Kilometerstand
181.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
05/2011
Brandstof
Diesel
Vermogen kW (PK)
90 kW (122 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Stationwagen
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- 4x4
- Stoelen
- 9
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 181.000 km
- Bouwjaar
- 05/2011
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 90 kW (122 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 6
Energieverbruik
- Brandstof
- Diesel
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Digitale radio-ontvangst
- Handsfree
- Radio
- Sound system
- USB
- Veiligheid en beveiliging
- Alarm
- LED verlichting
- Laserlicht
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Dakrails
- Reservewiel
- Stalen velgen
- Trekhaak
- Vierseizoenenbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Half leder
Beschrijving
Deze Landrover Defender 110 is gebouwd in 2011 en verkeert in zeldzame topconditie.
Toen ik de auto in 2018 overnam van Land- en Range Rover specialist Bas van Slooten in Nijkerk, kreeg ik het sterke gevoel dat ik een betrouwbare wagen had gekocht. Dat bleek op alle punten de waarheid, kan ik na zes tevreden jaren zeggen! De auto heeft me de afgelopen zes jaar núl keer laten staan en me nimmer teleurgesteld. Betrouwbaar, zeer goed onderhouden, stijlvol uitgebreid en dierbaar gekoesterd. Zodra er iets mee is/was, liet ik het nakijken en herstellen. Er mankeert in mijn beleving echt niks aan.
Deze Defender 110 is een 9-zitter en komt goed van pas als je kinderen hebt. De hele sportploeg past erin en de basisschool is blij als jij je aanmeldt om te rijden: je kunt 8 kids meenemen! De vier kuipstoeltjes kun je opklappen om een grotere kofferbak te creëren. Als je ook de achterbank neerklapt, wordt het laadvolume nog veel groter en kun je serieus veel spullen meenemen.
Ik gebruikte de opgeklapte ruimte soms voor hooi, stro en zakken biks voor onze dieren. Het is voor ons zowel een dagelijkse stadsauto als een industriële kameraad en een agrarische ondersteuning. Qua verbruik rijdt de auto keurig 1/10 in de stad en 1/12 op langere einden. Hij kan prima de 120 aantikken en haalt zelfs een topsnelheid van 140, al wordt dat niet geadviseerd door de specialist. Hij gaat op de snelweg het lekkerst op 100 km/u. In de stad kun je gewoon links bij het stoplicht staan, de 122 pk’s stellen je niet teleur. De Defender is uitgerust met een autoalarm en twee sleutels met alarm-afstandsbediening.
Op technisch vlak heb ik mijn Defender laten onderhouden door Landrover-specialisten ET in Coevorden en de laatste jaren door Defender-expert Emiel Willems van XTech in Oosterwolde. Zij vervingen en verzorgden onder meer:
Ik kocht deze Defender tamelijk kaal en heb hem de afgelopen jaren een eigen gezicht gegeven. Onder meer door de uitbreidingen:
Nogmaals, deze auto verkeert in topstaat en zeldzaam perfecte conditie. Hij gaat weg omdat we elektrisch gaan rijden vanwege werk. Deze auto is jarenlang mijn lust en mijn leven geweest en ik heb hem uiterst zorgvuldig onderhouden. Kom gerust kijken, rijden, verwonderen en verliefd worden! Bel vrijblijvend even voor meer info, toelichting of een afspraak.
Toen ik de auto in 2018 overnam van Land- en Range Rover specialist Bas van Slooten in Nijkerk, kreeg ik het sterke gevoel dat ik een betrouwbare wagen had gekocht. Dat bleek op alle punten de waarheid, kan ik na zes tevreden jaren zeggen! De auto heeft me de afgelopen zes jaar núl keer laten staan en me nimmer teleurgesteld. Betrouwbaar, zeer goed onderhouden, stijlvol uitgebreid en dierbaar gekoesterd. Zodra er iets mee is/was, liet ik het nakijken en herstellen. Er mankeert in mijn beleving echt niks aan.
Deze Defender 110 is een 9-zitter en komt goed van pas als je kinderen hebt. De hele sportploeg past erin en de basisschool is blij als jij je aanmeldt om te rijden: je kunt 8 kids meenemen! De vier kuipstoeltjes kun je opklappen om een grotere kofferbak te creëren. Als je ook de achterbank neerklapt, wordt het laadvolume nog veel groter en kun je serieus veel spullen meenemen.
Ik gebruikte de opgeklapte ruimte soms voor hooi, stro en zakken biks voor onze dieren. Het is voor ons zowel een dagelijkse stadsauto als een industriële kameraad en een agrarische ondersteuning. Qua verbruik rijdt de auto keurig 1/10 in de stad en 1/12 op langere einden. Hij kan prima de 120 aantikken en haalt zelfs een topsnelheid van 140, al wordt dat niet geadviseerd door de specialist. Hij gaat op de snelweg het lekkerst op 100 km/u. In de stad kun je gewoon links bij het stoplicht staan, de 122 pk’s stellen je niet teleur. De Defender is uitgerust met een autoalarm en twee sleutels met alarm-afstandsbediening.
Op technisch vlak heb ik mijn Defender laten onderhouden door Landrover-specialisten ET in Coevorden en de laatste jaren door Defender-expert Emiel Willems van XTech in Oosterwolde. Zij vervingen en verzorgden onder meer:
- tussenbak
- drijfaslens
- verstuivers
- gloeiplug
- schokbrekers achter
- onderkant voorzien van bescherming met zinc coat, Makra body protect, Makra HK400 coating en black body paint.
- luchtmassameter
Ik kocht deze Defender tamelijk kaal en heb hem de afgelopen jaren een eigen gezicht gegeven. Onder meer door de uitbreidingen:
- Geluidsisolatie met stofbekleding van voor tot achter. Het gehele interieur is onder de rubber matten dus zeer netjes bekleed met zwarte stof, wat het geluid onderweg enorm reduceert en de auto erg netjes houdt van binnen
- motorkap mat zwart gespoten
- zwarte side steps voor betere instap
- roofrack gekocht en direct verzinkt & zwarte poedercoat
- rubber A-Frame front bumper nudge protection bar (rubber bull bar)
- lamproosters achter en voor: verzinkt & zwarte poedercoat
- ladder achter, verzinkt & zwarte poedercoat
- achterste twee passagiersstoelen vervangen door vier kleine kuipstoeltjes met gordels. Daarna herkeuring bij RDW en kenteken officieel aangepast van 7-zitter naar 9-zitter
- nieuwe cubby box geplaatst
- afvalemmertje geïnstalleerd
- audio-voorziening aanzienlijk uitgebreid met bas woofer onder cubby box, Blam-speakers en Gladen car audio
- audio heeft bluetooth-voorziening
- chauffeursstoel: stoelverlengers-rail geplaatst, daardoor meer lengte mogelijk
- handschoenenkastje geïnstalleerd
- Goodrich All Terrain-banden aangebracht, inclusief vijfde wiel aan achterkant
- Lazers: 2 kleine op grill: Lazer ZLD50807B / Defender Lazer LED Grille Kit
- Lazers: 2 grote op roof rack: Lazer Triple-R 1000 elite met i-LBA 410 mm 111W / Artikelcode: LB347
- Beide sets Lazers zijn los van elkaar te bedienen met eigen knopjes, maar gaan allevier mee met groot licht
- De tekst ‘Ien libben, libje bliksem’ is Fries vrij vertaald voor ‘One life, live it’. Deze plakletters op de achterkant kunnen er heel eenvoudig weer af als je wilt
- De vier spatlappen met wit landrover-logo zijn uniek en alleen te verkrijgen voor de Heritage-editie, toch via een omweg weten te verkrijgen voor deze 110!
- airco
Nogmaals, deze auto verkeert in topstaat en zeldzaam perfecte conditie. Hij gaat weg omdat we elektrisch gaan rijden vanwege werk. Deze auto is jarenlang mijn lust en mijn leven geweest en ik heb hem uiterst zorgvuldig onderhouden. Kom gerust kijken, rijden, verwonderen en verliefd worden! Bel vrijblijvend even voor meer info, toelichting of een afspraak.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.