Kilometerstand
140.000 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
03/1992
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
240 kW (326 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikGaranties en certificaten
Het NAP-logo staat voor een logisch opbouw van de reeks bekende kilometerstanden. De RDW checkt dit voor alle Nederlandse voertuigen.
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 4
- Landversie
- Nederland
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 140.000 km
- Bouwjaar
- 03/1992
- APK
- 12/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 12/2024
- Vorige eigenaren
- 3
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 240 kW (326 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 4.973 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.700 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 1
- Brandstof
- Super Plus 98
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Radio
- Sound system
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Centrale vergrendeling
- Stuurbekrachtiging
- Traction Control
- Extra
- Lichtmetalen velgen
- Reservewiel
- Sportstoelen
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Mother of Pearl Metallic Grey
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
1992 MERCEDES 500 E
De 500 E behoeft eigenlijk geen introductie. Misschien hoef je zelfs geen kenner te zijn om te herkennen wat voor vlees je hier in de kuip hebt. Een blik op het postuur van deze W124 en je ziet meteen dat dit geen 2-liter diesel is. Nee, Mercedes – met het oog op o.a. de M5 van BMW – wilde ook meedoen in de wereld van high-performance sedans. En wat is er beter om in zo’n auto te gebruiken dan een 5-liter V8? Er was alleen één probleem: de motor was nét iets te groot voor de motorruimte van de W124. Omdat Mercedes zelf druk bezig was met de ontwikkeling van de nieuwe S-Klasse, werd het werk uitbesteed. Aan Porsche – niet alleen omdat ze lekker dichtbij zaten in Zuffenhausen, maar ook omdat zij verstand schenen te hebben van sportwagens die zowel begeerlijk als praktisch inzetbaar waren.
De ontwikkeling en bouw van de 500 E verliepen minstens zo bijzonder als de auto zelf. Omdat de V8-motor niet zonder aanpassingen in de W124 paste, werd Porsche ingeschakeld om de technische puzzel op te lossen. In Zuffenhausen werd de carrosserie handmatig aangepast om plaats te maken voor de krachtbron, waarna de auto naar Sindelfingen ging voor lakwerk en verdere assemblage. De ‘final assembly’ vond vervolgens weer plaats in Zuffenhausen, waar Porsche de 500 E met de hand afbouwde. Dit heen-en-weer proces zorgde ervoor dat elke 500 E met uiterste precisie werd gebouwd. Het resultaat was niet zomaar een W124 met meer vermogen, maar een meticuleus ontwikkelde high-performance sedan die zijn gelijke niet kent. Let op: we gebruiken hier de tegenwoordige tijd van ‘kennen’ in plaats van de verleden tijd omdat, naar onze mening, dit wat hier staat simpelweg nooit overtroffen is.
Iets wat ook moeilijk te overtreffen is, is de staat van dit specifieke exemplaar. Met slechts 140.000 kilometer op de teller, volledig roestvrij (aangezien de auto oorspronkelijk in Japan is geleverd) en voorzien van alle opties die standaard waren op de 500 E, verkeert deze auto in topconditie. Bovendien is er op diverse vlakken fors geïnvesteerd – waaronder de ophanging (draagarmen, demping, rubbers, etc.) – om ervoor te zorgen dat de 500 E zijn volledige potentie behoudt. En dan de kleur: Perlmuttgrau Metallic, oftewel Mother of Pearl Metallic Grey. Dit is misschien wel hét icoon van de jaren 90.
Bouwjaar 1992
Motorgegevens M119 5 liter V8 met double overhead cam en 16 kleppen, 322 pk / 480 Nm
Kilometerstand 140.000
Topsnelheid 250 km/u
Bijzonderheden:
De 500 E behoeft eigenlijk geen introductie. Misschien hoef je zelfs geen kenner te zijn om te herkennen wat voor vlees je hier in de kuip hebt. Een blik op het postuur van deze W124 en je ziet meteen dat dit geen 2-liter diesel is. Nee, Mercedes – met het oog op o.a. de M5 van BMW – wilde ook meedoen in de wereld van high-performance sedans. En wat is er beter om in zo’n auto te gebruiken dan een 5-liter V8? Er was alleen één probleem: de motor was nét iets te groot voor de motorruimte van de W124. Omdat Mercedes zelf druk bezig was met de ontwikkeling van de nieuwe S-Klasse, werd het werk uitbesteed. Aan Porsche – niet alleen omdat ze lekker dichtbij zaten in Zuffenhausen, maar ook omdat zij verstand schenen te hebben van sportwagens die zowel begeerlijk als praktisch inzetbaar waren.
De ontwikkeling en bouw van de 500 E verliepen minstens zo bijzonder als de auto zelf. Omdat de V8-motor niet zonder aanpassingen in de W124 paste, werd Porsche ingeschakeld om de technische puzzel op te lossen. In Zuffenhausen werd de carrosserie handmatig aangepast om plaats te maken voor de krachtbron, waarna de auto naar Sindelfingen ging voor lakwerk en verdere assemblage. De ‘final assembly’ vond vervolgens weer plaats in Zuffenhausen, waar Porsche de 500 E met de hand afbouwde. Dit heen-en-weer proces zorgde ervoor dat elke 500 E met uiterste precisie werd gebouwd. Het resultaat was niet zomaar een W124 met meer vermogen, maar een meticuleus ontwikkelde high-performance sedan die zijn gelijke niet kent. Let op: we gebruiken hier de tegenwoordige tijd van ‘kennen’ in plaats van de verleden tijd omdat, naar onze mening, dit wat hier staat simpelweg nooit overtroffen is.
Iets wat ook moeilijk te overtreffen is, is de staat van dit specifieke exemplaar. Met slechts 140.000 kilometer op de teller, volledig roestvrij (aangezien de auto oorspronkelijk in Japan is geleverd) en voorzien van alle opties die standaard waren op de 500 E, verkeert deze auto in topconditie. Bovendien is er op diverse vlakken fors geïnvesteerd – waaronder de ophanging (draagarmen, demping, rubbers, etc.) – om ervoor te zorgen dat de 500 E zijn volledige potentie behoudt. En dan de kleur: Perlmuttgrau Metallic, oftewel Mother of Pearl Metallic Grey. Dit is misschien wel hét icoon van de jaren 90.
Bouwjaar 1992
Motorgegevens M119 5 liter V8 met double overhead cam en 16 kleppen, 322 pk / 480 Nm
Kilometerstand 140.000
Topsnelheid 250 km/u
Bijzonderheden:
- Oorspronkelijk een Japanse auto
- Mercedes by Porsche
- Onlangs veel in geïnvesteerd
- Full option (standaard voor de 500 E)
- Deze auto is van 16 t/m 19 januari te bewonderen op Interclassics in het Mecc Maastricht
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfAutoservice Heesakker
Contactde heer S.C. Heesakker
Online diensten
Online contractAfleveringBereikbaarRegistratie
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.