Maserati MC20Cielo 3.0 V6 | Lift | Keramisch | Alcantara interi
€ 334.5001
Incl. BTW
Autobedrijf Wim Prins
Kilometerstand
2.315 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
11/2023
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
463 kW (630 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Garantie
- 6 maand
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 2.315 km
- Bouwjaar
- 11/2023
- APK
- Nieuw
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 463 kW (630 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 2.992 cm³
- Versnellingen
- 8
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.500 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- 360° camera
- Airconditioning
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrische stoelverstelling
- Keyless Entry
- Lederen stuurwiel
- Navigatiesysteem
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp achter
- Parkeerhulp met camera
- Parkeerhulp voor
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- Android Auto
- Apple CarPlay
- Digitale radio-ontvangst
- Geheel digitaal combi-instrument
- Inductieladen voor smartphones
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Alarm
- Dagrijverlichting
- Dodehoekdetectie
- LED dagrijverlichting
- LED verlichting
- Startonderbreker
- Verkeersbordherkenning
- Zij-airbags
- Extra
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Lichtmetalen velgen (20")
- Schakelflippers
- Sportstoelen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Grigio Mistero (grijs metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Half leder
Beschrijving
F1 voor op straat: deze Maserati MC20 Cielo wordt aangedreven door 630 pk aan Nettuno-power, afgeleid van de Formule 1! De baanbrekende techniek maakt ‘m fenomenaal, maar de fraaie staat en briljante samenstelling maken dit exemplaar absoluut uniek!
De MC20 is van zichzelf al een parel van een machine. Echter, deze dakloze versie overtreft werkelijk alles. Let bijvoorbeeld op details als het panoramische glas dat met één druk op de knop te blinderen is en de Cielo binnen no time in een gesloten supercar transformeert. Daarnaast bevinden zich in de koolstofvezel monocoque verwarmde sportstoelen, alcantara bekleding en een pakket aan matte carbon elementen. De keramische remmen moeten de gloednieuwe, hoogst geavanceerde V6 twin-turbo Nettuno-krachten enigszins in toom zien te houden wanneer u met een topsnelheid van 325 km/h op een bocht afstormt. Verder noteert de optielijst allerlei andere musthaves voor de coureurs (in spe) onder ons, zoals ADAS Pack en een elektronisch sperdifferentieel. Een Front Lift systeem, Blind Spot Alert, 360 graden camera en Sonus Faber audio maken de open 2-zits racer pur sang opvallend vergevingsgezind. Altijd al van een Formule 1-ervaring gedroomd? Veel dichterbij komt een straatauto niet… Wij leverden deze machine nieuwe aan zijn 1e en enige eigenaar!
Exterieur
Technisch gezien is de MC20 – en zeker ook de Cielo een absolute primeur. Maar aan de buitenkant vertoont de Maserati eveneens trekjes die het fameuze merk nog niet eerder op haar modellen liet zien. Zo is dit de allereerste drietand in de rijke geschiedenis van de iconische sportwagenfabrikant met vleugeldeuren. Butterfly doors om precies te zijn, te herkennen aan de naar boven én opzij openslaande portieren. Net als bij de Ferrari-afgeleiden het geval is, is de dakloze MC20 Cielo en profiel een targa vanwege de carrosserielijn die doorgetrokken wordt tot en met de rolbeugels. De ruimte ertussen is wél open, en dat geeft inzittenden de kans om de dubbel geblazen V6 achterin nóg beter te kunnen horen. Verder is het knap hoe de Italianen de buitenaardse aerodynamica op natuurlijke wijze in de schoonheid van deze exotische supercar hebben verweven. Gegoten in Grigio Mistero komt de Maserati MC20 Cielo body uiterst puur en compromisloos over, zonder schreeuwerig te worden. Het is werkelijk fantastisch hoe dit alles gepaard gaat met de beeldschone 20 inch Corsa Forged Matte wielen, donkere uitlaattips en Giallo remklauwen. Wauw. Wauw. En nog eens wauw!
Interieur
Sla de wing doors open en krijg automatisch vrij zicht op de carbon fiber monocoque. Zo racy als de configuratie is, zo stijlvol is de aankleding van de MC20 Cielo cockpit. Met de nadruk op ‘cockpit’. Aan boord treft u een unieke combinatie van zwart lederen sportstoelen voorzien van alcantara zitvlakken + rugleuningen, carbon inzetstukken en Giallo stiksels + logo’s. Oef. Machtig mooi zijn tevens de Matte Carbon afwerking van het half alcantara / half koolstofvezel stuurwiel, de schakelflippers, overkapping van het digitale instrumentarium en het voorste deel van de midden-/tunnelconsole. De zijkanten (inclusief kniekussens) en armleuning erachter zijn op hun beurt alcantara uitgevoerd en bevatten Giallo contraststiksels. Hetzelfde geldt voor de portieren, terwijl het lederen bovenste deel van het dashboard eveneens een gele finish bevat, in tegenstelling tot de alcantara onderzijde. Als we zeggen Extended Alcantara, dan bedoelen we ook echt “Extended”, tot en met de hemelbekleding en achterwand aan toe. Bellissima!
Opties & extra’s
Volledig in lijn met de luxe aankleding van het Extended Alcantara interieur voorzien van een Matte Carbon pakket, zijn de andere originele fabrieksopties. Onze Maserati MC20 Cielo laat onder meer een Front Liftsysteem, panoramadak, elektrisch bedienbare + verwarmde sportstoelen, een 360 graden camera en Sonus Faber geluidsinstallatie noteren. Ideaal om een dagje ontspannen te toeren of langs boulevards in de binnenstad te cruisen. Maar de échte muziek komt uiteraard bij de opzwepende 6-cilinder achterin vandaan. Vandaar ook dat de 1e eigenaar ongetwijfeld extra waarde zal hechten aan de Advanced Driver Assistance Systems van Maserati – kortweg ADAS Pack. De innovatieve rijhulpsystemen krijgen ondersteuning van een elektronisch sperdifferentieel en keramische remmen voor als het er erg ruig aan toe gaat. Van fading wil deze knappe Italiaan dan ook helemaal niets weten!
Techniek & performance
Werkelijk beeldschoon is de configuratie van de nieuwe krachtbron. Maserati noemt de 3,0 liter twin-turbo V6 “Nettuno”. Daar is geen woord aan gelogen, want de 6-cilinder lijkt écht van een andere planeet zo mooi. Zo beschikt deze over een V90°-architectuur en is er een heuse dry-sumpsysteem toegepast à la Formule 1. Het levert in totaal 630 pk en 730 Nm koppel op. Omgerekend komt dit neer op 210 pk per liter… Bizarre cijfers die voor even bizarre prestaties zorgen: accelereren van 0 naar 100 km/h kan binnen 3 seconden. Daarmee is de MC20 Cielo nagenoeg net zo snel als een Ferrari F8 Spider mét V8. Verder hield Maserati het gewicht beperkt tot slechts 1.540 kg en hoeft de open supercar niet meer dan 2,44 kg per pk naar een topsnelheid van 320km/h voort te stuwen. Kortom, wordt u nog niet compleet weggeblazen door de briljante esthetica van dit meesterwerk uit la bella Italia, dan wel door de verpletterende tecnologia!
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: aug. 2022 - 2025
Technische informatie
Koppel: 730 Nm
Wielbasis: 270 cm
Tankinhoud: 60 liter
Acceleratie (0-100): 2,9 s
Topsnelheid: 325 km/u
Milieu
Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantie: 6 Maanden
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Infotainment
Interieur
Veiligheid
Overige
De MC20 is van zichzelf al een parel van een machine. Echter, deze dakloze versie overtreft werkelijk alles. Let bijvoorbeeld op details als het panoramische glas dat met één druk op de knop te blinderen is en de Cielo binnen no time in een gesloten supercar transformeert. Daarnaast bevinden zich in de koolstofvezel monocoque verwarmde sportstoelen, alcantara bekleding en een pakket aan matte carbon elementen. De keramische remmen moeten de gloednieuwe, hoogst geavanceerde V6 twin-turbo Nettuno-krachten enigszins in toom zien te houden wanneer u met een topsnelheid van 325 km/h op een bocht afstormt. Verder noteert de optielijst allerlei andere musthaves voor de coureurs (in spe) onder ons, zoals ADAS Pack en een elektronisch sperdifferentieel. Een Front Lift systeem, Blind Spot Alert, 360 graden camera en Sonus Faber audio maken de open 2-zits racer pur sang opvallend vergevingsgezind. Altijd al van een Formule 1-ervaring gedroomd? Veel dichterbij komt een straatauto niet… Wij leverden deze machine nieuwe aan zijn 1e en enige eigenaar!
Exterieur
Technisch gezien is de MC20 – en zeker ook de Cielo een absolute primeur. Maar aan de buitenkant vertoont de Maserati eveneens trekjes die het fameuze merk nog niet eerder op haar modellen liet zien. Zo is dit de allereerste drietand in de rijke geschiedenis van de iconische sportwagenfabrikant met vleugeldeuren. Butterfly doors om precies te zijn, te herkennen aan de naar boven én opzij openslaande portieren. Net als bij de Ferrari-afgeleiden het geval is, is de dakloze MC20 Cielo en profiel een targa vanwege de carrosserielijn die doorgetrokken wordt tot en met de rolbeugels. De ruimte ertussen is wél open, en dat geeft inzittenden de kans om de dubbel geblazen V6 achterin nóg beter te kunnen horen. Verder is het knap hoe de Italianen de buitenaardse aerodynamica op natuurlijke wijze in de schoonheid van deze exotische supercar hebben verweven. Gegoten in Grigio Mistero komt de Maserati MC20 Cielo body uiterst puur en compromisloos over, zonder schreeuwerig te worden. Het is werkelijk fantastisch hoe dit alles gepaard gaat met de beeldschone 20 inch Corsa Forged Matte wielen, donkere uitlaattips en Giallo remklauwen. Wauw. Wauw. En nog eens wauw!
Interieur
Sla de wing doors open en krijg automatisch vrij zicht op de carbon fiber monocoque. Zo racy als de configuratie is, zo stijlvol is de aankleding van de MC20 Cielo cockpit. Met de nadruk op ‘cockpit’. Aan boord treft u een unieke combinatie van zwart lederen sportstoelen voorzien van alcantara zitvlakken + rugleuningen, carbon inzetstukken en Giallo stiksels + logo’s. Oef. Machtig mooi zijn tevens de Matte Carbon afwerking van het half alcantara / half koolstofvezel stuurwiel, de schakelflippers, overkapping van het digitale instrumentarium en het voorste deel van de midden-/tunnelconsole. De zijkanten (inclusief kniekussens) en armleuning erachter zijn op hun beurt alcantara uitgevoerd en bevatten Giallo contraststiksels. Hetzelfde geldt voor de portieren, terwijl het lederen bovenste deel van het dashboard eveneens een gele finish bevat, in tegenstelling tot de alcantara onderzijde. Als we zeggen Extended Alcantara, dan bedoelen we ook echt “Extended”, tot en met de hemelbekleding en achterwand aan toe. Bellissima!
Opties & extra’s
Volledig in lijn met de luxe aankleding van het Extended Alcantara interieur voorzien van een Matte Carbon pakket, zijn de andere originele fabrieksopties. Onze Maserati MC20 Cielo laat onder meer een Front Liftsysteem, panoramadak, elektrisch bedienbare + verwarmde sportstoelen, een 360 graden camera en Sonus Faber geluidsinstallatie noteren. Ideaal om een dagje ontspannen te toeren of langs boulevards in de binnenstad te cruisen. Maar de échte muziek komt uiteraard bij de opzwepende 6-cilinder achterin vandaan. Vandaar ook dat de 1e eigenaar ongetwijfeld extra waarde zal hechten aan de Advanced Driver Assistance Systems van Maserati – kortweg ADAS Pack. De innovatieve rijhulpsystemen krijgen ondersteuning van een elektronisch sperdifferentieel en keramische remmen voor als het er erg ruig aan toe gaat. Van fading wil deze knappe Italiaan dan ook helemaal niets weten!
Techniek & performance
Werkelijk beeldschoon is de configuratie van de nieuwe krachtbron. Maserati noemt de 3,0 liter twin-turbo V6 “Nettuno”. Daar is geen woord aan gelogen, want de 6-cilinder lijkt écht van een andere planeet zo mooi. Zo beschikt deze over een V90°-architectuur en is er een heuse dry-sumpsysteem toegepast à la Formule 1. Het levert in totaal 630 pk en 730 Nm koppel op. Omgerekend komt dit neer op 210 pk per liter… Bizarre cijfers die voor even bizarre prestaties zorgen: accelereren van 0 naar 100 km/h kan binnen 3 seconden. Daarmee is de MC20 Cielo nagenoeg net zo snel als een Ferrari F8 Spider mét V8. Verder hield Maserati het gewicht beperkt tot slechts 1.540 kg en hoeft de open supercar niet meer dan 2,44 kg per pk naar een topsnelheid van 320km/h voort te stuwen. Kortom, wordt u nog niet compleet weggeblazen door de briljante esthetica van dit meesterwerk uit la bella Italia, dan wel door de verpletterende tecnologia!
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: aug. 2022 - 2025
Technische informatie
Koppel: 730 Nm
Wielbasis: 270 cm
Tankinhoud: 60 liter
Acceleratie (0-100): 2,9 s
Topsnelheid: 325 km/u
Milieu
Energielabel: G
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Garantie: 6 Maanden
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Elektronisch Sper Differentieel
- Keramische remschijven
- LED achterlichten
Infotainment
- Audio installatie premium
- Multimedia-voorbereiding
- Navigatiesysteem full map
- Sonus Faber audio
Interieur
- Alcantara hemel
- Carbonafwerking interieur
- Carbon stuurwiel
- Comfortstoel(en)
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Elektrisch verstelbare passagiersstoel
- Keyless start
- Sportstuur
- Stuur verstelbaar
- Voorstoelen verwarmd
Veiligheid
- Achteruitrijcamera
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Autonomous Emergency Braking
Overige
- Connected services
- Dab
- Gelimiteerd slipdifferentieel
- lederen/microvezel bekleding
- Lederen sportstuur
- microvezel interieurdelen
- Niveauregeling
- Veiligheids-pakket (Autonomous Emergency Braking)
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 4.670,- p/mLeasebedrag
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfAutobedrijf Wim Prins
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2002ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.