Kilometerstand
57.945 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
03/1958
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
-
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Deuren
- 4
- Advertentienr.
- ZD-00-39
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 57.945 km
- Bouwjaar
- 03/1958
- Vorige eigenaren
- 2
Technische Gegevens
- Transmissie
- Automatisch
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Oorspronkelijke kleur
- Zwart
- Kleur interieur
- Rood
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Mercedes-Benz heeft een grote naam op het gebied van auto's in de hogere klassen. De 300 die in 1951 werd geïntroduceerd, de W186, was het absolute vlaggenschip van het merk tussen 1951 en 1957 en werd opgevolgd door de W189, met een langere wielbasis en injectie voor de zescilinder.
De 300 was vergelijkbaar met auto's als de Rolls-Royce Silver Cloud en Bentley S1. Hoewel: qua prijs en uitvoering kwamen ze misschien aardig overeen, qua prestaties ging de Duitse heer op stand er met de winst vandoor. Opties bij de 300 waren niet misselijk: zo kon de staatsman of eigenaar van een groot bedrijf kiezen voor een glazen scheidingswand, een VHF mobiele telefoon (die je overigens niet in je broekzak stopte) en een dicteerapparaat. Liefhebbers kennen de 300 ook als Adenauer, vernoemd naar de eerste bondskanselier van Duitsland, die tussen 1949 en 1963 zes van deze modellen 'sleet'. De optielijst voor Adenauer ging nog veel verder. Schrijftafels, gordijnen, Landaulet-versies met een half dak en meer luxueuze uitspattingen geven uitstekend aan van wat voor kaliber deze Mercedes-Benz destijds was.
In tegenstelling tot veel concurrenten werd de 300 gezien als een echte rijders-auto, die behoorlijk wat ontwerp-innovaties en technische aspecten deelde met de 300SL.
De stijlvolle carrosserie van zowel de dichte sedan als de open cabriolet werden gebouwd op het X-frame chassis van Mercedes-Benz, gecombineerd met een volledig onafhankelijke wielophanging vóór en achter. Een drieliter zescilinder-lijnmotor is gekoppeld aan een volledig gesynchroniseerde vierversnellingsbak. Bij de 300 D werd de Solex carburatie vervangen voor een Bosch injectiesysteem en steeg het vermogen van 115 pk naar 180 pk. Tevens werd een automatische drietraps versnellingsbak leverbaar, precies diegene waarmee dit exemplaar is uitgerust.
Deze Mercedes-Benz 300 D startte zijn leven als sedan om tijdens een volledige body-off restauratie te worden getransformeerd tot cabriolet. Niet zo vreemd, van de originele 300 Cabriolet D werden er maar 65 gebouwd. Dit exemplaar werd werkelijk tot in de puntjes in nieuwstaat gebracht en aan alle details is zorg besteed. Geregeld zie je bij de ombouw dat de ruiten van de achterste portieren recht doorlopen, zoals ze bij de sedan zijn. Niet bij dit exemplaar dat volledig kloppend aan het origineel is, met aflopende raamlijnen zoals bij de originele cabriolet.
De staat van de auto past perfect bij de uitzonderlijke luxe uitstraling van deze statige auto: formidabel. De prachtige carrosserie is dan ook zeer strak en passingen zijn fantastisch voor elkaar. Het chroomwerk oogt nieuw en datzelfde geldt voor alle overige zichtbare en niet zichtbare details. Het interieur is zo mogelijk nog stijlvoller dan de buitenzijde van de auto. Prachtig rood leder in een zeer fraaie staat, met bijpassende tapijten in een zeer stijlvol rode kleur. Het hout dat overal terug te vinden is in het interieur, zoals op het dashboard en aan de bovenzijde van de portieren is van een prachtige kwaliteit. Weinig auto's hebben zoveel klasse als een Mercedes-Benz uit de jaren '50. Dan hebben we nog niet eens instrumenten en de bedieningselementen genoemd: kunst is het eerste woord dat in ons op komt.
De techniek van deze 300 is uiteraard helemaal bij en volledig functioneel. De motor, die de nodige zaken deelt met de Gullwing 300SL is een fantastische motor voor een auto als deze. Met meer dan voldoende vermogen en een zeer comfortabele automatische versnellingsbak is rijden met deze auto uit de topklasse een zeer rustgevende bezigheid.
Kort samengevat biedt deze Mercedes-Benz een zeldzame mogelijkheid om onderweg te zijn met één van de meest luxueuze auto's uit zijn tijd. En dat dan ook nog eens in een prachtige staat.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De 300 was vergelijkbaar met auto's als de Rolls-Royce Silver Cloud en Bentley S1. Hoewel: qua prijs en uitvoering kwamen ze misschien aardig overeen, qua prestaties ging de Duitse heer op stand er met de winst vandoor. Opties bij de 300 waren niet misselijk: zo kon de staatsman of eigenaar van een groot bedrijf kiezen voor een glazen scheidingswand, een VHF mobiele telefoon (die je overigens niet in je broekzak stopte) en een dicteerapparaat. Liefhebbers kennen de 300 ook als Adenauer, vernoemd naar de eerste bondskanselier van Duitsland, die tussen 1949 en 1963 zes van deze modellen 'sleet'. De optielijst voor Adenauer ging nog veel verder. Schrijftafels, gordijnen, Landaulet-versies met een half dak en meer luxueuze uitspattingen geven uitstekend aan van wat voor kaliber deze Mercedes-Benz destijds was.
In tegenstelling tot veel concurrenten werd de 300 gezien als een echte rijders-auto, die behoorlijk wat ontwerp-innovaties en technische aspecten deelde met de 300SL.
De stijlvolle carrosserie van zowel de dichte sedan als de open cabriolet werden gebouwd op het X-frame chassis van Mercedes-Benz, gecombineerd met een volledig onafhankelijke wielophanging vóór en achter. Een drieliter zescilinder-lijnmotor is gekoppeld aan een volledig gesynchroniseerde vierversnellingsbak. Bij de 300 D werd de Solex carburatie vervangen voor een Bosch injectiesysteem en steeg het vermogen van 115 pk naar 180 pk. Tevens werd een automatische drietraps versnellingsbak leverbaar, precies diegene waarmee dit exemplaar is uitgerust.
Deze Mercedes-Benz 300 D startte zijn leven als sedan om tijdens een volledige body-off restauratie te worden getransformeerd tot cabriolet. Niet zo vreemd, van de originele 300 Cabriolet D werden er maar 65 gebouwd. Dit exemplaar werd werkelijk tot in de puntjes in nieuwstaat gebracht en aan alle details is zorg besteed. Geregeld zie je bij de ombouw dat de ruiten van de achterste portieren recht doorlopen, zoals ze bij de sedan zijn. Niet bij dit exemplaar dat volledig kloppend aan het origineel is, met aflopende raamlijnen zoals bij de originele cabriolet.
De staat van de auto past perfect bij de uitzonderlijke luxe uitstraling van deze statige auto: formidabel. De prachtige carrosserie is dan ook zeer strak en passingen zijn fantastisch voor elkaar. Het chroomwerk oogt nieuw en datzelfde geldt voor alle overige zichtbare en niet zichtbare details. Het interieur is zo mogelijk nog stijlvoller dan de buitenzijde van de auto. Prachtig rood leder in een zeer fraaie staat, met bijpassende tapijten in een zeer stijlvol rode kleur. Het hout dat overal terug te vinden is in het interieur, zoals op het dashboard en aan de bovenzijde van de portieren is van een prachtige kwaliteit. Weinig auto's hebben zoveel klasse als een Mercedes-Benz uit de jaren '50. Dan hebben we nog niet eens instrumenten en de bedieningselementen genoemd: kunst is het eerste woord dat in ons op komt.
De techniek van deze 300 is uiteraard helemaal bij en volledig functioneel. De motor, die de nodige zaken deelt met de Gullwing 300SL is een fantastische motor voor een auto als deze. Met meer dan voldoende vermogen en een zeer comfortabele automatische versnellingsbak is rijden met deze auto uit de topklasse een zeer rustgevende bezigheid.
Kort samengevat biedt deze Mercedes-Benz een zeldzame mogelijkheid om onderweg te zijn met één van de meest luxueuze auto's uit zijn tijd. En dat dan ook nog eens in een prachtige staat.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfGallery Aaldering
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2016ContactAfdeling verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.