Kilometerstand
212.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/2006
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
283 kW (385 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- 4x4
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 212.000 km
- Bouwjaar
- 06/2006
- APK
- 01/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 02/2025
- Vorige eigenaren
- 4
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 283 kW (385 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.261 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.565 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Multifunctioneel stuurwiel
- Navigatiesysteem
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp achter
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Voorruitverwarming
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Boordcomputer
- Muziekstreaming geïntegreerd
- Sound system
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Achter airbag
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Stuurbekrachtiging
- Traction Control
- Xenon verlichting
- Zij-airbags
- Extra
- Aanraakscherm
- Noodwiel
- Reservewiel
- Spoiler
- Sportonderstel
- Sportpakket
- Sportstoelen
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zilver
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Beste geïnteresseerde,
Ik verkoop mijn Mazda 6 MPS met rond de 385PK 4x4 en bomvol opties. Dit was niet mijn 1e 6 MPS, ik heb hiervoor al een 6 MPS gehad. Met mijn vorige MPS ben ik al eens op de rollenbank geweest bij Autoweek zie: https://www.youtube.com/watch?v=p7OYqyOwI14&t=143s
Ik heb uiteindelijk een nieuwe gekocht omdat de bodem van deze auto aangepakt en nagenoeg roestvrij is.
Mijn doel toen ik deze auto kocht om 'm zo te bouwen dat het een perfecte kruising zou worden tussen een circuitauto en een luxe snelwegcruiser. En ik denk dat dit goed gelukt is. Ik heb best wat jaren ervaring in de Mazda MPS wereld en ken deze auto's van binnen en van buiten. Ik heb de auto zo gebouwd zoals ik zelf zou willen dat ze destijds uit de fabriek kwamen rollen.
Aan deze auto is het volgende gedaan qua performance upgrades:
Op maat gemaakte software (Low boost met 365PK en 500nm en High boost met 385PK en 550nm. 2 tunes dus, tuning programma licentie krijg je bij de auto) €200
Launch control
No lift shift (Gaspedaal kan vol ingedrukt blijven tijdens het schakelen)
CST4 Upgrade Turbo (Kan tot 500 krukas PK draaien) t.w.v €1439,17
CS 3 port boost controller €130
3,5 BAR Mapsensor €100
GFB Blow off valve €256
3 inch Downpipe van Corksport €432
3 inch RVS Simons catback uitlaat systeem met kleppensysteem en afstandsbediening €1021
Front mount intercoolersysteem van Corksport €1199,11
3,5 inch Damond inlaat met open luchtfilter €333
Mishimoto Externe oliekoeler met sandwichplaat en thermostaat €381,95
Olietemperatuur, Turbo druk en oliedruk meter in de auto €130,15
Custom carbon look fiber stuur €370
Motorkapventilatie van JC speedworks USA (zorgt voor 40% koelere inlaatlucht) €302
8 POT K sport remklauwen en 2 delige remschijven op de voorremmen €2309
EBC Blue stuff blokken voor €247,67
EBC Yellow stuff achter + MTEC geventileerde en gegroefde schijven €204
2 Damond olie catch cans (dual catch can setup) €540
BC Racing schroefset €1275
Damond PCV plate (met 3 poorten) €180
MOTEC 660 RBF remvloeistof
Corksport achterste motorsteun €264
Zelfgefabriceerde intercooler sprayer
JDG Schakelpookbusjes €30
Corksport HPFP brandstof pomp €420
4 Nieuwe injectoren OEM €1000
Corksport injector seals €200
Bodembescherming (Bodem ziet er echt heel netjes uit voor deze auto) €910 (gedaan door een vorige eigenaar)
Android scherm in de auto €308
Zwarte RX-8 Velgen €500
4 Nieuwe Hankook Ventus S1 EVO3 met nog geen 100km erop €360
Totaal t.w.v €15042,05
En ik zal ongetwijfeld nog iets vergeten.
Motor zo goed als nieuw
De motor is rond de 195***KM uit elkaar geweest, hierbij zijn de drijfstanglagers en oliepomp vervangen. Ook zijn de zuigers, kleppen en cilinderwanden gecontroleerd maar die waren in perfecte staat. Ook is de distributieketting vervangen door een verbeterd exemplaar.
Is er ook iets mis met de auto?
Nee en ja, het enige dat deze auto nog goed zou doen is een spuitbeurt op een aantal plekjes. Zo heeft de achterbumper wat plekjes en zitten er rondom de auto een aantal kleine plekjes (zie foto's) Dit is in principe allemaal eenvoudig te herstellen. Mij heeft het zelf nooit echt uitgemaakt omdat ik deze auto al kocht met de nodige plekjes rondom. Voor de rest is de auto echt goed, de motor heeft een hele goede compressie (13-14 bar per cilinder), de versnellingsbak schakelt zoals het moet en de 4x4 werkt magistraal.
Waarom doe ik de auto weg?
De auto mag weg, omdat ik momenteel een andere auto heb waarin ik meer rij. De MPS wordt daardoor heel af en toe nog gebruikt en dat is zonde. Hij staat mij in principe niet in de weg, maar na jaren een 6 MPS te hebben gehad denk ik ook dat het simpelweg tijd is om er afstand van te doen voor het juiste bod.
Over de software
De auto is helemaal op de weg afgesteld door middel van datalogging. De insteek van de tune was om de auto veilig af te stellen met de nodige reserves, maar nog wel met genoeg vermogen. Dat is goed gelukt. Vanaf 3500 toeren begint het feestje, de motor trekt hard door tot je rond de 7300 in de toerenbegrenzer schiet. Onder de 3500 toeren heeft auto meer dan voldoende vermogen om het andere verkeer eruit te trekken, maar is de motor wel iets luier om de drijfstangen en motoronderdelen te beschermen. Ook is de auto voorzien van launchcontrol waardoor je GPS gemeten in 4,6 seconden van 0 naar 100 gaat en door de No lift shift kun je megasnel schakelen. Hierdoor is een 100 naar 200 tijd van 11,2 seconden een eitje. Ook op de tussensprint van bijvoorbeeld 80 naar 120 is ie snel, slechts 2,4 seconden!
Proefrijden
Alleen als je echt de intentie hebt om deze auto te kopen wil ik je graag willen uitnodigen om te komen proefrijden. Echter, ik laat je het normale rijden doen. Als je wilt weten hoe die accelereert en in de bochten ligt dan stap ik zelf achter het stuur. Zodra je de auto hebt gekocht mag je uiteraard zelf op het gas stappen.
Al met al, als je kijkt naar de prijs van de auto an sich, en alle upgrades kan je met de koop van deze auto alleen maar een hele goede deal scoren voor het geld dat ik vraag.
Mocht je vragen hebben, Stuur mij gerust een bericht en dan hebben we contact.
Vriendelijke groet,
Colin
Ik verkoop mijn Mazda 6 MPS met rond de 385PK 4x4 en bomvol opties. Dit was niet mijn 1e 6 MPS, ik heb hiervoor al een 6 MPS gehad. Met mijn vorige MPS ben ik al eens op de rollenbank geweest bij Autoweek zie: https://www.youtube.com/watch?v=p7OYqyOwI14&t=143s
Ik heb uiteindelijk een nieuwe gekocht omdat de bodem van deze auto aangepakt en nagenoeg roestvrij is.
Mijn doel toen ik deze auto kocht om 'm zo te bouwen dat het een perfecte kruising zou worden tussen een circuitauto en een luxe snelwegcruiser. En ik denk dat dit goed gelukt is. Ik heb best wat jaren ervaring in de Mazda MPS wereld en ken deze auto's van binnen en van buiten. Ik heb de auto zo gebouwd zoals ik zelf zou willen dat ze destijds uit de fabriek kwamen rollen.
Aan deze auto is het volgende gedaan qua performance upgrades:
Op maat gemaakte software (Low boost met 365PK en 500nm en High boost met 385PK en 550nm. 2 tunes dus, tuning programma licentie krijg je bij de auto) €200
Launch control
No lift shift (Gaspedaal kan vol ingedrukt blijven tijdens het schakelen)
CST4 Upgrade Turbo (Kan tot 500 krukas PK draaien) t.w.v €1439,17
CS 3 port boost controller €130
3,5 BAR Mapsensor €100
GFB Blow off valve €256
3 inch Downpipe van Corksport €432
3 inch RVS Simons catback uitlaat systeem met kleppensysteem en afstandsbediening €1021
Front mount intercoolersysteem van Corksport €1199,11
3,5 inch Damond inlaat met open luchtfilter €333
Mishimoto Externe oliekoeler met sandwichplaat en thermostaat €381,95
Olietemperatuur, Turbo druk en oliedruk meter in de auto €130,15
Custom carbon look fiber stuur €370
Motorkapventilatie van JC speedworks USA (zorgt voor 40% koelere inlaatlucht) €302
8 POT K sport remklauwen en 2 delige remschijven op de voorremmen €2309
EBC Blue stuff blokken voor €247,67
EBC Yellow stuff achter + MTEC geventileerde en gegroefde schijven €204
2 Damond olie catch cans (dual catch can setup) €540
BC Racing schroefset €1275
Damond PCV plate (met 3 poorten) €180
MOTEC 660 RBF remvloeistof
Corksport achterste motorsteun €264
Zelfgefabriceerde intercooler sprayer
JDG Schakelpookbusjes €30
Corksport HPFP brandstof pomp €420
4 Nieuwe injectoren OEM €1000
Corksport injector seals €200
Bodembescherming (Bodem ziet er echt heel netjes uit voor deze auto) €910 (gedaan door een vorige eigenaar)
Android scherm in de auto €308
Zwarte RX-8 Velgen €500
4 Nieuwe Hankook Ventus S1 EVO3 met nog geen 100km erop €360
Totaal t.w.v €15042,05
En ik zal ongetwijfeld nog iets vergeten.
Motor zo goed als nieuw
De motor is rond de 195***KM uit elkaar geweest, hierbij zijn de drijfstanglagers en oliepomp vervangen. Ook zijn de zuigers, kleppen en cilinderwanden gecontroleerd maar die waren in perfecte staat. Ook is de distributieketting vervangen door een verbeterd exemplaar.
Is er ook iets mis met de auto?
Nee en ja, het enige dat deze auto nog goed zou doen is een spuitbeurt op een aantal plekjes. Zo heeft de achterbumper wat plekjes en zitten er rondom de auto een aantal kleine plekjes (zie foto's) Dit is in principe allemaal eenvoudig te herstellen. Mij heeft het zelf nooit echt uitgemaakt omdat ik deze auto al kocht met de nodige plekjes rondom. Voor de rest is de auto echt goed, de motor heeft een hele goede compressie (13-14 bar per cilinder), de versnellingsbak schakelt zoals het moet en de 4x4 werkt magistraal.
Waarom doe ik de auto weg?
De auto mag weg, omdat ik momenteel een andere auto heb waarin ik meer rij. De MPS wordt daardoor heel af en toe nog gebruikt en dat is zonde. Hij staat mij in principe niet in de weg, maar na jaren een 6 MPS te hebben gehad denk ik ook dat het simpelweg tijd is om er afstand van te doen voor het juiste bod.
Over de software
De auto is helemaal op de weg afgesteld door middel van datalogging. De insteek van de tune was om de auto veilig af te stellen met de nodige reserves, maar nog wel met genoeg vermogen. Dat is goed gelukt. Vanaf 3500 toeren begint het feestje, de motor trekt hard door tot je rond de 7300 in de toerenbegrenzer schiet. Onder de 3500 toeren heeft auto meer dan voldoende vermogen om het andere verkeer eruit te trekken, maar is de motor wel iets luier om de drijfstangen en motoronderdelen te beschermen. Ook is de auto voorzien van launchcontrol waardoor je GPS gemeten in 4,6 seconden van 0 naar 100 gaat en door de No lift shift kun je megasnel schakelen. Hierdoor is een 100 naar 200 tijd van 11,2 seconden een eitje. Ook op de tussensprint van bijvoorbeeld 80 naar 120 is ie snel, slechts 2,4 seconden!
Proefrijden
Alleen als je echt de intentie hebt om deze auto te kopen wil ik je graag willen uitnodigen om te komen proefrijden. Echter, ik laat je het normale rijden doen. Als je wilt weten hoe die accelereert en in de bochten ligt dan stap ik zelf achter het stuur. Zodra je de auto hebt gekocht mag je uiteraard zelf op het gas stappen.
Al met al, als je kijkt naar de prijs van de auto an sich, en alle upgrades kan je met de koop van deze auto alleen maar een hele goede deal scoren voor het geld dat ik vraag.
Mocht je vragen hebben, Stuur mij gerust een bericht en dan hebben we contact.
Vriendelijke groet,
Colin
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.