen.
De auto is 23 jaar in ons bezit en er wordt te weinig mee gereden en dat is zonde. Deze auto’s moeten regelmatig rijden omdat dat voor alles beter is en de kwaliteit van de auto en motor dat makkelijk toestaan. Na de technische revisie van de auto is nu eigenlijk een gedegen cosmetische ingreep op zijn plaats. Er komen hier en daar wat aandachtspunten in de carrosserie naar voren waar degelijk op moet worden ingegrepen om de stijgende waarde van de auto veilig te stellen. Om die reden neem ik afscheid om hem door te geven aan iemand die de auto weer helemaal ook roestbestendig en netjes gespoten overeind laat zetten en daarmee een prima investering doet. Ik heb getwijfeld om hem oppervlakkig te laten overspuiten op die delen waar aandacht aan gegeven moet worden maar dat doet de hardheid en kwaliteit van de auto geen recht. Als je hier even goed op investeert heb je een superfijne auto die zijn waarde niet alleen behoudt maar als belegging keurig mee kan de komende 10-20 jaar of langer. Hij moet dus naar een liefhebber die hem verder oppakt. Daarom verkoop ik de auto open en eerlijk, what you see is what you get.
Mijn Mercedes 280 SL van 25 juli 1984 in de kleur groen die niet veel voorkomt.
Deze auto kocht ik op 28 dec 2001 van Autobedrijf Van Os te Uden. Dit jaar is de auto 40 jaar oud en belastingvrij op 25 juli 2024. De laatste belasting voor dit hele jaar is betaald.
Apk-keuring is geldig tot 2 maart 2026.
De 280SL weegt 1609 kg, heeft een 6 cilinder in lijn motor en een topsnelheid van 220 km/u die ik er uiteraard nooit mee heb gereden, dat moet je met een oudje niet doen. Hij is voorzien van een drietraps automatische versnellingsbak die heerlijk schakelt.
Ik heb de auto jarenlang geschorst omdat er een lekkage zat in de radiator van de verwarming. Aangezien men me vertelde dat dit een ingrijpende reparatie is waarbij het hele dashboard eruit moet, heb ik het niet aangedurfd daar zelf aan te beginnen. Uiteindelijk is de SL naar een automonteur gebracht en die heeft op mijn instructies gedurende een aantal maanden de auto in 2022 technisch weer helemaal up-to-date gemaakt.
Daarbij zijn de volgende zaken gebeurd:
- Alle grote rubbers van het voorste subframe zijn vernieuwd
- Nieuwe stabilisatie rubbers
- De automatische versnellingsbak is gespoeld, voorzien van nieuwe filter, pakking en olie
- De 2 hydraulische slangen naar de stuurbekrachtiging olie koeler zijn vernieuwd, de olie ook uiteraard.
- Een deel van de remleiding is vervangen, nieuwe remvloeistof gevuld
- Rondom nieuwe remslangen, Brembo remblokken en remschijven
- De passagiers gordel is vervangen
- Nieuwe ruitenwissers
- Nieuwe motor interieur ventilator gemonteerd.
- Apk keuring heeft plaats gevonden
- De gehele vloer van de auto is kaal gemaakt, ingesmeerd met Fertan, roestwerende vloeistof uit de scheepvaart, daarna in de bodyshutz gezet en is een dikke geluid- en temperatuur werende bekleding laag aangebracht over de hele binnenzijde vloer.
- De leren stoelen zijn weer ingevet en mechanisch in orde gemaakt, stoelrails ingevet etc.
- De grote koelradiator en verwarming radiator zijn professioneel door een fabriek gereviseerd en weer gemonteerd en gevuld.
- Er zijn nieuwe v-snaren aangebracht.
- Er is een nieuwe waterpomp en thermostaat gemonteerd, koelsysteem gereinigd.
- Benzinetank gespoeld en brandstofsysteem gereinigd.
- Nieuw motorolie en filter aangebracht.
- Deurbekleding verwijderd, gereinigd, elektrische raamsystemen gangbaar gemaakt
- Banden rondom en schokbrekers zijn nog in prima staat, evenals de verlichting, koplampen en mistlampen. Ook de centrale vergrendeling werkt naar behoren.
- De Sl is voorzien van een klasse 1 startonderbreking van de firma Cobra.
Het is een heerlijke tweezitter met een in 2023 aangebrachte nieuwe cabriokap van originele Mercedes kwaliteit, en aangebracht door een professioneel bedrijf te Eindhoven.
Er zit een Becker autoradio/cd speler in die ook als navigatie werkt met een cd. Ik heb er ook een 6 cd wisselaar bij van Becker.
Eveneens heb ik een hardtop in de kleur bij de auto ( zie de laatste foto) maar die is nauwelijks in gebruik geweest aangezien het voor een soft top slecht is om opgevouwen te zijn. De hardtop staat in een verticale standaard opgeslagen.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.