Kilometerstand
23.021 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
11/1984
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
405 kW (551 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Bedrijfswagen
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 3
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- BK-59-PG
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 23.021 km
- Bouwjaar
- 11/1984
- APK
- Nieuw
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 405 kW (551 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 6.200 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 8
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Voorruitverwarming
- Entertainment en Media
- Boordcomputer
- Extra
- Sportstoelen
- Trekhaak
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Porsche Slate Grey
- Kleur interieur
- Rood
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
English/German
--
A Tophat speaks louder than words.
De Land Rover Defender. Een auto die synoniem stond voor snorkels, bull bars, lieren, loopgraven en de savanne in Afrika. Tegenwoordig heeft de gemiddeld Nederlandse Defender het wat makkelijker. De steilste helling is de brug van de Prinsengracht en offroad door het zandpaadje naar paardrijles is ook wel heel wat, Boudewijn! Maar ach, de Defender is en blijft, praktische overwegingen daargelaten, een icoon!
De vier- of vijfpit zelfontbranders lenen zich prima voor het kruipen door modder en op lage toeren veel kracht leveren. Het nadeel is dat 100 km/h bereiken minder vlot gaat dan de gemiddelde baardgroei en dat ze de wegligging hadden van een tiener die voor het eerst na de Corona crisis de kroeg uit loopt. Tophat heeft het Defender icoon de ‘AMG-tjes en SVR’ren’ doen lachen met kiespijn. Hoe? Een LS3, hot-cammed, gekoppeld aan een Tremec 6 bak, ademend door een opmaat gemaakt side pipe systeem met klep, uiteraard. Nodig? Neuh. Leuk? Gadverdamme wat goed!
En nou kan je tegenwoordig aardig kruisjes zetten bij bijvoorbeeld Designo van de G, maar niets kan tippen aan de Top(hat). Carbon widebody fenders, Detroit custom wielen (1 off), volledig custom onderstel, vliegtuig zekeringen op het dashboard met de aero klokken van Singer én een volledig -met de hand gemaakt- aluminium dashboard. De plankjes achterin? Gemaakt van ruim 100 jaar oud hout uit een Wijnchateau, uiteraard. Dat maakt die straight-piped V8 wel weer een beetje chique richting de schoonfamilie! Er past overigens prima een kerstboom achterin, dus hij kan onder de boom voor papa zelf. Zien we je snel?
--
A Tophat speaks louder than words.
The Land Rover Defender. A car that was synonymous with snorkels, bull bars, winches, trenches and the savannah in Africa. Nowadays, the average Dutch Defender has it a little easier. The steepest slope is the bridge of the Prinsengracht and going offroad through the sandy path to horse riding lessons is quite something, Boudewijn! But hey, the Defender is and remains, apart from practical considerations, an icon!
The four- or five-cylinder diesel engine is ideal for crawling through mud and delivering a lot of power at low revs. The downside is that reaching 100 km/h is not as smooth as the average beard growth and they had the handling of a teenager walking out of the pub for the first time after the Corona crisis. Tophat the Defender icon has made the 'AMGs and SVRs' laugh with a toothache. How? An LS3, hot-cammed, mated to a Tremec 6-speed gearbox, breathing through a custom-made side pipe system with flap, of course. Needed? Nope. Fun? Gadverdamme what good!
And nowadays you can cross your fingers with the Designo of the G, but nothing can match the Top(hat). Carbon widebody fenders, Detroit custom wheels (1 off), fully custom chassis, aeroplane fuses on the dashboard with Singer aero clocks and a fully handmade aluminium dashboard. The shelves in the back? Made from over 100 years old wood from a wine chateau, of course. This makes the straight-piped V8 a bit posh towards the in-laws! By the way, a Christmas tree fits perfectly in the back, so it can go under daddy's tree. See you soon?
--
A Tophat speaks louder than words.
Der Land Rover Defender. Ein Auto, das gleichbedeutend war mit Schnorchel, Ochsenziemer, Seilwinden, Schützengräben und der Savanne in Afrika. Heutzutage hat es der durchschnittliche niederländische Verteidiger etwas leichter. Der steilste Abhang ist die Brücke der Prinsengracht und der Weg über den Sandweg zu den Reitstunden hat es in sich, Boudewijn! Aber hey, der Defender ist und bleibt, abgesehen von praktischen Erwägungen, eine Ikone!
Der Vier- oder Fünfzylinder-Dieselmotor ist ideal, um durch den Schlamm zu kriechen und liefert viel Leistung bei niedrigen Drehzahlen. Der Nachteil ist, dass das Erreichen von 100 km/h nicht so reibungslos abläuft wie der durchschnittliche Bartwuchs, und sie hatten das Fahrverhalten eines Teenagers, der nach der Corona-Krise zum ersten Mal aus der Kneipe kommt. Tophat, die Defender-Ikone, hat die "AMGs und SVRs" mit Zahnschmerzen zum Lachen gebracht. Wie? Ein LS3, mit heißem Motor, gekoppelt an ein Tremec 6-Gang-Getriebe, das durch ein speziell angefertigtes Sidepipe-System mit Klappe atmet, versteht sich. Benötigt? Nö. Spaß? Gadverdamme was gut!
Und heutzutage kann man dem Designo des G die Daumen drücken, aber nichts kann dem Top(hat) das Wasser reichen. Karbon-Kotflügel, Detroit Custom-Räder (1 off), ein komplett maßgeschneidertes Fahrwerk, Flugzeugsicherungen auf dem Armaturenbrett mit Singer Aero-Uhren und ein komplett handgefertigtes Aluminium-Armaturenbrett. Die Regale im hinteren Bereich? Natürlich aus dem über 100 Jahre alten Holz eines Weinschlosses. Das macht diesen geradlinigen V8 ein bisschen vornehm gegenüber den Schwiegereltern! Übrigens passt ein Weihnachtsbaum perfekt in den Kofferraum, so dass er unter Papas Baum gelegt werden kann. Sehen wir uns bald?
Meer informatie
Carrosserievorm: Pick-Up (grijs kenteken)
Laadvermogen: 1.190 kg
GVW: 1.190 kg
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
Exterieur
Overig
--
A Tophat speaks louder than words.
De Land Rover Defender. Een auto die synoniem stond voor snorkels, bull bars, lieren, loopgraven en de savanne in Afrika. Tegenwoordig heeft de gemiddeld Nederlandse Defender het wat makkelijker. De steilste helling is de brug van de Prinsengracht en offroad door het zandpaadje naar paardrijles is ook wel heel wat, Boudewijn! Maar ach, de Defender is en blijft, praktische overwegingen daargelaten, een icoon!
De vier- of vijfpit zelfontbranders lenen zich prima voor het kruipen door modder en op lage toeren veel kracht leveren. Het nadeel is dat 100 km/h bereiken minder vlot gaat dan de gemiddelde baardgroei en dat ze de wegligging hadden van een tiener die voor het eerst na de Corona crisis de kroeg uit loopt. Tophat heeft het Defender icoon de ‘AMG-tjes en SVR’ren’ doen lachen met kiespijn. Hoe? Een LS3, hot-cammed, gekoppeld aan een Tremec 6 bak, ademend door een opmaat gemaakt side pipe systeem met klep, uiteraard. Nodig? Neuh. Leuk? Gadverdamme wat goed!
En nou kan je tegenwoordig aardig kruisjes zetten bij bijvoorbeeld Designo van de G, maar niets kan tippen aan de Top(hat). Carbon widebody fenders, Detroit custom wielen (1 off), volledig custom onderstel, vliegtuig zekeringen op het dashboard met de aero klokken van Singer én een volledig -met de hand gemaakt- aluminium dashboard. De plankjes achterin? Gemaakt van ruim 100 jaar oud hout uit een Wijnchateau, uiteraard. Dat maakt die straight-piped V8 wel weer een beetje chique richting de schoonfamilie! Er past overigens prima een kerstboom achterin, dus hij kan onder de boom voor papa zelf. Zien we je snel?
--
A Tophat speaks louder than words.
The Land Rover Defender. A car that was synonymous with snorkels, bull bars, winches, trenches and the savannah in Africa. Nowadays, the average Dutch Defender has it a little easier. The steepest slope is the bridge of the Prinsengracht and going offroad through the sandy path to horse riding lessons is quite something, Boudewijn! But hey, the Defender is and remains, apart from practical considerations, an icon!
The four- or five-cylinder diesel engine is ideal for crawling through mud and delivering a lot of power at low revs. The downside is that reaching 100 km/h is not as smooth as the average beard growth and they had the handling of a teenager walking out of the pub for the first time after the Corona crisis. Tophat the Defender icon has made the 'AMGs and SVRs' laugh with a toothache. How? An LS3, hot-cammed, mated to a Tremec 6-speed gearbox, breathing through a custom-made side pipe system with flap, of course. Needed? Nope. Fun? Gadverdamme what good!
And nowadays you can cross your fingers with the Designo of the G, but nothing can match the Top(hat). Carbon widebody fenders, Detroit custom wheels (1 off), fully custom chassis, aeroplane fuses on the dashboard with Singer aero clocks and a fully handmade aluminium dashboard. The shelves in the back? Made from over 100 years old wood from a wine chateau, of course. This makes the straight-piped V8 a bit posh towards the in-laws! By the way, a Christmas tree fits perfectly in the back, so it can go under daddy's tree. See you soon?
--
A Tophat speaks louder than words.
Der Land Rover Defender. Ein Auto, das gleichbedeutend war mit Schnorchel, Ochsenziemer, Seilwinden, Schützengräben und der Savanne in Afrika. Heutzutage hat es der durchschnittliche niederländische Verteidiger etwas leichter. Der steilste Abhang ist die Brücke der Prinsengracht und der Weg über den Sandweg zu den Reitstunden hat es in sich, Boudewijn! Aber hey, der Defender ist und bleibt, abgesehen von praktischen Erwägungen, eine Ikone!
Der Vier- oder Fünfzylinder-Dieselmotor ist ideal, um durch den Schlamm zu kriechen und liefert viel Leistung bei niedrigen Drehzahlen. Der Nachteil ist, dass das Erreichen von 100 km/h nicht so reibungslos abläuft wie der durchschnittliche Bartwuchs, und sie hatten das Fahrverhalten eines Teenagers, der nach der Corona-Krise zum ersten Mal aus der Kneipe kommt. Tophat, die Defender-Ikone, hat die "AMGs und SVRs" mit Zahnschmerzen zum Lachen gebracht. Wie? Ein LS3, mit heißem Motor, gekoppelt an ein Tremec 6-Gang-Getriebe, das durch ein speziell angefertigtes Sidepipe-System mit Klappe atmet, versteht sich. Benötigt? Nö. Spaß? Gadverdamme was gut!
Und heutzutage kann man dem Designo des G die Daumen drücken, aber nichts kann dem Top(hat) das Wasser reichen. Karbon-Kotflügel, Detroit Custom-Räder (1 off), ein komplett maßgeschneidertes Fahrwerk, Flugzeugsicherungen auf dem Armaturenbrett mit Singer Aero-Uhren und ein komplett handgefertigtes Aluminium-Armaturenbrett. Die Regale im hinteren Bereich? Natürlich aus dem über 100 Jahre alten Holz eines Weinschlosses. Das macht diesen geradlinigen V8 ein bisschen vornehm gegenüber den Schwiegereltern! Übrigens passt ein Weihnachtsbaum perfekt in den Kofferraum, so dass er unter Papas Baum gelegt werden kann. Sehen wir uns bald?
Meer informatie
Carrosserievorm: Pick-Up (grijs kenteken)
Laadvermogen: 1.190 kg
GVW: 1.190 kg
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
- Sportstuur
- Toerenteller
Exterieur
- Open laadbak
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfCool Classic Club
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2018ContactRobbert Buijs
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.